کویل گیج تعمیر ماشین های فرسوده / دود ماشین را در ریه های مردم خرد می کند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، بسیاری از تاکسی های سنندج مسافرانی را جابجا می کنند که درصد بالایی از آنها اسقاط و فرسوده هستند و توجه مسئولان شهری را می طلبند.

سنندج به عنوان یکی از شهرهای توریستی هر ساله در ایام تعطیل پذیرای تعداد زیادی مسافر از سراسر کشور است و این در حالی است که نبود زیرساخت های حمل و نقل گردشگری برای استان یکی از نقاط ضعف این استان است که باید مراقب آن بود.

اکنون با توجه به روند رو به رشد شهر سنندج در سال های اخیر به ویژه در توسعه صنعت گردشگری و سرمایه گذاری های مختلف در این بخش، زیرساخت های حمل و نقل متناسب با این پیشرفت مهیا نیست و شهری شایسته در راه است. به توسعه.گردشگری.لاید نخواهد بود.

وجود تاکسی های فرسوده، رعایت نکردن صف های تاکسی در خیابان های شلوغ، ساماندهی نشدن ایستگاه های تاکسی در برخی مسیرها، شناسایی نشدن ایستگاه در مسیرهای پرتردد، تاکسی های اسقاط و خراب، عدم رعایت تعرفه های مصوب توسط رانندگان تاکسی ، گاهی اوقات مردم این امر باعث کاهش وسیله نقلیه و استفاده از وسایل نقلیه شخصی و در نتیجه افزایش ترافیک سنگین در خیابان ها شد.

aac17897 bd19 4cf5 bdb9 0c23b12a4945 خبر خاکستری

وجود مسافران زیاد، نبود تاکسی های نو مجهز یکی از مشکلات شهر سنندج است که می تواند مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی شهر را تحت تاثیر قرار دهد.

در همین رابطه ساناز قاسمی یکی از مسافرانی که هر روز به دلیل رفت و آمد به محل کار از وسایل حمل و نقل عمومی به ویژه تاکسی استفاده می کند با ابزارهای نامناسب اضافه کرد: من و همسرم تصمیم گرفتیم برای نظارت بر تردد خودروهای تک نفره سوار شویم. امتناع و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، اما متأسفانه ما با این مشکل دست و پنجه نرم کرده ایم و همان مسیر معمول استفاده از خودروهای تک نفره را در پیش گرفته ایم.

وی با اشاره به نبود حمل و نقل عمومی در سطح شهر و یا وجود تاکسی های فرسوده گفت: افزایش عوارض تعدادی از رانندگان و عدم نظارت مسئولان یکی از مشکلات اساسی در بحث ترافیک است. از مسافران.”

71ef9266 1496 407d 89ff fe0f94e5a5ab خبر خاکستری

این شهروند سنندجی در ادامه گفت: استفاده از خودروهای فرسوده با روکش بدنه و صندلی بسیار نامناسب است و ایجاد این همه آلودگی در شأن مردم سنندج نیست و مسئولان باید چاره ای بیندیشند.

پس از صحبت های محمود صادقی یکی از رانندگان تاکسی در سطح شهر نشستیم و در گفت و گو با کُردتودی گفت: تاکسی های فرسوده نه تنها برای مردم بلکه برای ما رانندگان نیز به دلیل فرسوده بودن مشکل ساز شده است. ماشین باعث شده همه چیز برای ما در طول روز درآمد محسوب شود، باید برای ماشین خودمان خرج کنیم.

وی گفت: در گذشته امکانات خوبی برای نوسازی ارائه می کردند اما اکنون قیمت خودرو افزایش یافته و امکاناتی وجود ندارد.

وی گفت: متاسفانه امروز به دلیل شرایط نامناسب تورم و گرانی، ما رانندگان مجبوریم با این تاکسی ثابت امرار معاش کنیم و این مشکل باعث شده که نتوانیم به فکر تعویض خودرو باشیم.

این در حالی است که مسئولان شهری و رانندگان تاکسی باید راهکارها و تدابیری برای رفع مشکلات حمل و نقل تاکسیرانان شهری سنندایی بیندیشند.

سامان سعیدی، وزیر حمل و نقل شهرداری استان به کُردتودی گفت: سنندج دارای 3120 تاکسی، 67 اتوبوس، 120 وانت و 400 خودرو در آژانس های مسافرتی سنندج است که میانگین طول عمر آنها 12 سال است. از این تعداد 2000 دستگاه فرسوده است.

40006667 e4f4 4e42 ae13 ba1aca763267 خبر خاکستری

وی با اشاره به بازگشایی مدارس و نیاز خانواده ها به جابجایی دانش آموزان افزود: همزمان با پیک مسافری تردد در روز نیز داریم، بنابراین به دلیل کمبود تاکسی در شهر، بازگشت تاکسی ها بیشتر از حد معمول طول می کشد. هسته مرکزی. «ما با شهر روبرو هستیم.

مدیر حمل و نقل شهرداری سنندج گفت: در این راستا با اقدامات بعدی استاندار، شهردار و اعضای شورا طی چهار ماه آینده 20 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی سنندج اضافه می شود.

سعیدی با اشاره به بحث ترافیک در هسته مرکزی شهر سنندج خاطرنشان کرد: انجام کار فرهنگی (جلوگیری از تردد تک خودروها در هسته مرکزی شهر)، محدودسازی ترافیک هوشمند (زوج و فرد) و تقویت حمل و نقل عمومی باعث افزایش تعداد خودروها می شود. اتوبوس ها در کاهش زمان انتظار و افزایش تردد مسافران می توانند به کاهش ترافیک در خیابان های شهر کمک کنند.

روزانه 80 هزار مسافر از پارک حمل و نقل عمومی به سنندج جابه‌جا می‌شوند، اما مسافران از برخی کاستی‌ها گلایه دارند، گلایه‌ای که رانندگان نیز آن را متفاوت مطرح می‌کنند.

1dd33c08 8431 4d3a 96c4 661556c467e8 خبر خاکستری

و اما ….

علاوه بر صحبت‌های این راننده تاکسی سنندجی، می‌توان گفت که کارکنان و ارگان‌های مرتبط، علاوه بر پرداخت وام کم بهره و اقساط بلندمدت نسبت به نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و یارانه‌ها برای پوشش هزینه‌های مستهلک شده تاکسی و تنظیم واقعی‌تر اقدام می‌کنند. قیمت در شهری مثل سنندج

دیدگاهتان را بنویسید