کنگره جامعه مهندسین 2 تیرماه برگزار می شود


ساعت: 12:33
تاریخ انتشار: 1401/03/16
کد خبر: 1843933

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: دوم تیرماه پانزدهمین کنگره جامعه اسلامی مهندسین به صورت مجازی و حضوری برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در نشست خبری امروز (دوشنبه 16 خردادماه) با اشاره به سی و سومین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) اظهار داشت: موضوعات مهمی را مطرح کردند.

وی با بیان اینکه جامعه مهندسین همواره تلاش کرده کنگره خود را قانونی برگزار کند و دوره قبل نیز به دلیل وجود ویروس تاج مجازی برگزار شد، خاطرنشان کرد: نماینده وزارت کشور نیز از آن استقبال کرد و الگو شد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین از برگزاری پانزدهمین کنگره جامعه اسلامی مهندسین در تاریخ 11 تیرماه به صورت آنلاین و حضوری خبر داد.

باهنر در پاسخ به سوالی درباره سیاست حذف ارز ترجیحی گفت: در مسائل اقتصادی بحث هایی وجود دارد که برخی موافق و مخالف هستند. اما چه موافق باشند و چه نباشند، بر اصلاح ارز تاکید دارند. هدف از یارانه ها منظم نیست. امیدواریم در آینده وضعیت اقتصادی بهتر شود.

وی یادآور شد که در سال 1974 دولت ساختمان باید قیمت ها را تعیین می کرد و یارانه تعیین می کرد. رکورد این افزایش تورم در ایران در همان سال مشاهده شد.

یکی از اعضای شورای تشخیص با اشاره به اینکه اگر در دولت هاشمی برنامه ریزی های اقتصادی خوبی انجام می شد و اصلاح می شد، آسیب ها بسیار کمتر بود. وی گفت: دولت فعلی این کار را آغاز کرده است تا اصلاح شود، این یک موضوع جدی است. باید با خرد جمعی و تجربه دقیق ادامه یابد. امیدواریم مردم پشتکار داشته باشند تا به نتیجه برسند.

باهنر درباره معرفی تیم اقتصادی دولت سیزدهم گفت: عملکرد تیم دولت در مجموع قابل تقدیر است، ما 9 نفر فرصت کمی برای تحلیل عملکرد دولت داریم.

وی با اشاره به اینکه لازم است حاکمان کشور الفبای حاکمیت و سیاست را بدانند، گفت: تورم منتظر دستور نیست. عواملی هستند که باعث تورم می شوند، برای اداره کشور باید عوامل تورم را مدیریت کنید.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه هیچ دولتی را نباید صفر و صد دانست، یادآور شد: دولت احمدی نژاد هم تورم داشت. دولت روحانی در پنج سال اول تلاش کرد تورم را کنترل کند، اما اشتباهاتی رخ داد که باعث افزایش تورم شد.

باهنر گفت: هر روز که می گذرد از 3 تا 4 هزار میلیارد تن نقدینگی در دولت روحانی افزایش می یابد که 10 برابر می شود. امیدوارم نقدینگی در دولت اصلی کنترل و مدیریت شود. باید در مورد تورم فکری اساسی کرد.

وی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب کارها و خدمات زیادی انجام شده است، خاطرنشان کرد: شاید بعد از 40 سال از انقلاب تورم افزایش پیدا کرده باشد، اما رشد و توسعه اقتصادی زیادی هم داشتیم، دلیل همه این مشکلات یکی است. مصرف کشور بیشتر از تولید آن است.

در جریان …

دیدگاهتان را بنویسید