کهگیلویه و بویراحمد به نسبت جمعیت دارای هنرهای برجسته ای است


ساعت: 10:01
تاریخ انتشار: 06/01/1401
کد خبر: 1891878

در جلسه مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شد؛

نشست مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با نمایندگان فرهنگ و رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ؛ شامگاه دوشنبه 10 مردادماه نشستی با حضور اهالی فرهنگی و رسانه ای استان های کهگیلویه و بویار احمدی با حضور پوراحمدی برگزار شد. مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر.

در ابتدای این جلسه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویار احمد گفت: در شرایط کنونی اصحاب رسانه با مشکلات متعدد بیمه ای، معیشتی و مسکن مواجه هستند و یکی از اهداف این نشست بررسی این مشکلات است. چالش ها و مسائل.

درخشان گفت: استان ما نسبت به جمعیت هنرمندان در حوزه های مختلف قابلیت ها و شاخص های متفاوتی دارد. در جشنواره فیلم فجر دو فیلم از استان ما در کارتون، خوشنویسی، نویسندگان، علما، هنر، فعالان قرآنی بود که توانایی ها و شخصیت های متفاوتی دارند، خوب هستند.

این مسئول اضافه کرد: موفقیت ها ناشی از فرهنگ هدف گذاری نیست، بلکه توانایی و توانایی فردی در این موفقیت ها نقش بسزایی دارد، میانگین ارزش رسانه های ما نسبت به سایر استان ها بیشتر است و اخبار بالاتری نیز وجود دارد.

926952c9 c2ed 4e8b af48 043d18cd87ee خبر خاکستری

وی با بیان اینکه حمایت صندوق هنر از استان ما کمتر است گفت: انتظار داریم این حمایت از هنرمندان، فعالان قرآنی و اصحاب رسانه بیش از ظرفیت صندوق هنر باشد.

درخشان گفت: موسسات قرآنی، انجمن های صنفی و گروه های فرهنگی از جمله گروه هایی هستند که بیشترین آسیب را از کرونا دیده اند و نیازمند حمایت هستند. 5 تا 15 میلیون نفر در حوزه تسهیلات رایگان نیاز به حمایت بیشتری دارند.

وی افزود: اصحاب رسانه باید در سبد حمایتی بیشتر مورد توجه قرار گیرند تا به مسائل آنها رسیدگی شود.

قائم مقام صندوق هنر با بیان اینکه در استان خود 23 کنکور هنر دارید، گفت: باید خودتان را باور کنید، نمی توانید امثال ما را با خود همراه کنید.

حیدری با بیان اینکه باید بین فعالان هنری و غیرفعالان تفاوت قائل شویم گفت: اصالت و تداوم دو ویژگی هنر فعال است بنابراین باید از این گونه افراد بیشتر حمایت شود.

این مسئول اضافه کرد: تمایل داریم با برنامه ریزی تعداد افراد پیوسته از این استان را دوبرابر کنیم و تفاوتی بین استان ها وجود ندارد، بنابراین باید اصالت ها و فعالیت ها در این حوزه تفکیک شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل صندوق هنر همچنین گفت: در بین استان های مختلفی که سفر کردم، یکی از مناطقی که ذوق زده بودم شهر یاسوج بود و در اولین سفر استان کهگیلویه و بویراحمد انتخاب شد.

87efb8e1 f6ea 4b88 955f 14999da1267f خبر خاکستری

پور احمدی با اشاره به شعارهای دولت در حوزه هنری به تقویت و گسترش حوزه های فرهنگی اشاره کرد و گفت: در همان ابتدا سیاست هایی برای حمایت از فعالیت های فرهنگی، هنری و قرآنی از طریق صندوق هنر در وزیر فرهنگ دنبال شد. بیش از 50 بار به استان ها سفر کرده و در آینده نزدیک از این استان دیدن خواهد کرد.

وی به آسیب های ناشی از ویروس کرونا و تعطیلی سینماها و فعالیت های هنری اشاره کرد و گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیری برای جبران خسارت ها دنبال شد. در حوزه اقتصاد هنر تعریف شد و با رویکرد عدالت فرهنگی به تدریج در اقصی نقاط کشور اجرا می شود.

این مسئول بیان کرد: تلاش می کنیم به جایگاهی برسیم که بتوانیم مروج برنامه های فرهنگی و هنری در کشور باشیم.

وی به تقویت نیروی انسانی از بدنه فرهنگی و فعال همه استان ها با تکیه بر توان فرهنگی و هنری استان و انتخاب مدیران اشاره کرد و گفت: در استان شما نیز نیروی جوان، متدین و فرهنگی وجود داشت. انتخاب شد.

پور احمدی گفت: 50 هزار نفر در نوبت عضویت صندوق هنر بودند که از این تعداد 20 هزار نفر مدارک خود را تکمیل کرده بودند و با افزایش تعداد افراد و پس از طی مراحل ثبت نام تعداد زیادی از افراد به عضویت صندوق هنر درآمدند. صندوق.طبق مقررات موجود در صندوق هنر از افراد مرتبط عضویت دارند.

b60733ec 79ce 40c0 9437 d1d4f890dff3 خبر خاکستری

وی افزود: فرآیند عضویت صندوق هنر به استان ها تفویض شد تا افراد بیشتری از طریق کارگروهی متشکل از مدیران به عضویت صندوق هنر درآیند.

این مسئول با اشاره به تمایل به تجلیل از هنرمندان هر استان، از برگزاری این برنامه با حضور هنرمندان برجسته تهرانی خبر داد و گفت: تجلیل از گذشتگان، هنرمندان، هنرمندان و سایر مردم از جمله این برنامه ها است.

این مسئول گفت: 110 فقره وام اساسی بین نیازمندان و 100 میلیون تومان تا پایان سال با معرفی مدیرکل پیگیری می شود و جهت ما در استان ها مدیران کل هستند که در این راستا مردم. که معرفی می شوند تا مشکلاتشان را حل کنند و بار هنرمندان را از دوش بردارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید