کمک یک میلیون پوندی خانواده بن لادن به ولیعهد بریتانیا


ساعت: 05:55
تاریخ انتشار: 05/09/1401
کد خبر: 1886710

یک روزنامه انگلیسی فاش کرد که شاهزاده چارلز از نزدیکان اسامه بن لادن، رهبر سابق گروه تروریستی القاعده پول دریافت کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یک روزنامه انگلیسی اقدامات شاهزاده چارلز، شاهزاده ولز و پادشاه آینده انگلیس را در دریافت پول از خانواده اسامه بن لادن، رهبر سابق گروه تروریستی القاعده در سال 2013 فاش کرد.

ساندی تایمز گزارش داد که شاهزاده چارلز این پول را از بکر بن لادن و برادرش که برادران ناتنی اسامه بن لادن هستند، دریافت کرده است.

به نوشته این روزنامه انگلیسی، در 30 اکتبر 2013، دو سال پس از کشته شدن اسامه بن لادن توسط نیروهای آمریکایی در پاکستان، شاهزاده چارلز در کاخ کلارنس لندن با بکر بن لادن دیدار کرد.

ساندی تایمز ادعا کرد که چارلز این مبلغ را با وجود مخالفت مشاوران سلطنتی و بنیاد خیریه شاهزاده ولز دریافت کرده است.

در جولای 2022، یک منبع کاخ سلطنتی بریتانیا گفت که کمک های نقدی دیگر برای خیریه های ولیعهد پذیرفته نخواهد شد.

این امر در پی گزارش ها و اخبار منتشر شده توسط رسانه های بریتانیایی مبنی بر اینکه شیخ حمد بن جاسم آل ثانی، نخست وزیر سابق قطر، بین سال های 2011 تا 2015 بیش از 3 میلیون دلار به صورت نقدی به بنیاد شاهزاده چارلز در سه قسط اهدا کرده است که برخی از آن ها در خرید پلاستیک بوده است. کیسه ها

این اولین بار نیست که کمک های مالی به موسسات ولیعهد بریتانیا جنجال برانگیخته است. فوریه گذشته، پلیس متروپولیتن انگلستان، بنیاد خیریه شاهزاده چارلز را که به محفوظ بن مرعی، تاجر سعودی کمک می‌کرد تا در انگلستان در ازای صدها پوند 1000 پوند برای این بنیاد، مدال بگیرد، تحقیق کرد.

دیدگاهتان را بنویسید