کوتاهی دولت در اجرای رتبه بندی معلمان

کوتاهی دولت در اجرای رتبه بندی معلمان

حدود پنج ماه از تصویب قانون رتبه بندی معلمان در مجلس می گذرد. اما به امروز و فردا موکول شده است.

وزیر آموزش و پرورش 24 فروردین آیین نامه رتبه بندی معلمان در هیئت دولت را ارائه کرد. اما این آیین نامه همچنان در دست بررسی است. تاکنون تنها سه ماده تصویب شده است.

870 هزار نفر مشمول قانون طبقه بندی هستند و برای اجرای آن حدود 40 هزار میلیارد تن بودجه در نظر گرفته شده است.

کوتاهی دولت در اجرای رتبه بندی معلمان
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به تجارت نیوز گفت: دولت در این زمینه کوتاهی کرده است. تا اینجای کار باید آیین نامه ای تدوین شود و معلمان برای رتبه بندی راهنمایی شوند.

علیرضا منادی سفیدان گفت: «دولت یک ماه پس از تصویب مجلس وقت داشت که این قانون را اجرا کند.

وی ادامه داد: پس از تصویب رتبه بندی معلمان در مجلس و نوروز، سرانجام وزارت آموزش و پرورش آیین نامه خود را به هیئت دولت ارسال کرد. هیئت وزیران باید به سرعت آیین نامه را ابلاغ می کرد، اما متاسفانه تا کنون دولت فقط هر هفته در کمیته مربوطه آن را بررسی می کند.

آیا قوانین رتبه بندی فردا تصویب می شود؟
اگرچه دولت یک ماه فرصت داشت تا این آیین نامه را اجرا کند، اما به گفته قفقازی ها، تاکنون تنها سه ماده از این آیین نامه تصویب شده است.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس می‌گوید: «مسلماً موارد قانونی در اساسنامه وجود داشت که در حال بررسی است. کل آیین نامه باید فردا تصویب شود. در صورت تایید فردا سه شنبه به جلسه هیئت دولت خواهد رفت.

آیا رتبه بندی زودتر از سپتامبر اعمال می شود؟
اما چه زمانی معلمان باید انتظار افزایش حقوق داشته باشند؟ منادی گفت: در حال حاضر اگر فردا آئین نامه تصویب شود در دولت ابلاغ می شود. در مرحله بعد باید رتبه معلمان را مشخص کنند. سپس معلمان محکوم می شوند. در ماه اول حکم افزایش حقوق از اول خرداد تا خرداد و شش ماه از سال گذشته محاسبه و پرداخت می شود.

وزیر آموزش و پرورش روز گذشته در زمان اجرای قانون رتبه بندی معلمان گفت: از اول شهریورماه در فیش های حقوقی فرهنگیان اعمال می شود.

اما رئیس کمیسیون آموزش مجلس می گوید تاریخ اشتباه است. یک ماه پس از تصویب نهایی اساسنامه فرصت تعیین رتبه دارند. احکام زمانی صادر می شود که رتبه ها مشخص شود.

با معرفی رتبه بندی معلمان در سال جاری حقوق معلمان بین یک میلیون و 700 هزار تن به بیش از پنج میلیون تن افزایش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید