کنعانی هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد

ساعت: 21:12
تاریخ ارسال: 11/01/1401
کد خبر: 1923554

سخنگوی وزارت امور خارجه هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد را به شدت محکوم کرد و گفت: افکار عمومی جهان اسلام از دولت سوئد انتظار دارد که از تکرار این گونه رفتارهای ضد اسلامی جلوگیری کند و عاملان آن را بی مجازات نگذارد. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد با واکنش تند ناصر خانانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مواجه شد. در همین راستا ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه با محکومیت شدید هتک حرمت مستمر به قرآن کریم در کشورهای اروپایی که عصر امروز (شنبه) در سوئد رخ داد، گفت: متاسفانه برخی کشورهای اروپایی، در گذشته از بهانه های جعلی برای پشتیبانی استفاده می کردند. آزادی بیان دست تندروها و تندروها را در مسیر نفرت پراکنی از مقدسات و ارزش های اسلامی می گذارد و با وجود شعارهای زیبای حقوق بشری، اسلام ستیزی و اسلام هراسی را در جوامع خود نهادینه می کنند.

به گزارش فارس، تعدادی از گروه های تندرو قرآن کریم را در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم با خشونت به آتش کشیدند که واکنش شدید دولت ترکیه را در پی داشت. سخنگوی پلیس سوئد در اقدامی ضداسلامی گفت که به رهبر حزب راست افراطی دانمارکی استرام کورس اجازه داده است در یک راهپیمایی در خارج از سفارت ترکیه قرآن را بسوزاند.

کنعانی در واکنش به این اقدام شنیع تکرار هتک حرمت به کتاب مقدس یک و نیم میلیارد مسلمان را مصداق بارز نفرت پراکنی و ترویج خشونت علیه همه مسلمانان دانست و یادآور شد: این گونه اقدامات هیچ ربطی به آزادی بیان و عقیده ندارد. .

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین تصریح کرد: انتظار افکار عمومی جهان اسلام از دولت سوئد این است که از تکرار این گونه رفتارهای ضداسلامی جلوگیری کند و مسببان جریحه دار کردن احساسات مسلمانان را رها نکند. با مصونیت از مجازات

به گزارش فارس، این اقدام نسنجیده واکنش دولت ترکیه را برانگیخت و در همین راستا سفیر سوئد در آنکارا نیز به وزارت خارجه ترکیه احضار شد و مقامات ترکیه به شدت این اقدام را محکوم کردند. حلوسی آکار، وزیر دفاع ترکیه نیز اعلام کرد که سفر وزیر دفاع سوئد به ترکیه در 27 ژانویه (7 بهمن) در این شرایط منطقی نیست و به همین دلیل لغو خواهد شد.

اواخر فروردین ماه امسال قرآن کریم توسط عناصر نژادپرست و تندرو در دانمارک به بهانه آزادی بیان و با حمایت پلیس در شهر لینشوپینگ سوئد به آتش کشیده شد. البته این اقدام نسنجیده کاردار سوئد در تهران را در غیاب سفیر این کشور به وزارت امور خارجه ایران کشاند و در احضار کاردار سوئد بر اقدام عاجل و قاطع تاکید کرد. دولت آن کشور به جسارت در حوزه قرآن پایان دهد و اطمینان حاصل کند که در آینده دیگر تکرار نشود.

لازم به ذکر است که در مرداد ماه سال جاری تعداد معدودی از مخالفان در روز تاسویی حسینی در مقابل مرکز اسلامی هامبورگ آلمان به قرآن کریم و هتک حرمت به عتبات عالیات پرداختند. هاتاکان را به شدت محکوم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید