«کودک حسینی» مامانی کودکان گیلانی را با معارف عاشورایی و باورهای انقلابی آشنا می کند.


ساعت: 18:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۳
کد خبر: 1889872

مسئول واحد خواهران هیئت انصارالحسین(ع) رشت با اشاره به ایجاد «فرزند حسینی» توسط این هیئت، گفت: «کودک حسینی» بر اساس بیانات رهبر یک هیئت است. انقلاب با توجه به اهمیت آموزش کودکان و نوجوانان با هدف معرفی نسل نوجوان به ویژه کودکان دهه نود با معارف عاشورایی و انتقال باورهای انقلابی آشنا شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زینب حسن خواه مسئول واحد خواهر هیئت انصارالحسین رشت در گفت وگویی در 17 آذرماه اظهار داشت: هیئت انصارالحسین(ع) شهرستان رشت در سال 1371 تاسیس شد و به صورت هفتگی جلسات خطبه برگزار می کند. و نماز هر عصر جمعه .

رئیس حوزه خواهران با اشاره به برنامه ریزی های ماه محرم هیئت انصارالحسین(ع) گفت: این هیئت دهه محرم امسال نیز مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) را در محل این هیئت برگزار کرد. مسجد تاریخی حاج صمدخان واقع در خیابان سعدی.

حسن خواه افزود: برگزاری ویژه برنامه های تفریحی و زیارتی، جشن های زیارتی ویژه دختران، تجلیل از نوجوانان و دختران خردسال به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س)، برگزاری آن حضرت از جمله فعالیت های این مجتمع مذهبی، فرهنگی و آموزشی است. به کانون تابستانی پسران نوجوان محلی و منطقه ای و همچنین ایجاد موسسه حقیقت سبز که توسط جوانان همین گروه اداره می شود اشاره کرد.

وی با اشاره به راه اندازی حسینیه مزد در این هیئت تصریح کرد: با توجه به استقبال خوب خانواده ها در برنامه های مذکور، «حسینیه مزد» برای بهره مندی بهتر والدین از جلسات و آموزش آموزش های لازم با توجه به سن نوزادان، همراه با تنوع، فعالیت‌های جذاب، ایجاد علاقه و ارتباط و ایجاد فعالیت‌های فرهنگی برای نسل جدید در راستای اهداف دینی و انقلابی و مستعد جلسات هیئت‌ها برگزار شد.

مسئول واحد خواهران این هیئت با تشریح فعالیت های حسینیه کودکان در شب های ماه محرم گفت: به طور میانگین حدود 50 کودک در دو قالب 3 تا 7 سال و 8 تا 12 سال در این حسینیه حضور پیدا کردند و فعالیت هایی مانند سخنرانی معلم آموزش و پرورش، شعر، نوحه و پرستاری توسط خود بچه ها انجام شد.

وی اجرای برنامه های ویژه برای کودکان را توصیه کرد تا آنها را با قهرمانان جوان و نوجوان حماسه کربلای تأثیرگذار مانند حضرت قاسم (علیه السلام)، حضرت علی اصغر (علیه السلام)، حضرت رقیه (س) و غیره آشنا کنند. و ادامه داد: شایان ذکر است برای تمامی کودکان کارت عضویت تهیه شده و بیش از 80 نفر در شب های محرم به عضویت درآمدند.

حسن خواه در پایان خاطرنشان کرد: «حسینیه کودک» در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت آموزش کودکان و نوجوانان راه اندازی شد تا این گونه فعالیت ها در مجاورت کلیساها و مساجد انجام شود. برای آشنایی نسل جدید به ویژه نسل دهه 90 این امر باید با آموزش عاشورا و انتقال باورهای انقلابی انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید