کم رنگ شدن هنر هفتم از سبد مصرفی مردم/ سینماهای قزوین بار بیکاری کارمندان را به دوش می کشند.


ساعت: 09:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۲
کد خبر: 1897016

وقتی غبار فراموشی بر چهره سینما می نشیند;

استان قزوین با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 200 هزار نفر تنها دو سینمای در حال فعالیت در مرکز استان دارد و بقیه شهرها فاقد سینما هستند. همچنین پردیس سینمایی یکی از پروژه های باقی مانده در این استان است که تکلیف اجرای آن هنوز مشخص نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از قزوین در صبح؛ سینما به عنوان یک پدیده جدید نقش مهمی در انتقال مفاهیم اساسی دارد، از این رو تلاش برای افزایش تعداد سینماها در استان ها در راستای گسترش فرهنگ، ارزش ها و مفاهیم پذیرفته شده در جامعه است، زیرا دسترسی آسان تر به این مهم است. فضای فرهنگی هر چه مردم از تماشای فیلم لذت بیشتری ببرند و در نتیجه شاهد پویایی و تقویت فرهنگ و ارزش های صحیح در جامعه باشیم.



استان قزوین با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 200 هزار نفر تنها دو سینمای در حال فعالیت در مرکز استان دارد و بقیه شهرها فاقد سینما هستند. همچنین پردیس سینمایی یکی از پروژه های باقی مانده در این استان است که تکلیف اجرای آن هنوز مشخص نیست.

میلاد حبیبی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ; وی با اشاره به کمبود سالن سینما در استان گفت: متاسفانه علاوه بر اینکه در شهرستان های استان سالن سینما وجود ندارد، فضایی برای پردیس سینمایی در قزوین نیز خالی است.

تنها دو سینما در استان وجود دارد

وی افزود: با وجود اینکه پردیس سینمایی وجود دارد اما مردم می توانند از ظرفیت سینمای با کیفیت و سالن های متعدد استفاده کنند اما در حال حاضر تنها دو سینما در استان وجود دارد.

مدیر امور سینمایی قزوین گفت: با توجه به جمعیت موجود استان قزوین، تعداد استاندارد سالن های سینما در این استان حداقل 10 سینما است، اما در رتبه بندی کشور، از نظر استانی جزو نیازمندترین استان ها هستیم. امکانات سینما

حبیبی خاطرنشان کرد: در هشت ماه گذشته پیگیری های متعددی برای اضافه شدن یک سالن سینما در استان داشته ایم و در آینده ای نه چندان دور دو سینما در شهرهای تاکستان و محمدیه با مساعدت افتتاح می شود. ژنرال اداره کل فرهنگ و ارشاد قزوین.


d6f40793 5bde 42fd b4d4 db044aef3d59 خبر خاکستری




مسئولان نگران کمبود سینما در استان نیستند

این مسئول با بیان اینکه مسئولان دغدغه کمبود سینما در استان را ندارند، تصریح کرد: از مسئولان، نمایندگان استان و استاندار تقاضا دارم زمینی در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم با جذب اعتبارات، پردیس سینمایی در قزوین بسازیم. و سرمایه گذاران خصوصی

وی افزود: راه اندازی پردیس سینمایی بدون توجه به زمین نیازمند سرمایه 100 تا 150 میلیارد تومانی است و اگر برای ساخت آن زمین به ما داده شود می توانیم سرمایه گذار مناسب را پیدا کنیم.


خرید سینما ملت در اولویت است

حبیبی با اشاره به وضعیت سینما ملت قزوین گفت: با وجود اینکه این سینما در اختیار ورثه است اما از چند ماه گذشته در حال مذاکره برای خرید این مکان بوده ایم تا از طریق بازسازی و بازسازی این سینمای قدیمی مورد استفاده قرار گیرد. بازسازی

این مسئول با بیان اینکه سینما ملت سه سند دارد، ادامه داد: متأسفانه همه وراث در خارج از کشور زندگی می کنند و تاکنون مذاکراتی در خصوص سه دانگ انجام شده است و امیدوارم در ماه های آینده وضعیت سه دانگ دیگر مشخص شود.

وی افزود: تصمیم خرید این سینما به تایید حوزه هنری کشور رسیده و تجهیز آن بر عهده موسسه فرهنگ و تبلیغات بهمن سبز است.

طرح قیمت بلیت فیلم شناور اعمال می شود

حبیبی با اشاره به طرح قیمت شناور بلیت سینماها گفت: در این طرح دو سانس اول سینما در تمام روزها تا ساعت 15 نیم بها و در ساعات باقی مانده به قیمت تمام شده است.

مدیر امور سینمایی استان قزوین افزود: همچنین دانش آموزان و معلمان می توانند طی قراردادی که با آموزش و پرورش تحت عنوان زنگ سینما بسته ایم از تخفیف 60 درصدی بلیت سینما بهره مند شوند.

وی با تاکید بر پیشرفت سینماهای روز کشور در اجرای طرح قیمت شناور بلیت سینماها گفت: جدا از اینکه خانواده ها می توانند از این طرح استفاده کنند، اکران نیم بها را برای سازمان ها و سازمان ها در نظر گرفته ایم. سازمان‌ها در مقاطع مختلف هر از چند گاهی قرار است در برخی از روزهای خاص بلیت‌ها به نصف قیمت عرضه شود.

حبیبی با اشاره به افزایش فروش باکس آفیس بعد از دوران کرونا گفت: اگرچه کرونا با محدودیت هایی که به همراه داشته شرایط سختی را برای سینما و اهالی سینما ایجاد کرده است، اما خدا را شکر این روزها رکورد فروش چند سال اخیر را به ثبت رساندیم. بنابراین سه شنبه گذشته بیش از 16 میلیون تومان فروختیم.

این مسئول از بازسازی دو سالن در بهمن ماه خبر داد و بیان کرد: برای تعویض صندلی ها، اصلاح شیب، تهیه ویدئو پروژکتور لیزری جدید، نصب کفپوش و آکوستیک و همچنین تبدیل شماره یک مبلغ 10 میلیارد ریال هزینه شد. سالن در یکی از مدرن ترین و مدرن ترین ویدئو پروژکتورهای دنیا را تجهیز کردیم.

8ddc8e14 a8de 4215 9cb9 c6fff31f9828 خبر خاکستری


ساخت پردیس سینمایی در قزوین ضروری است

محسن آگالر در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی صبح قزوین؛ وی با اشاره به پیشرفت فرهنگی قزوین بیان کرد: با توجه به پیشینه فرهنگی مردم قزوین ایجاد پردیس سینمایی در این استان ضروری به نظر می رسد.

وی افزود: سینماهای قزوین سال هاست که اکران فیلم دارند و این مکان ها برای اکثر اهالی قزوین خاطره انگیز است اما با توجه به نوسازی فضاهای فرهنگی در شهرهای دیگر در استان ما جایی برای پردیس سینمایی وجود ندارد.

رئیس انجمن سینمای جوانان قزوین گفت: بدون شک وجود پردیس سینمایی در مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی موثر است.

این مسئول خاطرنشان کرد: با وجود اینکه در سال های اخیر دغدغه ایجاد پردیس توسط مسئولان وجود داشته است، اما از آنجایی که این اتفاق به طور مستقیم با سرمایه گذاری بخش خصوصی ارتباط دارد، باید مورد استقبال بخش خصوصی قرار گیرد.

آقالر گفت: اکنون چندین واحد تجاری در حال راه اندازی پردیس سینمایی در قزوین هستند و امیدوارم تا پایان سال شاهد افتتاح این مکان فرهنگی هنری در استان قزوین باشیم.


بخش خصوصی باید سینما بسازد

وی با اشاره به وجود دو سینمای سیار در تکستان و آبیک گفت: نباید به راه حل کوتاه مدت بسنده کنیم و امیدوارم بخش خصوصی به جای ساخت برج های تجاری بلااستفاده اقدام به ساخت سینما کند.

این مسئول ادامه داد: وزارت فرهنگ برای افرادی که می خواهند سینما راه اندازی کنند بودجه ای در نظر گرفته است اما متاسفانه در هیچ یک از شهرهای قزوین سینمایی راه اندازی نشده است و دو سینمای سیار موجود توسط ایرانیان اداره می شود. انجمن سینمای جوانان و در مدارس و مساجد و سالن ها آمفی تئاتر اداره می شود.

آگالر تصریح کرد: سالن هایی در استان هستند که عموماً مورد استفاده قرار نمی گیرند و بدون شک با تبدیل آنها به سینما نتایج خوبی حاصل می شود.

وی با بیان اینکه سینما یکی از ابزارهای مهم فرهنگی جوامع پیشرفته است، گفت: در ایران صنعت سینما وجود دارد، اما متاسفانه زیرساخت های موجود برای تولیدات کافی نیست و اگر سینما باشد، زیرساخت های فنی. و استودیوها مجهز هستند، ما چیزهای زیادی داریم که می توانیم بگوییم زیرا بسیاری از مفاهیم را فقط با زبان سینما می توان بیان کرد.

به گزارش صبح قزوین؛ با توجه به اینکه استان قزوین یکی از استان های کلیدی و مهم کشور است، لذا باید جنبه های فرهنگی و هنری در این استان تقویت شود زیرا در غیر این صورت با مشکلات جدی فرهنگی مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/3003

دیدگاهتان را بنویسید