کمک داور ویدیویی تنش را کاهش می دهد

زمان: 23:52
منتشر شده در: 1400/07/20
کد خبر: 1775686

داوران ایرانی پس از افتتاح VAR در ورزشگاه آزادی چه گفتند؟

داوران ایرانی پس از افتتاح VAR در ورزشگاه آزادی صحبت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اتاق VAR در ورزشگاه آزادی پس از بازی ایران و کره جنوبی بصورت آفلاین فاش شد. موعود بنیادی فر و محمدرضا اکبریان این فناوری را برای اولین بار در ایران با حضور نماینده یک شرکت بلژیکی آزمایش کردند. این سیستم آفلاین بود و به صورت تجربی مورد استفاده قرار گرفت.

این سیستم VAR از بلژیک در آرژانتین ، آفریقای جنوبی و سنگاپور نیز استفاده شده است.

در پی آموزش داوران خانگی با این سیستم در ورزشگاه آزادی ، تعدادی از فناوری های یکسان برای ورزشگاه های مختلف ایران خریداری می شود.

پس از آزمایش این سیستم اساسی ، فار و اکبریان در مورد VAR صحبت کردند.

* بنیادی فر: امیدوارم در اواسط فصل از VAR استفاده کنم

مود بنیادی فر در مورد ارائه سیستم کمک داور ویدئویی (VAR) در بازی ایران و کره جنوبی گفت: “خوشبختانه سیستم مورد تایید فیفا وارد کشور شد و بسیار خوب بود.” ما با این سیستم کار کردیم و وضعیت خوبی دارد. ما با این سیستم کار خوبی انجام داده ایم و امیدوارم بتوانیم جلو برویم.

وی افزود: این سیستم از هشت دوربین استفاده می کند ، اینها همان دوربین های زنده هستند که به صورت زنده به سیستم VAR نیز منتقل می شوند. من نمی دانم این سیستم در کدام ورزشگاه ها راه اندازی می شود ، اما این سیستم که معرفی شده است ، فرصت های خوبی دارد. امیدوارم روزی بتوانیم از آن در مسابقات لیگ استفاده کنیم.

داور بین المللی فوتبال ایران درباره مدت زمان تمرینات آموزشی این سیستم گفت: دو سال پیش در مالزی مراحل اخذ مجوز را به مدت پنج یا شش روز طی کردم. فکر نمی کنم خیلی سخت و وقت گیر باشد. من فکر می کنم که فدراسیون می تواند خیلی زود به نتیجه برسد و امیدوارم این اتفاق بیفتد. من فکر می کنم ما می توانیم از این سیستم به مدت نیم فصل در مسابقات قهرمانی استفاده کنیم.

* اکبریان: کمک به داور ویدیویی استرس را کاهش می دهد

محمدرضا اکبریان پس از باز شدن اتاق VAR در ورزشگاه آزادی پس از بازی تیم های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی ، گفت: خدا را شکر عزم جدی در ورود این سیستم VAR در این فدراسیون وجود دارد. اگر از داور ویدیویی کمک بگیریم ، تنش کمتر می شود و به فوتبال ملی و باشگاهی کمک می کند. این سیستم یکی از بهترین در بین استانداردهای جهانی است.

وی درباره اینکه آیا امکان استفاده از سیستم VAR در ورزشگاه های دیگر وجود دارد یا خیر ، گفت: “این یک سوال سخت است و من نمی توانم به آن پاسخ دهم.” در این مدت من عزم جدی برای معرفی سیستم VAR‌ دیدم. در پاسخ به سوال شما باید بگویم که جوابی ندارم و بهتر است کارکنان فدراسیون فوتبال پاسخ دهند.

داور فوتبال کشورمان درباره اینکه حقوق داوران 400 درصد افزایش یافته یا خیر تصریح کرد: همانطور که گفتید 400 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید