کمک بزرگ فیفا برای رفتن ایران به حذفی!

هرچند به گفته اکثریت کارشناسان، صعود تیم ملی از این گروه غیرممکن نبود و معتقد بودند این گروه بهترین شانس ایران برای صعود به مرحله حذفی است. اما عملکرد ملی پوشان در این دوره نتوانست انتظارات را برآورده کند و اگرچه می توانستند با 4 امتیاز به مرحله حذفی صعود کنند، اما برخلاف جام جهانی گذشته، در دیدار فینال مقابل آمریکا محقق نشد.

با به پایان رسیدن حضور ایران در این جام، طبیعتا ایران باید به تورنمنت های بعدی نگاه کند که مهم ترین آنها جام ملت های آسیا 2023 و جام جهانی بعدی است.

بیست و سومین دوره جام جهانی در شهرهای سه کشور آمریکا، کانادا و مکزیک برگزار می شود. در بین این سه کشور تنها کانادا تجربه میزبانی جام جهانی را نداشته است و مکزیک دو بار و آمریکایی ها یک بار میزبان جام جهانی بوده اند. یکی از بزرگترین تغییرات این جام جهانی، فرمت 48 تیمی آن است و جام دیگر با این فرمت برگزار نخواهد شد. این تصمیم انتقادات زیادی را از سوی فیفا به همراه داشت و کارشناسان معتقدند جام جهانی 48 تیمی بر کیفیت مسابقات تاثیر منفی خواهد گذاشت. اما تیم ها باید در 16 گروه 3 تیمی به رقابت بپردازند و دو تیم برتر هر گروه راهی مرحله حذفی خواهند شد. البته فیفا هنوز مشخص نکرده است که آیا موقعیت تیم ها را در امتیازات مساوی، احترام به تفاضل گل تعیین می کند یا بازی رودررو را بررسی می کند.

با این اقدام فیفا باید گفت حق با کی روش است چرا که ادامه حضور در مرحله حذفی دیگر رویایی نخواهد بود و با توجه به اینکه تیم های ضعیف تری نیز به مسابقات راه خواهند یافت، بعید است که تیم ملی ایران نتواند. صعود به مرحله حذفی در دوره بعدی.

دیدگاهتان را بنویسید