گازسازی پیشرفته با سانتریفیوژ پاسخ تحریم های آمریکا است


ساعت: 11:56
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887611

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: بر اساس قانون رفع تحریم ها و در واکنش به تحریم ها گازرسانی به سانتریفیوژهای مدرن را آغاز کرده ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد اسلامی روز چهارشنبه در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: آمریکایی ها اغلب شکست سیاست فشار حداکثری را تشخیص می دهند و امیدی به این سیاست ندارند.

وی افزود: اما اکنون 20 سال است که شاهد رفتارهای دوگانه و چندگانه آمریکا و اتهامات واهی نسبت به کشور هستیم. رژیم صهیونیستی و ضدانقلاب ادعای مکان‌ها و اسناد جعلی دارند که با آن تلاش می‌کنند بر ملت ایران فشار بیاورند.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: اگر در مذاکرات حسن نیت داشتند و سال ها مذاکره می کردند، معامله ماولد راهی برای برون رفت از این شرایط بود، یعنی مذاکراتی برای رفع این ادعاها و ایجاد اعتماد انجام می شد.

اسلامی افزود: ایران در شرایط مختلف حقوق خود را کاهش داده و محدودیت ها را پذیرفته و نظارت ها را افزایش داده است تا این اتهامات و ادعاها پس گرفته شود، عذرخواهی ها برداشته شود و تحریم ها برداشته شود و شرایط را با الگوی مورد توافق ادامه دهند. اما متأسفانه این تعهدات عملی نشده و هر روز بهانه‌های تازه‌ای می‌آورد و اتهامات را به شکلی تشدید تکرار می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره بر رعایت پادمان ها و استانداردهای NPT تاکید کرده و به NPT و پادمان ها پایبند هستیم، گفت: در اجرای قانون تحریم های راهبردی در پاسخ به تحریم ها. ما سانتریفیوژهای پیشرفته را شروع کردیم تا به آمریکایی ها نشان دهیم که اراده ایران اراده قوی برای رفع تحریم ها است و از انجام اقداماتی که در راستای منافع مردم ایران باشد دریغ نخواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید