کمبود آموکسی سیلین در چرخه عرضه ایالات متحده

مقامات بهداشتی ایالات متحده کمبود اشکال مختلف آموکسی سیلین را گزارش کرده اند.

کارشناسان می گویند کمبود ممکن است به دلیل افزایش عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی در پاییز امسال باشد.

افزایش عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی به دنبال موج کووید-19 ممکن است تقاضا برای شکل مایع آنتی بیوتیک آموکسی سیلین را افزایش داده باشد و سازمان غذا و داروی ایالات متحده را بر آن داشت تا در مورد کمبود این دارو هشدار دهد.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای اولین بار کمبود محلول خوراکی آموکسی سیلین را در اواخر اکتبر (اوایل نوامبر) گزارش کرد.

اکنون انجمن داروسازان بیمارستانی آمریکا، که یک پایگاه داده مداوم از کمبود دارو را نگهداری می کند، می گوید انواع دیگر آموکسی سیلین نیز با کمبود مواجه هستند.

بر اساس این گزارش، کمبود فقط به سوسپانسیون های خوراکی برای کودکان محدود نمی شود و اکنون شامل کپسول های خوراکی، قرص و قرص های جویدنی نیز می شود.

دکتر مایکل گانیو، مدیر ارشد عملکرد و کیفیت دارویی انجمن داروسازان بیمارستانی آمریکا، گفت: با توجه به استفاده گسترده از آموکسی سیلین، کمبود آن قابل توجه است. ممکن است بیماران و پزشکان مجبور شوند برای یافتن دارو به چندین داروخانه مراجعه کنند.

وی همچنین افزود: ممکن است به درمان های جایگزین نیز نیاز باشد، مانند درمان عفونت با سایر آنتی بیوتیک ها مانند آزیترومایسین یا سفالکسین.

گانیو گفت: «کمبود آموکسی سیلین غیرعادی است و احتمالاً به دلیل افزایش تقاضا است.

دیدگاهتان را بنویسید