کی روش: به جهنم رفتیم، وارد بهشت ​​شدیم و حالا در برزخ هستیم / تظاهر به اینکه تیم ملی دشمن مردم است اشتباه محض بود / تیم ملی نه تنها با حریفان بلکه با برخی خودی ها هم باید بازی می کرد. .

کی روش: به جهنم رفتیم، وارد بهشت ​​شدیم و حالا در برزخ هستیم / تظاهر به اینکه تیم ملی دشمن مردم است اشتباه محض بود / تیم ملی نه تنها با حریفان بلکه با برخی خودی ها هم باید بازی می کرد. .

کارلوس کی روش گفت: در فوتبال شکست دادن حریفان در این سطح (انگلیس، ولز و آمریکا) بسیار سخت است. اما این بار ملی پوشان باید نه تنها مقابل حریفان بلکه با برخی خودی ها هم بازی می کردند. در مدت بسیار کوتاهی بخشی از مردم به مقابله با تیم ملی پرداختند و سعی کردند تیم ملی را علیه مردم نشان دهند.

فارس: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران از 3 دیدار تیم ملی ایران در جام جهانی می گوید.

کارلوس کی روش حدود 80 روز مانده به جام جهانی 2022 قطر هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان را برعهده گرفت و در همین فرصت کوچک از هر فرصتی استفاده کرد تا شرایطی را فراهم کند تا تیم ملی با آمادگی بیشتر در مسابقات جهانی حاضر شود. برگزاری مینی کمپ یکی از اقدامات سرمربی پرتغالی قبل از جام جهانی بود. با این حال دو باخت مقابل انگلیس و آمریکا و یک برد مقابل ولز دستاوردهای او از جام جهانی 2022 دوحه بود.

دو روز پیش کارلوس کی روش که پس از جام جهانی برای مدت کوتاهی در ایران حضور داشت، دو روز پیش پس از دیدار با مهدی تاج کشور را ترک کرد.

در همین راستا خبرنگار ما گفت وگویی اختصاصی با کارلوس کیروس انجام داده که در ادامه می خوانید:

* ما رفتیم جهنم، من رفتم بهشت ​​و الان در برزخ هستیم

کی روش درباره عملکرد تیم ملی در جام جهانی گفت: در اولین بازی مقابل (انگلیس) به جهنم رفتیم. سپس در بازی دوم (مقابل ولز) به بهشت ​​رفتیم و در بازی سوم فکر می کنم بین جهنم و بهشت ​​و برزخ بودیم. چون متأسفانه در شبی که آنها در نیمه اول بهتر از ما بودند، در نیمه اول به آمریکا گل خوردیم. در نیمه دوم بهتر از آمریکا بودیم اما نتوانستیم گلزنی کنیم. گاهی اوقات فوتبال ظالمانه است.

ما درس های مهم زیادی از جام جهانی گرفتیم

وی افزود: فکر می کنم در مقابل آمریکا بیش از آنچه لازم بود انجام دادیم تا امتیاز بگیریم و جلو برویم. اما آنچه در حال حاضر مهم است آینده فوتبال ایران است و فکر می کنم ما درس های مهم زیادی از این جام جهانی باید بگیریم. البته نمی خواهم خارج از چارچوب مستطیل شکل زمین فوتبال صحبت کنم. این را از سال 2011 تا 2019 بارها گفته ام، اگر می خواهید موفق شوید و در سطح بهترین تیم های دنیا باشید، فوتبال ایران باید بیشتر تلاش کند. ما فقط در مورد تیم یا آمادگی بازیکنان صحبت نمی کنیم. آنچه باید انجام شود رشد و ارتقاء در همه سطوح است. چرا که در نهایت تیم ملی همیشه ثمره پیشرفت و تکامل کلی فوتبال است.

ملی گرایان دشمن مردم و دولت نیستند

سرمربی تیم ملی فوتبال درباره برخی شایعات غیرفوتبالی درباره تیم ملی گفت: در ابتدا باید بگویم تلاش زیادی کردیم و بازیکنان واقعا قهرمانانه جنگیدند. حضور در کنار این بازیکنان باعث افتخار بود. خیلی تلاش کردند، فداکاری های زیادی کردند. اگر بخواهم در یک کلمه به شما بگویم، بسیار به آنها افتخار می کنم. اما ما دو درس آموختیم که باید در مورد این دو درس با دقت فکر کنیم. اول اینکه بازیکنان تیم ملی نه دشمن مردم هستند و نه دشمن کشور. اما اگر کسی بخواهد وانمود کند که ملی پوشان دشمن هواداران یا برخی افراد هستند، کاملا اشتباه است. این یک روند معیوب بود که متأسفانه اتفاق افتاد و به نظر من حقیقت این است که نه منصفانه بود و نه عادلانه.

همه این اتفاقات نمی تواند عملکرد ما را در جام جهانی توجیه کند

وی افزود: نکته دوم من این است که برد مقابل حریفان در این سطح (انگلیس، ولز و آمریکا) در فوتبال بسیار سخت است. اما این بار ملی پوشان باید نه تنها مقابل حریفان بلکه با برخی خودی ها هم بازی می کردند. در مدت بسیار کوتاهی بخشی از مردم به مقابله با تیم ملی پرداختند و سعی کردند تیم ملی را علیه مردم نشان دهند. متأسفانه، ما در یک کانال بسیار تاریک قرار گرفتیم که در آن هیچ برنده ای وجود نداشت. البته این مطالب نمی تواند دلیلی برای توجیه نتایج کسب شده در جام جهانی باشد.

پیروزی در برابر حریفان و خودمان یک ماموریت غیرممکن است

کی روش ادامه داد: اما تکرار می کنم به خودی خود پیروزی در برابر چنین حریفان بین المللی سخت است. اگر بخواهیم این کار را در برابر مخالفان خود و همچنین علیه خودمان انجام دهیم، این مأموریت غیرممکن می شود.

اجازه دادیم این نتیجه از بین برود

کی روش درباره شانس تیم ملی برای صعود به مرحله حذفی جام جهانی گفت: ما خیلی به صعود نزدیک بودیم اما در عین حال خیلی دور بودیم. مرحله. ما باید از نظر روحی قوی می بودیم. به همین دلیل می گویم که از نتایج راضی نیستم. من غمگین و غمگینم. همه ما ناراحتیم. هم من و هم کادر فنی دیگر و هم بازیکنان. زیرا احساس می کنیم که نتیجه در دستان ماست. یک جایی نتیجه در دستان ما بود، اما اجازه دادیم آن نتیجه از دستمان برود. اجازه دادیم این لحظه جادویی از بین برود. به همین دلیل است که همه ما از این موضوع بسیار ناراحت هستیم. اما باز هم روی این نکته تاکید می کنم، باعث افتخار بود که دوباره عضوی از این خانواده باشم.

بیدار شدن در صبح سخت است؛ چه لبخند بزنی چه نخندی، دشمن می شوی

وی ادامه داد: هدایت تیم ملی ایران باعث افتخار بود. اما بیشتر از همه به بازیکنان تیم ملی ایران بسیار بسیار افتخار می کنم. بازیکنان منحصر به فرد، بازیکنان جنگی با روحیه جنگجوی بسیار بالا. حرف آخر این است که مردم باید واقعا به این جوانان احترام بگذارند و به آنها افتخار کنند. صبح بیدار شدن در زندگیت خیلی سخته، اگه لبخند بزنی دشمن لبخندت میشی. اگر لبخند نزنی، دشمن شدی. هیچ کس نمی تواند این شرایط را تحمل کند. شرایط بسیار سختی بود، من از صمیم قلب به بازیکنان تبریک می گویم، باز هم متواضعانه تکرار می کنم، شرایطی بود که خیلی به مرحله مقدماتی نزدیک بودیم، اما متاسفانه نتوانستیم به آن برسیم. باز هم خیلی مهربانانه و مودبانه از همه خواهش می کنم اگر می خواهند انگشت انتقاد را به سمت کسی بگیرند، آن انگشت را در صورت من بگیرند. اما این قهرمانان خود (ملی ها) را به حال خود رها کنید، زیرا آنها تلاش کردند.

دیدگاهتان را بنویسید