کن جشنواره ای برای دگرباشان جنسی است


ساعت: 21:11
تاریخ انتشار: 1401/03/08
کد خبر: 1842431

اظهارات ضد ایرانی چند بازیگر ایرانی در جشنواره کن این روزها بازتاب گسترده ای در رسانه های خارجی داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جشنواره فیلم کن به دلیل محبوبیت سیاسی شناخته شده است و جوایز آن ارزش هنری کمی برای کارگردانان و هنرمندان دارد.

اظهارات تند و ضد ایرانی سیاسی بازیگران و کارگردانانی چون عسگر فرهادی، ترانه علیدوستی و پیمان معادی در این جشنواره که در سال های گذشته نیز تکرار شده است، همواره مورد تحلیل کارشناسان و منتقدان سینمایی قرار می گیرد تا برگزارکنندگان جشنواره را برای پاداش بهای آن جذب کنند. .

محتوای فیلم های ایرانی حاضر در جسنواره همیشه سیاه و ضد جامعه ایرانی است. امسال علاوه بر فیلم های تلخ و فوق سیاه ایران که همیشه مشتری این جشنواره ها هستند، یک فیلم توهین آمیز به اسلام و مقدسات اسلامی در این جشنواره به نمایش درآمد. ، برنده جایزه بهترین بازیگر زن شد.

در سال 95 بهروز افخمی کارگردان سینما در سخنانی صریح از پشت صحنه این جشنواره رونمایی کرد.

افهمی درباره سینمای اروپا و جشنواره های آن گفته بود:
«در سینما یک خلأ وجود دارد که به اصطلاح برای مردی که در یک آتئیست تنها گرفتار شده است، و برای مسائل جنسی و مشکلات جنسی و سبک زندگی منحرف، که امروزه می‌خواهد آن را دگرباشان جنسی بنامد، وجود دارد. همجنس گرایی زن و مرد. در واقع سینمای اروپا سینمای دگرباشان جنسی است.
جشنواره فیلم کن یک جشنواره فیلم LGBT است. مثلاً وقتی جایزه «آبی گرمترین رنگ است» اهدا شد چون در مورد همجنس گرایی بود و خیلی بی ادبانه انجام شد. حالا عده ای می گویند برای کیفیت هنری فیلم جایزه داده اند، اما این حرف مزخرف است. مزخرف جریان روشنفکری و جشنواره ای است. در واقع مطمئن باشید اگر فیلمی درباره همجنس گرایی بسازید در نهایت در یکی از این جشنواره های اروپایی برنده جایزه می شود، زیرا دقایق جشنواره به خوبی این را نشان می دهد. جشنواره فیلم کن تا چهار سال پیش بخش بسیار مهمی از بازار پورنوگرافی و فروش فیلم های پورنوگرافی را داشت.
کسانی که می گویند جشنواره های اروپایی جشنواره های حرفه ای با اهداف از پیش تعیین شده است، اگر بچه مسلمان باشند، یعنی وقتی به خارج از کشور رفته اند، طبیعتا همه ابعاد جشنواره را ندیده اند و به خودشان اجازه دیدن نمی دهند، نمی دانند. چیزی که آنها در مورد آن صحبت می کنند. آنهایی که می دانند در مورد چیست نیز سرسخت هستند.
کسانی که از کن دفاع می کنند نمی دانند از چه چیزی دفاع می کنند. جشنواره فیلم کن عمدتاً در ساحل و در تمام مهمانی‌هایی که در کشتی‌ها و هتل‌ها برگزار می‌شود، در بخش پورنو که اکنون جمع‌آوری و در بازار تعریف کرده‌اند، برگزار می‌شود.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید