کودکانی که از تحصیل بازمانده اند چهره به چهره شناسایی می شوند

ساعت: 03:25
تاریخ انتشار: 1301/10/30
کد خبر: 1923347

وزیر آموزش و پرورش گفت: کودکان 6 تا 11 ساله بازمانده از تحصیل به صورت حضوری شناسایی و در سامانه ثبت نام می شوند تا مراحل ورود آنها مشخص شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جلسه شورای عالی حمایت از سوادآموزی پس از 6 سال وقفه به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد و تخصیص حداکثری بودجه سازمان نهضت سوادآموزی و تلاش برای ریشه کنی بی سوادی در کشور را مورد تاکید قرار داد.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش گزارشی از وضعیت باسوادی در کشور بر اساس اطلاعات مرکز آمار در خصوص بی سوادی، بی سوادی و باسوادی، شکاف بین سواد شهری و روستایی و کاهش آن از 34 درصد در سطح کشور ارائه کرد. در ابتدای انقلاب به 11 درصد در سال گذشته شکاف بین نرخ باسوادی مردان و زنان از 23 درصد در ابتدای انقلاب اسلامی به 6 درصد در سال گذشته رسید.

نوری در ادامه به تشریح اقدامات نهضت سوادآموزی و همکاری با سازمان ها و ارگان های مختلف برای شناسایی و پوشش نهضت سوادآموزی در کشور، رسالت سازمان نهضت سوادآموزی در سه مقطع تحصیلی دوره سوادآموزی، دوره گذار و دوره تحکیم و فعالیت در مقابل نهضت سوادآموزی در قالب مدرسه محور، فناوری های نوین، مشارکت ها، کار استان های با جمعیت بالای بی سواد را تسریع کرد.

در این جلسه گزارشی از اثربخشی سامانه یکپارچه دانش آموزی و طرح شهید محمودند برای شناسایی بازمانده از تحصیل به تفکیک استان و 729 منطقه آموزش و پرورش ارائه و اعلام شد کودکان 6 تا 11 ساله بازمانده از تحصیل خواهند بود. حضوری شناسایی و در سامانه ثبت شده است. برای شروع دوره های این جمعیت کشور برای پوشش دروس پایه اول و بالاتر ایجاد شده است.

در این جلسه مقرر شد؛ اعتبارات برنامه سوادآموزی در دور دوم سفرهای استانی دولت قابل مشاهده است.

همچنین تاکید شد سازمان نهضت سوادآموزی در فضای جدید نهضت سوادآموزی کشور با جذب مستمری بگیران، دانش آموزان، خیرین و داوطلبان در عرصه تدریس، مهارت آموزی را در کنار سوادآموزی متمرکز کند.

بر اساس مصوبات این جلسه؛ تمامی دستگاه ها و وزارتخانه ها موظف شدند بانک اطلاعاتی خود را در اختیار نهضت سوادآموزی قرار دهند و علاوه بر الزام استانداران هدف به برگزاری جلسات شورای عالی، حداکثر تخصیص اعتبار برای ساماندهی نهضت سوادآموزی در بودجه سال 1402 و همچنین در شورای عالی کشور لحاظ شده است. برنامه هفتم توسعه برنامه های این سازمان با تاکید بر ریشه کنی بی سوادی در کشور گنجانده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید