کوه و گیاهان دارویی فرصت / نعمت / سعی کردم نشان دهم که زن ایرانی می تواند

ساعت: 10:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۱
کد خبر: 1791406

مژده سرچشمه پور، کارآفرین و کشور نمونه گفت: آب و هوای استان کرمان به گونه ای است که در کوهستان ها گیاهان دارویی فراوانی وجود دارد، اما متاسفانه توجه چندانی به آن نمی شود. به همین دلیل است که معتقدم هر آنچه در کوهستان وجود دارد یک فرصت و یک نعمت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته آرماند، افراد موفق همیشه از کوچکترین چیزهایی که من و شما می توانیم عبور کنیم نمی گذرند، بلکه از نظر فرصت به محیط اطراف خود نگاه می کنند. به عنوان مثال می توان به آب و هوای گیاهی استان کرمان اشاره کرد که سرشار از گیاهان دارویی است، گیاهانی که فقط می توان از کنار آنها گذشت.

مژده سرچشمه پور یکی از بانوان رفسنجانی است که دارای مدرک کارشناسی ارشد کامپیوتر و دکترای بازرگانی از بنیاد اروپایی است.

سرسسمه پور می گوید از سال دوم دبستان به گیاهان دارویی علاقه مند بوده است. وی به خبرنگار ما گفت: از کودکی به دنبال گیاهان دارویی بودم و خواص آنها را می دانم.

مژده ادامه داد: در سال 92 با توجه به بحران آب در رفسنجان و تک محصولی بودن این شهر تصمیم گرفتم فرهنگ جایگزینی را برای شهر رفسنجان معرفی کنم به همین دلیل روی گیاهان دارویی تمرکز کردم.

این بانوی نمونه ایرانی گفت: در ابتدای راه زمینی به قیمت 28 میلیون تن خریدم و سپس شرکت تولید گیاهان دارویی را راه اندازی کردم.

وی ادامه داد: با سرمایه شخصی خود شروع به تحقیق در مورد گیاهان دارویی و کشت انواع گیاهان دارویی کردم تا در این آزمایش متوجه شوم که با توجه به اقلیم و سرزمین رفسنج چه گیاهانی در این مکان قابل کشت است.

سرچشمه پور گفت: پس از آزمایش های فراوان از بین 70 گونه گیاه دارویی که کشت کرده بودم به این نتیجه رسیدم که با توجه به اقلیم، خاک و زمان رشد در رفسنج، امکان کشت چهل گونه گیاه دارویی در این منطقه وجود دارد.

0ef2aecb b7ed 4047 9c5f 219a8ee62260 خبر خاکستری

این کارآفرین توضیح داد: تقریباً می توان گفت پروژه ای که شروع کردم در سال اول موفقیت چندانی نداشت، اما تلاش خوبی بود تا در سال های بعد الگوبرداری کنم و خوشبختانه به نتایج بسیار خوبی هم دست یافتم.

وی گفت: در ادامه کار به روستاهای مختلف شهرستان رفسنج رفتم و سعی کردم شرایط اقلیمی مختلف را شناسایی کنم تا با توجه به تجربه خود زمان کشت و فرهنگ قابل کشت در روستاهای مختلف را مشخص کنم.

این بانوی نمونه ایرانی افزود: دوره ها و جلسات متعددی را در مساجد روستاهای مختلف برگزار کردم و افرادی را که تمایل به پرورش گیاهان دارویی داشتند آموزش دادم و در نهایت محصول تولیدی آنها را خریداری کردم.

سارسسم پور با اشاره به موفقیت های مختلفی که در این زمینه کسب کرده است، گفت: در سال 95 به عنوان یک کارآفرین مدرن در ایران معرفی شدم. منتخب و آینده پژوه کشور و در سال 1378 به عنوان کارآفرین نمونه کشور و امسال به عنوان بانوی نمونه و ملی کشور معرفی شدم.

66e7166d e9d0 4655 a66a e6de8d6e7a2b خبر خاکستری


وی ادامه داد: پس از سه سال معرفی به عنوان کارآفرین نمونه، به عنوان مشاور گیاهان دارویی در دفتر ریاست جمهوری استان کرمان انتخاب شدم. البته افتخار می کنم که مسئولیت پذیر و مشاور دوستان و همکاران در سراسر ایران هستم.»

این کارآفرین با تاکید بر اینکه یادگیری گامی موثر در موفقیت کارش بود، گفت: 18 سال است که در این زمینه فعالیت می کنم، اما 14 سال قبل از شروع این کار، در دوره های پژوهشی و آزمایشی دوره های مدیریت بودم. و کسب و کار را رها کنید.

سرچشمه پور گفت: در طول این سال ها توانسته ام مدرک مدیریت بازرگانی در سطح جهانی از بنیاد اروپایی، گواهینامه مدیریت طلا در سطح جهانی، مجمع جهانی طلاکاری شده در اروپا، محصول ISO با کیفیت از اروپا را کسب کنم. و دوره های مختلفی را گذرانده ام تا بتوانم در زمینه کاری خود فردی توانمند باشم.

5ebcb342 9854 4484 b659 faabe5960c68 خبر خاکستری

وی افزود: زمانی که از سوی استانداری کرمان برای شرکت در نمایشگاه های مختلف بین المللی انتخاب شدم سعی کردم جایگاهی برای استان و شهرم کسب کنم و در نمایشگاه ها برگزیده شوم.

این کارآفرین نمونه کشور گفت: در تمام روزهای کاری ام تلاش کردم نشان دهم که یک زن ایرانی می تواند شعار «خواستن توانستن» را به منصه ظهور برساند، بنابراین معتقدم وقتی انسان بخواهد هر کاری را انجام می دهد. او می خواهد … او می خواهد به دست آورد.

سرچشمه پور به برند محصولات خود اشاره کرد و گفت: شاهین طب رفسنجان برند محصولات من است زیرا معتقدم شاهین با فرصتی که دارد از بالا به زمین نگاه می کند و سپس طعمه خود را شکار می کند.

وی تاکید کرد: آب و هوای استان کرمان به گونه ای است که در کوهستان ها گیاهان دارویی فراوانی وجود دارد اما متاسفانه توجه چندانی به آن نمی شود بنابراین معتقدم هر آنچه در کوهستان وجود دارد فرصت و نعمت است.

بانوی نمونه کشور گفت: سعی کنید در جهت خدمت به مردم تلاش کنید و هرگز فکر نکنید که نمی توان در روزگاری زندگی کرد که بهترین و عالی ترین احساسات وجود دارد و فقط باید نظر خود را تغییر دهید و اگر او فکر می کند و قصد خدا این است که آنها موفق شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید