کودکان در بازی های خود زندگی می کنند/بیایید با ایجاد محیطی سالم آینده ای زیبا برای کودکان بسازیم


ساعت: 15:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۳
کد خبر: 1917814

رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان هش:

مه بانو خسروی گفت: کودکان به عنوان سرمایه های آینده جامعه باید مورد توجه ویژه قرار گیرند و نیازهایی که مستقیماً با رشد و تکامل آنها ارتباط دارد برطرف شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مه بانو خسروی رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان هش در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون اظهار داشت: آموزش به عنوان محور اصلی آموزش کودکان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد چرا که خودآگاهی به ارمغان می آورد. نقاط قوت یک فرد را مشخص کنید خواهد شد و در نتیجه عزت نفس نیز افزایش می یابد، در غیر این صورت با کمبود اعتماد به نفس، مطمئناً کودکان نمی توانند تصمیمات درستی در زندگی بگیرند، زیرا دیگران به جای آنها تصمیم می گیرند.

وی با بیان اینکه کودکان در بازی های خود زندگی می کنند، افزود: مهم ترین موضوع در بحث تربیت فرزندان ایجاد محیط شاد خانوادگی است که نیازمند رفاه و آسایش نسبی اعضای خانواده و فرهنگ و اقتصاد است. وضعیت خانواده تعیین کننده سرگرمی ها و قوانینی است که کودک در این مدت سپری می کند.

رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هاش با اشاره به گسترش بازی های اینترنتی در بین کودکان گفت: هر فناوری نوعی چالش و فرصت دارد و با فعالیت های آموزشی و فرهنگی می توان از بسیاری از ناهنجاری ها و تهدیدها جلوگیری کرد. .تغییر کرد.

وی ادامه داد: به جای منع کودکان از بازی با گوشی و کامپیوتر، باید راه های صحیح استفاده از آن و همچنین مضرات آن را برای کودکان برشمرد، زیرا زمانی که انسان از اعمال خود آگاه باشد، کمتر دچار اشتباه می شود. و صدمه دید.”

خسروی گفت: کانون پرورش فکری با برگزاری کارگاه های مختلف در این حوزه موفق شده است تا کودکان را با آسیب ها و مشکلات این حوزه آشنا کند.

وی بیان کرد: بازی ذهن کودک را فعالتر می کند و در یادگیری دروس، ذهن آنها جذابیت بیشتری به یادگیری نشان می دهد و این چیزی است که بسیاری از والدین آن را نمی دانند و اجرای خلاقانه و بازی های گروهی در این زمینه بسیار موثر است.

رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خاش در ادامه با اشاره به اینکه کودکان جزء آسیب پذیر جامعه هستند و باید مورد توجه ویژه قرار گیرند، گفت: کودکانی که از خانواده یا جامعه خود ناامید شده و از کم توجهی رنج می برند. ، مطمئناً نمی توانند زندگی سالمی داشته باشند و در آینده با مشکلات عدیده ای مواجه خواهند شد، بنابراین توجه خانواده ها به این موضوع و رفع نیازهای عاطفی کودکان بسیار مهم است.

خسروی مطالعه را عنصری ضروری و تاثیرگذار در شکل گیری شخصیت کودکان خواند و خاطرنشان کرد: رشد ابعاد مختلف شخصیت از طریق مطالعه و تربیت نسلی سالم و کودکانی با ذهن باردار علمی امکان پذیر نخواهد بود، مگر در سایه مطالعه متنوع. کتاب ها

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید