کیفیت هوای تهران در حال حاضر «قابل قبول» است.

کیفیت هوای تهران در حال حاضر «قابل قبول» است.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، اگرچه کیفیت هوای پایتخت با میانگین 100 در وضعیت قابل قبولی قرار دارد، اما با آغاز ترافیک و افزایش غلظت ذرات معلق، کیفیت هوا در تهران در اکثر مناطق در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

بر اساس پیش بینی های انجام شده از سوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، وزش باد موثر تا صبح امروز همراه با شروع تردد خودروها باعث افزایش غلظت ذرات معلق و وضعیت نابسامان برای گروه های حساس در اکثر نقاط پرتردد می شود.

همچنین کاهش سرعت باد در طول روز از پراکندگی آلاینده ها جلوگیری می کند.

در عین حال، با توجه به تشکیل تدریجی ناپایداری جوی همراه با بارش های پراکنده و افزایش نسبی سرعت باد، غلظت آلاینده ها تا ساعات پایانی روز پنجشنبه کاهش می یابد و استقرار وضعیت قابل قبولی در اکثر مناطق امکان پذیر نخواهد بود. دور از انتظار

تداوم ناپایداری جوی و بارش پراکنده تا بامداد فردا جمعه 14 بهمن همراه با کاهش تردد وسایل نقلیه در تعطیلات، وضعیت قابل قبولی را در اکثر مناطق به دنبال خواهد داشت.

افزایش سرعت باد در طول روز و وزش باد نسبتاً شدید در ساعات ایزوله، شرایط مناسبی را برای پراکندگی آلاینده‌ها ایجاد می‌کند و وزش باد مؤثر تا اواخر روز جمعه غلظت ذرات معلق را کاهش می‌دهد و کیفیت هوا در اکثر مناطق در محدوده قابل قبول خواهد بود.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص آلاینده ذرات معلق زیر 2.5 میکرون در حال حاضر 100 به معنای شرایط قابل قبول است و شاخص آلاینده هوای پایتخت در 24 ساعت گذشته، ذرات معلق زیر 24 ساعت است. 2.5 میکرون” با میانگین 74 و کیفیت هوای پایتخت قابل قبول است.

لازم به ذکر است کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم می شود که بر اساس آن از 0 تا 50 در محدوده هوای پاک، از 51 تا 100 هوا قابل قبول، سالم یا متوسط ​​و از 101 تعیین می شود. تا 150 هوای ناسالم برای گروه های حساس. در محدوده 151 تا 200 هوا در محدوده ناسالم برای همه گروه ها و در محدوده 201 تا 300 هوا در محدوده بسیار ناسالم قرار دارد. بر اساس این طبقه بندی، شرایط کیفی هوا در محدوده 301 تا 500 خطرناک است.

دیدگاهتان را بنویسید