کمبود پزشک داریم. اما نه دارو و سرم/ متخصص زنان و رادیولوژیست. تنها کارشناسان موجود در فنوج


ساعت: 11:26
تاریخ انتشار: 1401/09/10
کد خبر: 1914925

مدیرعامل شبکه بهداشت و درمان فنوج اعلام کرد؛

سهرابی از کمبود پزشک در شهرستان فنوج خبر داد و گفت: علیرغم اینکه دانشگاه علوم پزشکی تعدادی از پزشکان را به مناطق فقیر اعزام کرده است، برخی از آنها تمایلی به ارائه خدمات در این حوزه ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امید سهرابی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فنوج در گفت و گو با خبرنگار عصرهون در خصوص مشکلات اخیر درمانی در آن شهرستان مبنی بر کمبود پزشک، تجهیزات و پرسنل بیمارستانی، گفت: یک سری تخفیف ها را در نظر گرفته ایم. طول عمر پزشکان که از نظر وزیر غیرقانونی است اما ما مجبور شدیم این کار را انجام دهیم زیرا راه حل دیگری وجود ندارد.

وی افزود: علیرغم اینکه دانشگاه علوم پزشکی تعدادی از پزشکان را به مناطق فقیرنشین اعزام کرده است، تعدادی از آنها با خانه نشینی موافقت کرده اند اما به منطقه جنوب سیستان و بلوچستان نمی روند.

این مسئول تصریح کرد: پس از اتفاقات اخیر 17 مهر در زاهدان، وضعیت بدتر شد و پزشکان به شدت ترسیدند، به طوری که 18 مهرماه امسال دو پزشک بدون اطلاع و فیش پرداختی دست از کار کشیده و ترک کردند. هر چند الان با امتیازهای گرفته شده وضعیت بهتر شده است.

وی ادامه داد: این پزشکان قرارداد بیمه دارند و در قالب بیمه روستایی فعالیت می کنند و حق الزحمه آنها طبق بیمه روستایی به حساب آنها واریز می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فنوج در ادامه با اشاره به مشکل سرم و کمبود دارو که یک معضل ملی است، گفت: در این راستا سهمیه ای اختصاص یافت که بین بیماران اورژانسی، باردار توزیع شد. مادران و بیماران نیازمند در روش قبلی، اما همچنان کمبود آنتی بیوتیک وجود دارد، داروی بیوتیکی و مقداری دارو وجود دارد، اما تاکنون مشکلی در این زمینه وجود ندارد و مشکلی برای رفع نیاز بیمار وجود ندارد. .

وی بیان کرد: در شهرستان فنوج پزشکان متخصص در حال فعالیت و خدمات رسانی به شهروندانی بودند که با اتمام طرح خود از این منطقه خارج شده بودند. الان هم در بیمارستان تخصصی این منطقه متخصص زنان و رادیولوژیست کار می کند، اما متخصص اطفال، جراح و داخلی نداریم. با توجه به وعده های دانشگاه در تخصیص جدید وزارت بهداشت در آذرماه، این موارد برای شهرستان فنوج در نظر گرفته می شود.

سهرابی با اشاره به اینکه واحد دیالیز این بیمارستان با سه دستگاه به بیماران خدمات رسانی می کند، از ظرفیت پذیرش و خدمات رسانی به سایر بیماران در شهرستان های اطراف خبر داد و افزود: در حوزه تجهیزات بیمارستانی، یک کامپیوتر کامپیوتری از خیرین، تجهیزات این بخش خریداری شد. ما به نوزاد نیاز داریم و آزمایشگاه نیز نیاز به ارتقا دارد که ما در حال انجام آن هستیم.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید