کیفرخواست اعضای بزرگترین باند خانوادگی سوداگران مرگ در جنوب کشور/ محاکمه بیش از 2000 قاچاقچی مواد مخدر


ساعت: 10:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۸
کد خبر: 1876690

قهرمانی گفت: روند رسیدگی و رسیدگی به اتهامات اعضای بزرگترین باند خانوادگی قاچاقچیان مواد مخدر در جنوب کشور به صدور کیفرخواست منجر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجتبی قهرمانی رئیس قاضی استان هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار هرمزگان در تشریح اهمیت این پرونده با بیان اینکه پرونده اعضای باند بیش از هزار و دویست و پنجاه صفحه است، گفت: این باند در نتیجه سازماندهی شد. هجوم و مراقبت اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و منهدم شدند.

وی افزود: این باند مواد مخدر تراکنش های مالی به ارزش هزاران میلیارد تن و صدها حساب بانکی داشته است و تمامی تراکنش های مالی ناشی از فعالیت مجرمانه این افراد در زمینه حمل و نگهداری مواد مخدر از طریق کارت های بانکی انجام می شود. به اعضای خانواده‌شان.»

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان با بیان اینکه این گروه مواد مخدر ۱۰ هزار میلیارد ریال گردش مالی داشتند، گفت: با دستور مقام قضایی ۴۹ واحد مسکونی و تجاری قاچاقچیان مواد مخدر برای ضربه زدن به بنیه مالی و اقتصادی قاچاقچیان پلمپ شد. پنجاه شتر نیز اسیر شدند.

قهرمانی خاطرنشان کرد: همچنین از این سوداگران مرگ 15 کیلوگرم طلا و مقدار 6 و نیم میلیارد تن وجه نقد موجود در حساب های بانکی این افراد کشف و ضبط شد.

وی افزود: این باند بزرگ ترین گروه مواد مخدر جنوب کشور در سال های اخیر است که در سطح بین المللی فعالیت داشته و طبق بررسی های انجام شده موفق به واردات بیش از 2 هزار تن مواد مخدر به کشور شده که بیش از 11 هزار کیلوگرم آن در قالب 9 عملیات جداگانه کشف و ضبط شد.

مجتبی قهرمانی یادآور شد: اعضای این باند بین المللی مواد مخدر را از یکی از کشورهای همسایه خریداری و در قالب چند محموله از طریق دریا با قایق و قایق موتوری به سواحل هرمزگان منتقل و سپس در سراسر کشور توزیع می کردند.

این مقام قضایی تاکید کرد: البته دامنه فعالیت این باند به مرزهای سرزمینی ایران محدود نمی شود و در کشورهای خارجی نیز موکلانی داشته اند که تحقیقات برای شناسایی و دستگیری آنها ادامه دارد.

وی افزود: رای نهایی در خصوص اعضای این گروه بین المللی مواد مخدر صادر و پس از تشکیل کیفرخواست به همراه انگیزه، مستندات و ضمائم پرونده به دادگاه انقلاب اسلامی بندرعباس ارسال شد.

قهرمانی تصریح کرد: در رای نهایی صادره از سوی دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس، متهمان اصلی این پرونده کیفرخواست صادر کردند. فساد اراضی از طریق مشارکت در اداره و سازماندهی باندهای بزرگ و بزرگ مواد مخدر، خرید و واردات مواد مخدر در کشور و توزیع و فروش آن در استان های مختلف، حمایت مالی و سرمایه گذاری در باندهای بزرگ مواد مخدر از طریق تهیه تجهیزات وسایل نقلیه مانند قایق. ، قایق و خودرو و مدیریت پرداخت و واریز دارو و پرداخت مالیات و عوارض به اعضای باند با استفاده از کارت و حساب افراد مختلف و استخدام افراد برای قاچاق مواد مخدر از مبادی ورودی کشور تا تحویل به خریداران.

رئیس قاضی استان هرمزگان در پایان با اشاره به نقش مهم و تعیین کننده حراست کشور در شناسایی عاملان این باند هولناک و سازماندهی شده و همچنین به نتیجه رساندن مراحل تحقیقات برای کشف زوایای پنهان فعالیت مجرمانه آنان، اقدام به موقع و اقدام مقتدرانه سربازان گمنام امام زمان (عج) در این خصوص تشکر و قدردانی کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید