کودکی در میان تبلیغات/ آینده نامعلوم مدل های کودک در دنیای رنگارنگ وبلاگ نویسان اینستاگرام


ساعت: 11:24
تاریخ انتشار: 1401/04/18
کد خبر: 1881895

پول درآوردن از موجودی که هنوز حق انتخاب آینده خود را ندارد از همه نظر غیراخلاقی است. اما متأسفانه در بحث پول، رعایت اخلاق و حقوق دیگران به کلی فراموش می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ این روزها در فضای مجازی شاهد ظهور پدیده جدیدی به نام وبلاگ نویسی هستیم که افراد از طریق آن کسب درآمد می کنند.


وبلاگ نویسان امروزه کاربران فعال اینستاگرام و توییتر هستند و این فضا را به طور کامل در اختیار گرفته اند، در این میان جذب فالوور بسیار مهم است و این وبلاگ نویسان برای رسیدن به این هدف از هیچ کاری دریغ نمی کنند.


پست کردن زندگی روزمره، شخصی ترین بخش زندگی، سرگرمی، آشپزی و غیره. از جمله مهم ترین تولیداتی هستند که هر روز در فضای مجازی شاهد آن هستیم، اما در این بین نباید از تبلیغاتی که این کاربران برای کسب درآمد انجام می دهند غافل شد، متاسفانه در بیشتر موارد بازیگران محتوای تبلیغاتی در این صفحات کودکانی هستند که ناخواسته و هنوز در دوران جنینی وارد بازار کار شده اند و به عنوان نماینده کسب و کار فعال هستند.


کودکی که تمام تلاش خود را می کند تا به جای بازی در دنیای کودک آنطور که از او خواسته می شود راه برود و مانند یک مانکن رفتار کند، ممکن است دچار استرس و ترس شود که کارها را درست و آنطور که باید انجام ندهد. تعجبی ندارد که چند ساعت از وقت کودک با تمرین این حرکات گرفته شد و تا چه حد کودک تنبیه شد.


در اکثر موارد این صفحات توسط مادران اداره می شود و متأسفانه دیده ایم که این مادران باردار می شوند و فرزند دیگری برای حمایت از کسب و کار خود دارند زیرا ارتباط این وبلاگ نویسان با برندها به داشتن فرزند کوچک بستگی دارد و اگر فرزندشان بزرگ شود، موارد زیادی از کار می شود. گم می شوند این صفحه که قبلاً به یک خانه تجاری تبدیل شده است می رود.



حضور کودکان در فضایی مانند اینستاگرام با ظاهری نامناسب و برای تبلیغات، تمرین فساد است


مهدیان روانشناس در گفتگو با جهانبین نیوز; چهره خاص کودک یکی از دلایل مهم بدرفتاری والدین با فرزندان در تبلیغات است و بیان می شود: اجبار کودک به لبخند مصنوعی، آرایش کردن روی مو و صورت کودک، اصرار به خواندن شعر یا آهنگ نامناسب. برای سن آنها، مانند اینکه منظور این است که این کار برای این کودک است. مشخص نیست، این یکی از اقداماتی است که توسط مدیران هایپرپیج ها انجام شده است.


وی اظهار داشت: حضور کودکان در فضایی مانند اینستاگرام با ظاهری نامناسب، تمرین فساد است زیرا این کودکان به درخواست والدین خود ماسک می زنند و کارهایی را انجام می دهند که مناسب سن آنها نیست و در واقع این نوعی تحریف است وی افزود: این اقدامات در آینده منجر به مشکلات رشدی، اجتماعی و ضداجتماعی کودک می شود.


مهدیان با اشاره به اینکه کودک باید تا هفت سالگی تنها بماند و طبق برنامه طبیعی آزادانه رشد کند، ادامه داد: عمل والدین به خواسته والدین نوعی کنترل و اجبار بیرونی، فریب و فریب است. افراط در این نوع رفتار گسترده است.


این روانشناس گفت: فرزندآوری حق مسلم اوست و والدین موظفند در مقابل کودک زمینه تحقق او را فراهم کنند، وادار کردن کودک به رفتار نامناسب با سنش باعث کاهش عزت نفس او می شود.


وی تصریح کرد: کودکی که با جلب توجه دیگران و تقدیم خود به دیگران بزرگ شده، بزرگ شده و زندگی کرده است، در نبود آن هویت خود را از دست می دهد و این مشکل سلامت کودک را در حال و آینده به خطر می اندازد.


مهدیان تاکید کرد: استفاده از کودکان برای تبلیغات مصداق بارز سوء استفاده است و از آنجا که این اقدام با تشویق و تنبیه همراه است اثرات منفی ماندگاری بر روحیه کودک دارد.


وی ادامه داد: تحقیقات نشان می دهد کودکان به ویژه دخترانی که به ابزار تبلیغات تبدیل می شوند، ممکن است مورد آزار روحی و جسمی قرار گیرند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ شبکه اجتماعی اینستاگرام باعث رونق کسب و کارهای کوچک شده است اما در لایه هایی از آن فرهنگ مبتذلی وجود دارد که نگران کننده است، اینکه پول درآوردن از موجودی که هنوز حق انتخاب آینده خود را ندارد، به نظر غیراخلاقی است. از همه؛ اما متأسفانه رعایت اخلاق و حقوق دیگران در مورد پول به کلی فراموش می شود، حتی اگر این حق متعلق به فرزندان باشد.

185133 893 خبر خاکستری




والدین برای یک لایک یا فالوور بیشتر حیثیت فرزندشان را به خطر می اندازند


مرتضی عسگری فرمانده انتظامی فتای چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ وی بیان کرد: بر اساس حقوق کودک، در کنوانسیون بین المللی کودک که ایران از سال 1972 به آن ملحق شده است، الزاماتی برای خانواده ها در نظر گرفته شده است که باید برای کودکان رعایت شود.


وی با بیان اینکه افراد تا سن 18 سالگی کودک محسوب می شوند، ادامه داد: در این مدت کودک در مقابل والدین حقوقی دارد از جمله اینکه در این مدت والدین باید بر رفتار فرزندان در فضای مجازی و هرگونه مشکل نظارت کنند. که اگر کودک مجرم شد خانواده باید پاسخگوی قانون باشند.


اصغری تاکید کرد: در کشورهای دیگر نیز شاهد بوده ایم که والدین نظارتی بر فعالیت فرزندان خود در فضای مجازی ندارند و حضور بی باکانه کودکان در این فضا منجر به دور شدن کودکان از خانواده و سپردن آنها به نهادهای حمایتی می شود.


رئیس پلیس فتای چهارمحال و بختیاری با اشاره به عواقب انتشار تصاویر خصوصی کودکان توسط والدین در فضای مجازی ادامه داد: متأسفانه شاهد هستیم که برای فرزندی که هنوز به دنیا نیامده است صفحه اجتماعی توسط پدر یا مادر ایجاد می شود. عکس های قبل از تولد و لحظه به لحظه بزرگ شدن کودک را به اشتراک می گذارم، این مجموعه گاهی با تمام رفتارها و شیطنت های کودکان همراه است، در حالی که در بیشتر موارد کودک رفتار خود را در بزرگسالی محکوم می کند.


وی با اشاره به کم توجهی والدین به مشکلاتی که در آینده برای فرزندان پیش خواهد آمد، یادآور شد: این والدین حاضرند حتی برای یک فالوور یا چند لایک عکس و فیلم فرزند خود را منتشر کنند و حتی در مواردی شأن و منزلت فرزندشان را حفظ کنند. یک کودک نیز تهدید کند



عسگری بیان کرد: کودکی که از این طریق حریم خصوصی وی نقض شود در آینده اگر بخواهد در جایی کار کند یا تشکیل خانواده دهد با مشکل مواجه می شود و در مواردی نیز شاهد بوده ایم کودکان در بزرگسالی منزوی شده و از فضای مجازی متنفر شده اند.


فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش سریع این گونه رفتارها در سال های گذشته خاطرنشان کرد: در سال های اخیر با ارتقای سواد رسانه ای که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است، فراوانی این گونه رفتارها در سال های گذشته افزایش یافته است. کنترل شده است.


کودک در بزرگسالی می تواند بابت انتشار تصاویر خود در فضای مجازی از والدین خود شکایت کند


وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند از فضای مجازی استفاده کنید اما از آن درست استفاده کنید، یادآور شد: فرهنگ سازی استفاده از فضای مجازی مورد تاکید رهبر انقلاب بود و اگر این مشکل در نظر گرفته شده است، دیگر شاهد چنین سوء استفاده هایی نباشیم.


عسگری تاکید کرد: طبق قوانین جرایم رایانه ای، انتشار یا ارائه اطلاعات شخصی به دیگران جرم است و کودک پس از رسیدن به سن بلوغ می تواند از فرزند خود شکایت کند و قبل از آن می تواند از مراکز پشتیبانی کمک بگیرد، اما در ما جامعه، دلیل سنتی بودن این سوال هنوز مورد بحث قرار نگرفته است.




2557388 خبر خاکستری

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری با اشاره به بند 745 قانون مجازات اسلامی گفت: در این قانون جزئیات مجازات انتشار صوت، تصویر، فیلم و غیره تعیین شده است. و مجازات حبس از 91 روز تا دو سال و جزای نقدی از 5 میلیون ریال تا 40 میلیون ریال است.


وی بی توجهی خانواده ها به قانون و رعایت نکردن حریم خصوصی کودکان را دلیل اصلی انتشار عکس و فیلم کودکان در فضای مجازی عنوان کرد و اظهار داشت: برخی از این رفتارها در فرهنگ اسلامی زیبا نیست و همگی نشات گرفته از فرهنگ غربی است. تقلید از برخی افراد مشهور


به گزارش جهانبین نیوز؛ همین چند سال پیش والدین می ترسیدند که تصاویر فرزندانشان در فضای مجازی پخش شود، اما اکنون هزاران خانواده با تبلیغات از طریق فرزندانشان درآمد کسب می کنند.

تجربه شهرت و کار در کودکی دو چیز متفاوت هستند که گاهی اوقات به هم گره می خورند، مردم دیگر به بچه ای که ترکیب این دو را دارد کودک کار نمی گویند و به او اهمیت نمی دهند، این بچه ها جزو بچه های خوش شانس طبقه بندی می شوند که هستند. خوشبختانه او ابتدا آنها را مورد خطاب قرار داد، اما باید بدانیم که بدی های بسیاری در این کودکان نهفته است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید