کنعانی: ایران همچنان به مذاکرات چسبیده است، اما نه از موضع ضعف و نیاز

کنعانی: ایران همچنان به مذاکرات چسبیده است، اما نه از موضع ضعف و نیاز

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری گفت: آمریکا و کشورهای غربی در مورد ازسرگیری توافق هسته ای نظرات متضادی دارند که البته پیش از این نیز تکرار شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مقامات آمریکایی به خوبی می دانند که ایران تحت فشار و تهدید نه مذاکره می کند و نه امتیاز می دهد.

ناصر کنعانی امروز; دوشنبه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه احیای برجام در حال حاضر اولویت آنها نیست، گفت: تناقض در رفتار و گفتار اعضای غربی برجام، به خصوص آمریکایی ها، این چیز جدیدی نیست.

وی ادامه داد: مقامات آمریکایی به خوبی می دانند که ایران تحت فشار و تهدید نه مذاکره می کند و نه امتیاز می دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه ایران همچنان درگیر مذاکره است، در بخشی دیگر از پاسخ به این سوال گفت: نیاز به برجام نیاز یکجانبه ایران نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ایران از موضع ضعف و نیاز مذاکره نمی کند.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: هرگونه سوء استفاده برخی کشورهای غربی از توسعه داخلی برای اعمال فشار سیاسی بر ایران محکوم و غیرقابل قبول است.

کنعانی همچنین در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات ایران و عربستان گفت: معتقدیم بهبود روابط دو کشور در راستای منافع دوجانبه و منطقه ای است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی مبنی بر ادعای برخی مقامات آمریکایی مبنی بر توقیف کشتی ماهیگیری ایرانی حامل سلاح به یمن، گفت: این ادعا را از منابع خبری نیز شنیده ایم و با تکرار ادعاهای بی اساس همخوانی دارد. اساساً می دانیم که فقط برای اهداف سیاسی و کارآمدی ارائه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید