کمیته ای برای کنترل و کاهش طلاق در البرز تشکیل شد


ساعت: 11:14
تاریخ انتشار: 1401/06/16
کد خبر: 1895768

حامی گفت: کمیته کنترل و کاهش طلاق توسط سازمان اجتماعی استان البرز تشکیل شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرضیه حامی در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: کمیته کنترل و کاهش طلاق با محوریت بهزیستی البرز تشکیل شد و اقدامی مفید و موثر برای ساماندهی بهزیستی استان است.

وی ادامه داد: این کمیته برای آموزش و کاهش آمار طلاق در استان تشکیل شد.

حامی افزود: بسیاری از طلاق ها با مشاوره صحیح قابل کنترل است و در سال های اخیر در البرز نشان داده شده است که با اقدامات پیشگیرانه می توان طلاق ها را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

مشاور خانواده تصریح کرد: اقدام موثر در این زمینه می تواند اجرای برنامه های آموزشی پیشگیرانه برای خانواده ها با حضور مشاوران متخصص و مجرب باشد.

وی با بیان اینکه خانواده ها می توانند از مشاوره این مرکز برای کاهش اختلافات خانوادگی استفاده کنند، اظهار داشت: مشاوران این مرکز می توانند ضمن صحبت با زوجین، آنها را در مسیر درست راهنمایی کنند.

حامی بیان کرد: بیکاری و درآمد پایین یکی از عوامل مهم گرایش خانواده ها به طلاق است و زوج هایی که به این مرکز مراجعه می کنند به کارگروه های اقتصادی معرفی می شوند و می توانند از خدمات کارشناسان برای راه اندازی کسب و کار استفاده کنند.

این مشاور خانواده تاکید کرد: امروزه مشاغل خانگی در افزایش درآمد خانواده ها بسیار موثر است و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

وی افزود: توانایی های زوجین باید روی کاغذ نوشته شود و از این ظرفیت برای کسب درآمد استفاده شود.

حامی گفت: زوجی به دلیل مشکلات اقتصادی به مرکز مشاوره طلاق مراجعه کردند و ابتدا استعدادهای هر دو زوج را روی کاغذ نوشتیم و متوجه شدیم که هر دو تحصیلات زبان خارجی داشته اند اما درآمدزایی نداشته اند. این زوج را به مرکز مشاوره اقتصادی ارجاع دادیم و هر دو در خانه برای خود صفحه ای باز کردند و شروع به ترجمه متون انگلیسی کردند و در ابتدا درآمدشان کم بود اما به مرور زمان سفارش ها افزایش یافت و به درآمدزایی رسید.

وی تصریح کرد: همه زوج ها استعدادهای ویژه ای دارند که می توان با کشف آنها و هدایت آنها به مسیر درست درآمدزایی کرد.

حامی خاطرنشان کرد: همه اختلافات و درگیری های زوجین قابل حل است، فقط باید عزم جدی برای حل آن وجود داشته باشد، در غیر این صورت حتی با بهترین راه حل ها، حتی اگر زوجین نخواهند، گشایشی ایجاد نمی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید