کهگیلویه و بویراحمدی ها توان پرداخت 10 درصد هزینه های ناباروری را ندارند


ساعت: 13:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۶
کد خبر: 1890595

در جلسه ستاد بحث افزایش جمعیت کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد.

جلسه ستاد رشد جمعیت و جوانان با تاکید بر راهکارهای افزایش جمعیت و زاد و ولد برگزار شد و مسائل پرداختی این درمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، جلسه ستاد جوانان جمعیت امروز چهارشنبه 5 مردادماه به ریاست هاشمی مهر معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سالن شماره یک استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. استانداری کهگیلویه و بویراحمد

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این نشست با بیان اینکه در حوزه صندوق هنر به همه کسانی که ازدواج کنند وام 30 میلیونی دو درصدی تعلق می گیرد، گفت: : در زمینه کارمندان 30 میلیون وام می دهند.درصد و به فرزند اول 500 و فرزند دوم یک میلیون وام می دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج همچنین نرخ رشد جمعیت تا سال ۱۳۹۸ را ۲.۱ درصد اعلام کرد و گفت: رشد جمعیت در استان با توجه به ساختار قومی و قبیله ای کمی نگران کننده است.

ازدواج زودهنگام و ازدواج در سنین بالا، ارتقای آگاهی زوجین در ابتدای زندگی زناشویی، کاهش میانگین فاصله زمانی ازدواج تا اولین فرزند، ارتقای دانش و نگرش و رفتار خانواده ها برای پیشگیری از ناباروری و ارتقای دانش، نگرش. و رفتار باروری خانواده ها در پیگیری سقط جنین یکی از عوامل موثر در بهبود نرخ کلی باروری محسوب می شود.

بانشی به پرداخت 90 درصد هزینه های ناباروری اشاره کرد و گفت: کهگیلویه و بویراحمد استان فقیری است و پرداخت همان 10 درصد هزینه ناباروری زیاد است.

وی درصد سالمندان در سال 1391 را 80/5 درصد عنوان کرد و گفت: درصد سالمندان در اولین شهرهای مهاجرپذیر مانند چرام و لنده افزایش یافته و درصد سالمندان در شهرهای مهاجرپذیر مانند بویراحمد افزایش یافته است. کاهش یافته.

دهقان مدیرکل ورزش و جوانان نیز برگزاری سمینارهای آموزشی قبل و بعد از ازدواج، مهارت های فرزندپروری و زایمان، ساخت فیلم آموزشی مضرات مراکز مشاوره ناباروری و باروری را از جمله برنامه ها دانست و گفت: ظرفیت از نخبگان به در برنامه های آموزشی و فرهنگی در منطقه جمعیتی استفاده می شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان بویار احمد به گفتمان سازی و رفع گره های ذهنی برای فرزندان اوری اشاره کرد و گفت: افراد پردرآمد جامعه یک فرزند و دو فرزند دارند یعنی در گره های ذهنی

حجت الاسلام موسوی نیا یکی از دلایل افزایش تجرد را مهاجرت از روستا به شهر می داند و می گوید: جوانان روستا با حداقل هزینه می توانند ازدواج کنند اما با مهاجرت به شهرها و افزایش هزینه های ازدواج، ازدواج می کنند. مجرد بمان.»

مدیرکل جهاد کشاورزی به موضوع بیوتروریسم اشاره کرد و گفت: حوزه بیوتکنولوژی و تغییر محصولات کشاورزی و ژنتیکی مشکلات باروری را تحت تاثیر قرار می دهد.

معتمدی پور با بیان اینکه کشورهای پیشرفته محصولات دستکاری شده ژنتیکی را به کشورهای دیگر صادر می کنند، گفت: روش های غیراخلاقی صادرات محصولات دستکاری شده ژنتیکی بر مشکلات باروری تاثیر منفی دارد.

مدیرکل امور بانوان استان به مراکز درمانی ناباروری در بی بی حکیمه اشاره کرد و گفت: باید از ساخت این مراکز در یاسوج و سایر شهرها اطمینان حاصل شود.

معاون سیاسی استاندار ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان سرور و سالار شهیدان، ورود آزادگان به ایران اسلامی را گرامی داشت. وی گفت: ما در نظام اسلامی و حکومت انقلابی کار می کنیم. این برای تلاش در این زمینه در استان است.

هاشمی مهر کاهش نشاط، کاهش جمعیت در سن کار، زوال فرهنگ ایرانی و اسلامی را از جمله مشکلات عنوان کرد و گفت: بی فرزندی باعث ایجاد مشکلات روحی و روانی برای زنان به ویژه در سنین بالاتر می شود.

این مسئول به ضوابط ابلاغی در خصوص فرزندان اوری و تعهدات ادارات اشاره کرد و گفت: دستگاه ها با همت و تشکیل گروه های ضربتی در خصوص ازدواج گام بردارند.

هاشمی مهر به وظایف دانشگاه ها و لزوم توجه به برنامه های پژوهشی در حوزه خانواده و در نظر گرفتن اعتبار برای این طرح ها اشاره کرد و گفت: راه اندازی مشاغل خانگی و کسب و کارهای کوچک در روستاها باید مورد توجه قرار گیرد و اداره کار نیز مورد توجه قرار گیرد. باید در این زمینه اقدام کنند

این مسئول گفت: برای موفقیت در ازدواج باید آموزش های قبل و بعد از ازدواج در نظر گرفته شود.

معاون سیاسی بر لزوم توجه به فرهنگ ایرانی و اسلامی و جلوگیری از نفوذ فرهنگ غربی در خانواده ها اشاره کرد و ادامه داد: توجه به فرهنگ ایرانی و اسلامی می تواند در افزایش ازدواج و فرزندان موثر باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید