کودکان به سرعت با فشار omicron / نیاز به تعطیلات منطقه ای و محلی درگیر می شوند


ساعت: 11:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۳
کد خبر: 1805393

معاون بهداشت ستاد مبارزه با کرونا در تهران گفت: کودکان به سرعت در حال ابتلا به سویه امیکرون هستند زیرا تعداد کمتری از کودکان را واکسینه کرده ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی رضا اولیایی منش، معاون ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی استان تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، درباره شیوع بیماری عروق کرونر در استان گفت: مثل دنیا خیلی سریع به قله رسیدیم و در یکی دو هفته ناگهان به بالای تاج رسیدیم. به همین دلیل تخمین زده می شود که میزان ابتلا روزانه به رقم بسیار بالایی برسد. با این حال، از آنجایی که عمدتاً ریه ها را آلوده نمی کند، خطر کمتری دارد.

معاون بهداشت ستاد مبارزه با کرونا در تهران گفت: در حال حاضر مشکل اصلی این است که وقتی به اوج می رسیم، مراکز درمانی پر هستند و برای این تعداد مراجعه آماده نیستند. خطر اصلی برای افرادی است که واکسینه نشده اند یا واکسینه نشده اند. به همین دلیل توجه بیشتر، عدم حضور در جمعیت و واکسن زدن بسیار مهم است.

مانیا گفت: مهمترین توصیه برای کسانی است که واکسن نزده اند، به خصوص نوبت سوم. دوز سوم بیش از 80 درصد ایمنی زا است و اگر دوز سوم را زودتر شروع کرده بودیم، ممکن است تعداد عفونت ها در این اوج کمتر باشد. حدود 26 درصد از افراد دوز سوم را دریافت کرده اند که باید بسیار بیشتر باشد و افراد باید همان دوز را مصرف کنند، دومی از نوبت سوم استقبال می کند. بسیاری هنوز دوز سوم را جدی نگرفته اند.

وی با اشاره به محدودیت های اعمال شده برای پیک ششم گفت: مدت زمان آلایندگی و قرنطینه آمیکرون پنج روزه است. با توجه به اینکه به تعداد زیادی از افراد مبتلا خواهیم رسید، اعمال محدودیت ها نمی تواند در سراسر کشور مستثنی باشد، زیرا هر بار که دوباره متوقف می شویم، دوباره با افزایش شدید بیماری مواجه می شویم. ما باید هر از چند گاهی محدودیت هایی داشته باشیم، چرا که استانداران کشور مجاز به تعطیلی مدارس در استان خود هستند. اگر مدرسه ای را دیدیم که قبلاً آلوده شده است، باید آن را تعطیل کنیم و چهار یا پنج روز بعد می توان آن را بازگشایی کرد. بنابراین با توجه به رشد سریع آمیکرون، تعطیلی های منطقه ای و محلی باید اجرایی شود و سعی می کنیم تصمیمات تعطیلی جهانی را دنبال نکنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به دلیل عدم انجام غربالگری و غربالگری منظم در مدارس ممکن است این بیماری به دانش آموزان سرایت کند، گفت: وقتی وارد پیک می شویم، آزمایش PCR چندان موثر نیست و به هیچ وجه سریع درمان نمی کنیم. شما می توانید صفحه نمایش برای موارد اضطراری، آزمایش سریع باید انجام شود. اما برای کنترل هر چه بیشتر این بیماری توصیه می شود هر فردی که علائمی دارد فوراً در خانه بماند و در صورت بروز تعداد زیادی از افراد مدرسه به طور کامل تعطیل شود. در اوج شیوع بیماری نمی توان به غربالگری انفرادی بر اساس آزمایش برای کنترل آن متوسل شد. همانطور که گفته شد، میزان انتشار emicron نیز بسیار بالا است.

معاون بهداشت ستاد مبارزه با کرونا در تهران گفت: به دلیل اینکه کمتر به کودکان واکسن زده ایم. خوشبختانه خطر ابتلا به این بیماری در کودکان خیلی زیاد نیست، اما اگر به دلیل مشکلات اساسی آسیب پذیر باشند و ایمنی آنها پایین باشد، خطر بیشتری برای آنها خواهد داشت. البته بسیاری از بیماران ما در حال حاضر کودک هستند.

وی در پایان با اشاره به وضعیت واکسیناسیون در تهران گفت: استان تهران از نظر میزان واکسیناسیون از میانگین کشوری جلوتر است. 92 درصد از مردم تهران نوبت اول، 81 درصد دوز دوم و 27 درصد نوبت سوم دریافت کردند. میزان واکسیناسیون در نوبت سوم مطلوب نیست و مردم باید توجه بیشتری به آن داشته باشند. ما انتظار داشتیم که از دوز سوم استقبال کنیم و از رسانه ها می خواهیم که به ما در تشویق این امر کمک کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید