کهگیلویه و بویراحمدی در پیاده روی اربعین کلاه نمد کردند


ساعت: 16:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۱
کد خبر: 1896927

پیاده روی اربعین با حضور اقشار مختلف مردم از استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود و حسین گویان پیرمردی از همین استان با کلاه نمدی خود کاروان ها را همراهی می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس ، پیاده روی اربعین در مسیر نجف به کربلا، تحمل آفتاب سوزان، تشنگی و خستگی در جان و تن مردم است، اما لذت دیدار همه سختی ها را آسان می کند.

در سال های اخیر شیوع کرونا باعث وقفه در زیارت اربعین شد و از سوی دیگر خطرات و مشکلاتی که امنیت زائران اربعین را در مجاهدت شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس تهدید می کرد. به طوری که گروه های مقاومت و حشد الشعبی و قدس خنثی شدند به گونه ای که داعش و همدستان آنها یعنی آل سعود و آمریکا پس از شکست توطئه های خود برای به چالش کشیدن امنیت منطقه، چاره اندیشی کردند. در به شهادت رساندن سرکرده جبهه مقاومت، شهید سلیمانی و یار دیرینش مجاهد، با همدستی عوامل منطقه ای وی، بامداد روز جمعه 22 دی ماه 1396، دو خودرو مورد حمله بالگردهای آمریکایی قرار گرفتند. در فرودگاه بغداد به همراه ابومهدی المهندس معاون نیروهای مردمی عراق (الحشد الشعبی) و یارانشان به شهادت رسیدند و با شهادت او از پیر و جوان و بچه و همه به شهادت رسیدند. ایجرها ادامه راه و مکتب شهید سلیمانی به شمار می رفتند.

در سال های اخیر که دوباره شور معنوی اربعین ودیعه فرهنگ میلیونی حسینی سرخ است، استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان استان های 100 درصد شیعه در این گردهمایی حضور یافتند تا مانند گذشته ادب، احترام و دلبستگی خود را به مرجعیت نشان دهند. و عظمت شهدا و مکتب و اندیشه راه این امام همیشه در تاریخ زنده خواهد بود.

در بین زائران اربعین صحنه هایی دیدنی است که در این راستا پیرمرد کهگیلویه و بویار احمدی با کلاه نمدی و پرچم حسین (ع) کاروان سرکرده جمعی از بانوان کهگیلویه و بویار احمدی می شود و حسین گویان با صداقت و سادگی خود در ذکر حسین، کاروان اربعین را همراهی کرد.

کلیپ زیر را ببینید

دیدگاهتان را بنویسید