کمک به رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از فروپاشی آن یکی از اهداف سفر اضطراری بایدن به منطقه است.


ساعت: 10:18
تاریخ انتشار: 22.04.1401
کد خبر: 1882794

حمیدرضا ترگی گفت: حفظ امنیت اسرائیل و تلاش برای کمک به رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از فروپاشی آن از دیگر اهداف سفر فوری بایدن به منطقه است و احتمالاً وی در سفر به کشورهای منطقه و اسرائیل این موضوعات را مطرح خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمیدرضا ترگی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز درباره سفر فوری بایدن به منطقه گفت: محبوبیت بایدن در آمریکا به کمترین میزان خود در ۷۶ سال اخیر رسیده است و تاکنون رئیس جمهور در این کشور چنین افتی را تجربه کرده است. محبوبیت در سال دوم سلطنت خود را انجام نداده است.

وی افزود: کاهش محبوبیت بایدن به دلیل شکست آمریکا در سیاست های بین المللی و اتخاذ سیاست هایی است که منجر به افزایش چشمگیر قیمت سوخت، مواد غذایی و … شده است. در آمریکا تا حدی که حتی دموکرات ها به عنوان حامیان اصلی او برای انتخابات ریاست جمهوری دوره بعدی تفکر خارجی دارند.

ترگی توضیح داد: آن شرایط باعث شده است که برخی از دموکرات ها به آخرین فرصت خود برای حفظ آن حزب در قدرت برسند و با سفر بایدن به منطقه اهدافی را دنبال کنند. از جمله اینکه با افزایش تولید و صادرات نفت، عربستان را مجبور به کاهش قیمت نفت در عرصه بین‌المللی کند و گامی جدید در جهت عادی‌سازی روابط کشورهای عربی و اسرائیل بردارد و عربستان را به سمت عادی‌سازی سوق دهد. روابط با اسراییل را از بین ببرد

وی گفت: مقدمات عادی سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل در یکی دو هفته اخیر به گونه ای مهیا شد که هیئت هایی از اسرائیل به ریاض رفتند و این کار یکی از موضوعاتی است که با توجه به روابط راهبردی کشور دموکرات ها با صهیونیست ها، رسیدن به این عادی سازی در منطقه و تضمین امنیت اسرائیل برای آنها بسیار مهم است.

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: یکی دیگر از اهداف سفر فوری بایدن به منطقه، حفظ حضور نیابتی خود از طریق کشورهای طرف توافق با توجه به کاهش نیروهای نظامی آمریکا در منطقه و از سوی دیگر، است. حضور جدید در خاورمیانه برای بایدن با وجود تحولات منطقه و روابط بین المللی برقرار شده بین کشورهای منطقه، برای تثبیت و تقویت موقعیت خود و تامین نیازهای انرژی خود از پارسیان اهمیت دارد. منطقه خلیج فارس.

ترگی خاطرنشان کرد: حفظ امنیت اسرائیل و تلاش برای کمک به رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از فروپاشی آن از دیگر اهداف سفر اضطراری بایدن به منطقه است و به احتمال زیاد وی در سفر به کشورهای منطقه و اسرائیل این موضوعات را مطرح خواهد کرد. مذهب حزب دمکرات به هیچ وجه صهیونیست نیست.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید