کنگره 4000 شهید روحانی در کوم/ ورود دولت به عرصه طرح اقتصادی به نفع مردم


ساعت: 15:35
تاریخ انتشار: 1380/02/14
کد خبر: 1839554

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه کربلا گفت؛

جعفر راعتی گفت: کنگره 4 هزار روحانی کشور با محوریت 400 شهید و روحانی مازندرانی چهارم خرداد امسال در مصلی قم برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ حجت الاسلام جعفر رعاتی امشب در نشست خبری با گرامیداشت 400 شهید استان مازندران و کنگره ملی 4000 شهید، اظهار داشت: هرجا روحانی است مردم با اعتماد به روحانیت از آنها پیروی کنند، پیروز باد. و پیروزی در آن

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه کربلا نیز به حضور و نقش روحانیت در دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: اصناف مختلف در جنگ حضور داشتند اما روحانیت حضور پررنگی داشت. ”

وی گفت: اگر به آمار نگاه کنیم متوجه می شویم که روحانیت بیشترین تعداد شرکت کننده در جنگ تحمیلی را داشته است که این تعداد چند برابر زمان خود است.

رئیس دفتر ولی فقیه سپاه کربلا از 3888 روحانی در کشور نام برد و گفت: 3793 روحانی شهید شیعه و 149 نفر از علمای اهل سنت هستند. 38 روحانی مدافع حرم و 93 شهید از روحانیون جاویدالاثر هستند.

رضایی همچنین به مسئولیت شهدای روحانی در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: 22 نفر از شهدای روحانی فرمانده قرارگاه، فرمانده لشکر و تیپ و نماینده و 222 شهید روحانی گردان، گروهان هستند. و فرماندهان دسته همچنین 928 روحانی مسئول اطلاعات، عملیات، امداد و نجات، غواص و تک تیرانداز داریم، 50 روحانی نیز مسئول تبلیغات بودند.

رئیس ستاد کل سپاه کربلا افزود: شهدای روحانی علاوه بر توصیه مهم شهدا به مقام معظم رهبری بالغ بر 2400 توصیه در وصیت نامه خود مبنی بر توحید، ایمان به خدا و استقامت در راه خدا داشتند.

رععتی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه استان مازندران 10 هزار و 400 شهید دارد که 400 نفر آنها روحانی هستند، گفت: 500 روحانی ایثارگر و رزمنده، 20 روحانی آزاده و 57 روحانی جانباز که 10 نفر بالای 50 درصد هستند.

به گفته رئیس این بعثه، مقام معظم رهبری در سپاه کربلای استان مازندران 30 شهید دختر دارند که تنها دانش آموز استان رقیه حسین زاده است که در سال 92 در عملیات تروریستی سفارت ایران در بیروت لبنان جان باخت.

رعیتی با اشاره به شهدای مازندران گفت: 1700 شهید دانش آموز، 1200 شهید ورزشی، 550 شهید اصناف، 400 شهید روحانی، 900 شهید کار، 300 شهید فرهنگی، 6 شهید مداح، 130 شهید جامعه پزشکی، 130 شهید موتور، 6 شهید 15 از جامعه اساتید و 25 شهید از جامعه دانشجویی.

مسئول دفتر فرماندهی سپاه کربلا ادامه داد: 19 روحانی مازندرانی از سرداران بزرگ دفاع مقدس، 10 شهید در رشته غواصی، 3 شهید در ترور و 21 شهید در روحانیت مازندران هستند. همچنین 24 روحانی بی سیم، 21 روحانی تخریب، 9 روحانی، طلبه و طلبه حضور دارند. 16 روحانی فرمانده دسته در لشکر عملیاتی 24 کربلا هستند.

به گفته رعیعتی، مسن ترین کشیش مازندرانی در جریان شهادت حجت الاسلام علی قاسمی سوادکوهی نماینده 48 ساله مجلس و جوان ترین روحانی شهید احمدعلی تقی زاده از امل 14 ساله بود.

مسئول دفتر فرماندهی سپاه کربلا با بیان اینکه 10 درصد شهدای معنوی کشور متعلق به مازندران و 50 شهید روحانی مازندرانی از سادات هستند، گفت: نوشهر اولین شهید شمال در دفاع مقدس، شهید ولیله سلیمانی فر است. چهاردانگه، ساری.

راعتی در ادامه سخنان خود به اقدامات انجام شده در کنگره ملی 4 هزار شهید روحانی نیز اشاره کرد و گفت: مجموعه آثار و کتب، فصلنامه، دست نوشته ها، یادداشت ها و زندگینامه شهدای روحانی که مجموعه ای از 100 هزار صفحه اسناد در 7 صفحه است. هزار عنوان جمع آوری شده است. 755 مصاحبه با خانواده شهدا انجام شد. این اقدامات شامل تدوین و چاپ کتاب مربوط به شهادت شهید ورهانی، 40 مورد، 45 فیلم مستند تلویزیونی، 40 فیلم کوتاه، 30 اثر تجسمی و 10 یادمان روحانی شهید در شهرهای مختلف این منطقه است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با اعلام اینکه کنگره ملی 4 هزار شهید روحانی چهارم خرداد در کوم برگزار می شود، افزود: کنگره شهدای روحانی در شمال (مازندران، گلستان و گلستان) بود. گیلان).

رصد مازندران یکی از آمار بالاترین درجات شهدای روحانی کل کشور است، گفت: دستاوردهای شهدای روحانی استان مازندران در کوم به نمایش گذاشته شده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا در بخشی دیگر از سخنان خود به شخصیت شهدای روحانی مازندران اشاره کرد و گفت: شهید محمدمهدی مالامیری از شهدای مدافع حرم از شهدای داعش بود. شهید مدافع حرم مالامیری از روحانیون مجتهد بود.

رعیتی با تاکید بر اینکه جایگاه شهدای روحانی در جامعه باید مشخص شود، افزود: یکی از ویژگی های مهم کنگره ملی شهدای روحانی این بود که رهبر معظم انقلاب به همراه نماینده ولی فقیه استان به نمایندگان کنگره دستور دادند. و در سپاه استان هم استاندار و هم مسئولین به خدمت خانواده شهدای روحانی رفتند و علاوه بر ابلاغ سلام معظم له یک چفیه متبرک به آن خانواده اهدا کردند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با اعلام اینکه تاکنون 250 خانواده شهید روحانی دیدار شده اند، خاطرنشان کرد: برخی از والدین خانواده های شهید روحانی در قید حیات نیستند.

رععتی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه هدف انقلاب عدالت خواهی و رسیدگی به وضعیت محرومان است، گفت: امام فرمودند: محله.

مسئول دفتر نمایندگی سپاه کربلا با بیان اینکه دولت با برنامه اقتصادی به نفع مردم و مستضعفان وارد میدان شده است، افزود: کارشناسان مختلف از اقشار مختلف با نظرات متفاوت طرح اقتصادی دولت را تایید کردند.

وی گفت: مهمترین عامل در جلوگیری از قاچاق و همچنین جلوگیری از سودجویان، پرداخت یارانه به خود مردم است.

رئیس ستاد کل سپاه کربلا با اشاره به اینکه یکسری مشکلات وجود دارد و منتظر رفع آن هستیم، گفت: در مجموع آنچه کارشناسان گفته اند این است که برنامه اقتصادی دولت به نفع مردم است.

راعتی به جهاد تبیین هم اشاره می کند و می افزاید: تبیین به معنای روشنگری است، اما وقتی صحبت از جهاد می شود باید در این راه جهادی کار کنیم.

مسئول دفتر فرماندهی سپاه کربلا با بیان اینکه دشمن در حال تحریف و تحریف واقعیت است، گفت: دشمن سعی دارد ضد ارزش ها را ارزش های انسانی معرفی کند.

راعتی با توجه به اینکه دشمن در حال اغواگری است، خاطرنشان کرد: در مقابل اغوای دشمن باید این موضوع توضیح داده شود.

مسئول دفتر نمایندگی سپاه کربلا با بیان اینکه تدابیر رهبر معظم انقلاب حکیمانه بوده است، افزود: برخی مسائل به ویژه در حوزه اقتصادی باید در جهاد تبیین شود زیرا اگر مردم بدانند متوجه می شوند. که آینده خوبی در انتظار آنهاست.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید