کیف یک میلیارد دلار از کانادا وام گرفته است

وزارت دارایی اوکراین همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد: این بودجه برای اطمینان از هزینه‌های مهم، به ویژه برای اطمینان از اولویت‌بندی هزینه‌های اجتماعی و بشردوستانه، به بودجه دولتی تخصیص می‌یابد.

این کمک مالی از طریق حساب ویژه ای که توسط صندوق بین المللی پول ایجاد شده است به اوکراین ارائه می شود.

آلمان نیز اعلام کرده است که از طریق این حساب به اوکراین کمک مالی خواهد کرد.

بانک جهانی قبلاً اعلام کرده است که 1.49 میلیارد دلار کمک مالی اضافی برای کمک به پرداخت حقوق کارمندان دولتی و مددکاران اجتماعی در اوکراین تصویب کرده است و کمک مالی بانک جهانی به اوکراین را به 4 میلیارد دلار می رساند.

اوکراین گفته است که برای حفظ یک دولت فعال در بحبوحه جنگ با روسیه به حداقل 5 میلیارد دلار در ماه نیاز دارد. رهبران مالی این گروه طی هفت ماه گذشته 9.5 میلیارد دلار به اوکراین کمک مالی کرده اند. این کشورها تاکنون 20 میلیارد دلار کمک مدنی به اوکراین ارائه کرده اند.

بانک اروپایی بازسازی و توسعه (EBRD) پیش بینی می کند که اقتصاد اوکراین تا سال 2022 پس از جنگ 30 درصد کوچک شود.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در 21 فوریه 2022 (2 مارس 1400) با انتقاد از بی توجهی غرب به نگرانی های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری های دونتسک و لوهانسک در منطقه دونباس را به رسمیت شناخت و سه روز بعد، پنجشنبه، بهمن ماه. 24. (26 مارس 1400) عملیات نظامی به نام “عملیات ویژه” علیه اوکراین آغاز می شود که روابط متشنج مسکو و کیف را به یک رویارویی نظامی تبدیل می کند.

جنگ در اوکراین وارد چهارمین ماه خود شد و واکنش ها به تهاجم روسیه، ارسال تسلیحات به اوکراین و پیامدهای جدید سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی همچنان ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید