کمبود بودجه و نیروی انسانی مانعی در برابر قانون جوانان در یزد است


ساعت: 11:14
تاریخ انتشار: 1301/09/12
کد خبر: 1915265

پارسایان یکی از اعضای شورای شهر یزد گفت: کمبود بودجه و نیروی انسانی دو مشکل رایج و قابل توجه نهادهای یزد در اجرای قانون جوانان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدباقر پارسائیان در گفتگو با یزدرسا بر لزوم اجرای قانون جوانان و خانواده تاکید کرد و گفت: طی جلساتی که با نهادهای ذیربط در حوزه خانواده برگزار شد، کمبود بودجه و نیروی انسانی دو مشکل رایج و قابل توجه دستگاه های اجرایی است. موسسات یزد برای رسیدن به اهداف خود در این قانون بود.

عضو شورا و رئیس کمیته خانواده شورای شهر یزد ادامه داد: کمیته خانواده موضوع مهمی را پیگیری می کند تا شورا بتواند اجرای این قانون و اهداف کمیته خانواده و نهادهای مرتبط از جمله ارتقاء را محقق کند. ازدواج و فرزندآوری بدون بودجه و نیروی انسانی به اندازه کافی کار نمی کند.

وی ادامه داد: کمیسیون خانواده برای جلوگیری از خطر پیری جمعیت ایجاد شد. چند سالی است که روند پیری جمعیت ایران آغاز شده و به سرعت در حال حرکت به سمت آن هستیم، در واقع داریم جوانی جمعیت را از دست می دهیم. پیری جمعیت قطعا یکی از معضلات بزرگ کشور در سال های آینده خواهد بود، به طوری که در 20 سال آینده بیش از 40 درصد جمعیت سالمند و غیرمولد خواهند بود که تهدیدی برای کشور است.

رئیس کمیسیون خانواده شورای شهر یزد افزود: در کمیسیون جمعیت و خانواده بررسی ویژه این موضوع و فعال شدن تمامی نهادهای ذیربط مرتبط با موضوع جمعیت و خانواده در دستور کار قرار گرفته است.

پارسایان بیان کرد: بر این اساس موضوعات کمیسیون خانواده تنها به این کمیسیون مربوط نمی شود، بلکه همه کمیسیون ها و شورا باید برای تحقق اهداف آن از جمله افزایش جمعیت و ازدواج اقدامات لازم را انجام دهند.

وی تاکید کرد: با عنایت به مشکل کمبود بودجه و نیروی انسانی برای تحقق و تحقق اهداف کمیسیون خانواده در اجرای قانون جوانان و خانواده، لازم است شورای شهرداری در این خصوص تصمیم گیری کند. جهت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید