کودکان در تابستان در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند

کودکان در تابستان در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند

روز جدید یک متخصص بیماری های عفونی علائم و راهکارهای درمان و پیشگیری از اسهال ویروسی را شرح می دهد.

دکتر کیکباد گدیری با اشاره به اسهال و استفراغ کودکان در تابستان گفت: بیشتر این موارد ناشی از گاستروانتریت است که یک بیماری عفونی ویروسی است.

وی افزود: انواع ویروس ها، باکتری ها، انگل ها و… در ایجاد این بیماری نقش دارند، اما عمدتاً ویروس ها باعث ایجاد گاستروانتریت می شوند.

گدیری علائم بارز این بیماری را اسهال و استفراغ عنوان کرد و گفت: این بیماری عمدتا کودکانی را مبتلا می کند که سیستم ایمنی ضعیفی دارند.

وی افزود: این بیماری از طریق مصرف آب و غذای آلوده و همچنین مصرف انواع مواد غذایی با دست های آلوده منتقل می شود.

گدیری گفت: با توجه به اینکه کودکان به مشکلات بهداشتی کمتر توجه می کنند و با دست های آلوده غذا می خورند، این امر نیز باعث شیوع بیشتر این بیماری در کودکان شده است.

این فوق تخصص عفونی با اشاره به افزایش موارد ابتلا در هفته های اخیر، گفت: در دو سال اخیر به دلیل شیوع تاج، کودکان بیشتر قرنطینه شدند و مشکلات بهداشتی به خوبی رصد می شد، بنابراین موارد کمتری را شاهد بودیم. بیماری «اما الان که بچه‌ها در فضاهای مختلف هستند، این بیماری همچنان گسترده است.

قدیری در خصوص خطرات این بیماری به کم آبی بدن اشاره کرد و افزود: به دلیل وجود اسهال و استفراغ در این بیماری، آب زیادی از بدن خارج می شود و در صورت کم آبی شدید کودکان، خطرات زیادی را به دنبال دارد. مراکز پزشکی

وی درمان موثر این بیماری را مصرف زیاد مایعات به ویژه استفاده از پودرهای ORS عنوان کرد.

وی افزود: بهترین راه پیشگیری از این بیماری، آموزش شستن کامل دست ها با آب و صابون قبل از مصرف هر نوع ماده غذایی و بعد از هر بار استفاده از دستشویی به کودکان است.

گدیری گفت: همچنین برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری باید از غذاهای باقیمانده و فاسد و همچنین غذاهایی که به خوبی حرارت نمی دهند خودداری کرد.

وی افزود: به دلیل احتمال انتقال بیماری از طریق مصرف آب، همچنین توصیه می شود افراد از آب لوله کشی استفاده کنند و از استفاده جداگانه آب چشمه و آب مشکوک خودداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید