گازوئیل، هدیه قاچاقچیان سوخت به محیط زیست دریایی!/ نفس تالاب های بین المللی کشور به شماره افتاده است.


ساعت: 13:48
تاریخ انتشار: 1401/05/18
کد خبر: 1888745

این روزها نمی توان وضعیت تالاب های بین المللی جنوب کشور را مساعد ارزیابی کرد چرا که به لطف قاچاقچیان سوخت، ریه های آبزیان و اکوسیستم دریایی مملو از گازوئیل شده و مجالی برای نفس کشیدن نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز؛ ایران اسلامی از مناطق بکر و کم نظیری تشکیل شده است که از مهمترین آنها می توان به دریا و وجود اکوسیستم های دریایی اشاره کرد.

جنوب ایران به دلیل اتصال به دو دریا و بخشی از تنگه استراتژیک هرمز در این منطقه از کشور، نقطه استراتژیک دریایی نامیده می شود.

وجود تالاب های دریایی با ظرفیت پرورش حرا زیبایی خاصی به طبیعت کشور بخشیده است که سازمان محیط زیست با ثبت ملی و بین المللی خود و حتی با کشت گونه های مختلف قابل کشت در حفظ آن کوشیده است. دریا .

اما این روزها به دلیل فعالیت غیرحرفه ای افراد سودجو، وضعیت اکوسیستم های دریایی به ویژه در تالاب های کشور خوب نیست و هر روز شاهد لکه های نفت و گازوئیل در تالاب ها هستیم.

اقدامی اسفناک که با وجود تخریب پوشش گیاهی دریایی، اکوسیستم آبی تالاب را تهدید کرده و جدی ترین تهدید برای تالاب ها محسوب می شود.


آتش زدن منابع طبیعی هرمزگان برای قاچاق سوخت


7dbfe4d4 000a 4ac3 ae56 f426daa95d6f خبر خاکستری

سید مرتضی اولادالی معاون اجتماعی مرزبانی استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز؛ وی با ابراز نگرانی از وضعیت نگران کننده قاچاق سوخت در حوریات و تالاب های استان هرمزگان گفت: محیط زیست و سرمایه های ملی استان هرمزگان به طمع قاچاقچیان سوخت در حال سوختن و نابودی است.

اولادعلی در این گفتگو بر عزم جدی همه دستگاه ها برای مبارزه با قاچاق سوخت تاکید کرد و گفت: متاسفانه مشکلات و آسیب های مخرب زیست محیطی ناشی از قاچاق سوخت در منطقه مرزی استان هرمزگان خسارات جبران ناپذیری به محیط زیست و طبیعت وارد کرده است. منابع توجه جدی همه فعالان محیط زیست.

اولادعلی ادامه داد: آسیب های اکولوژیکی به ویژه در تالاب ها و تالاب ها اگر جدی گرفته نشود، گسترده بوده و باعث تخریب محیط زیست و انقراض گونه های کمیاب می شود.


قاچاق سوخت به تالاب های جنوب دامن می زند


57cf4115 c7d1 4f07 8810 ce77c54e1c80 خبر خاکستری

وی ادامه داد: متأسفانه در سال های اخیر به دلیل فعالیت قاچاقچیان سوخت در برخی از تالاب ها و تالاب ها و مناطق بکر و طبیعی استان هرمزگان، آسیب های زیست محیطی زیادی در ابعاد مختلف و آلودگی فرآورده های نفتی به ویژه وارد شده است. قاچاق سوخت، خسارت او بسیاری را با تالاب ها و سطح دریا آشنا کرد.

اولادعلی با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست وظیفه همگان است و متعلق به هیچ نهاد و دولت یا افراد خاصی نیست افزود: حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست کار ساده ای نیست و محیط زیست برای این مهم با عزم ملی و کمک به دیگران تعیین می شود. دستگاه های مورد نیاز

وی تاکید کرد: همه باید این موضوع را به خوبی درک کنند که منابع طبیعی و محیط زیست کشور برای بقای این مرز و بوم و حیات نسل های آینده بسیار ضروری است.

معاون اجتماعی مرزبانی استان هرمزگان با اشاره به اینکه هوایی که تنفس می کنیم، زمینی که پا می گذاریم و آبی که می نوشیم از محیط زیست است، افزود: امنیت با دیدن محیط و کار محیط زیست افزایش می یابد. بسیار دوستانه و با تقوا و متعادل با امنیت عمومی.


محیط زیست برای ماست


f8c87ac9 9872 4663 9ec4 d2bfbf2c0ef1 خبر خاکستری

اولادعلی با اشاره به اینکه محیط زیست از چند بعد مهم است، خاطرنشان کرد: بعد اول این است که محیط برای ماست و بعد دوم اینکه احساس امنیت در محیط است و احساس امنیت مهمتر از خود امنیت است. در جلوه های بصری محیط زندگی زمانی که آرامش و پویایی در محیط وجود داشته باشد، امنیت با احساس امنیت مرتبط است.

وی عدم حفظ منابع تجدیدناپذیر محیط زیست را موجب تضییع حقوق نسل های آینده عنوان کرد و افزود: محیط زیست میراث گذشتگان و امانت آیندگان است و حفاظت از آن وظیفه همگان است.


قاچاقچیان به زنجیره حیات تالاب آسیب می رسانند


767ca9c2 e10a 42ff a245 eb3ea17e4b5c خبر خاکستری

اولادعلی با اشاره به اینکه آسیب های وارده به محیط زیست، تالاب ها و آب های دریایی توسط قاچاقچیان، آسیب های جبران ناپذیری را به زنجیره حیات در سطح دریا و تالاب های استان وارد می کند، تصریح کرد: برای تحقق حفاظت از محیط زیست مهم است که این امر ضروری است. ، که با اجرای یک برنامه فرهنگی و افزایش سطح شعور اجتماعی همه مردم و کسانی که به محیط زیست اهمیت می دهند در این حوزه افزایش می یابد تا شاهد کاهش آسیب های زیست محیطی که جان مردم را تهدید می کند نباشیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه توجه به محیط زیست یکی از شاخص های توسعه پایدار در کشور است، گفت: بی توجهی یا عدم توجه کافی به محیط زیست همانند سال اخیر مشکلات زیست محیطی زیادی را برای موجودات زنده به همراه خواهد داشت. بسیاری از صیادان هرمزگانی از کاهش آبزیان و مشکلات پیش روی صیادان در آب های استان صحبت کرده اند.

معاون اجتماعی مرزبانی استان هرمزگان افزود: تخریب و تخریب محیط زیست عواقب ناخوشایندی زیادی برای بشریت دارد، بنابراین اهمیت دادن به موضوع محیط زیست در واقع حفظ زندگی در محیط سالم برای مردم است.

اولادعلی با تشریح نقش تشکل های مردم نهاد و فعالان محیط زیست و مجمع مددجویان استانی در مسیر استان از بحران ها و چالش های زیست محیطی، گفت: سازمان های مردم نهاد و فعالان محیط زیست به مشکلات محیط زیستی واقف هستند، به همین دلیل باید تلاش کنند. می تواند با استفاده بهینه از فرهنگ پیشگیری، آسیب های اجتماعی را در این حوزه به طور دقیق شناسایی کرده و با مشارکت سایر نهادها و دستگاه های خدمات رسان اقدامات مناسب برای رفع آنها انجام دهد.

این افسر مرزبانی استان هرمزگان حل معضل زیست محیطی تالاب ها و دریا را مستلزم مدیریت هدفمند و پویا می داند و خاطرنشان می کند: مدیریت هدفمند و همه جانبه محیط زیست مجموعه ای از اصول بنیادین جدید در جامعه امروزی است که پیشرفت توسعه پایدار را تضمین می کند. جامعه اسلامی


سازمان های مردم نهاد باید قوانین زیست محیطی را آموزش دهند

وی تصریح کرد: تشکل های مردم نهاد برای ترویج فرهنگ زیست محیطی و حفاظت از آن به خوبی قوانین زیست محیطی را به محیط بانان و مردم آموزش دهند تا همه افراد جامعه نسبت به حفاظت از منابع طبیعی اطراف خود بی تفاوت نباشند.

اولادعلی با تقدیر از محیط بانان پرتلاش محیط زیست استان در حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست گفت: محیط بانان استان با جان و دل از تالاب ها و مناطق بکر استان حفاظت می کنند اما باید بدانیم. که صیانت از این سرمایه های ملی مبتنی بر حجم زیاد قاچاق در سطح دریاها و تالاب ها بر عهده افراد جامعه و دلسوزان محیط زیست است و باید مردم روستا را «سفیران محیط زیستی» اجتماعی و فرهنگی کنیم. نزدیک می شود.

معاون اجتماعی مرزبانی استان هرمزگان در خاتمه گفت: با همکاری همه نهادهای دولتی و مردمی و اقشار مختلف مردم در حفظ محیط زیست و نعمت های خدادادی آینده روشنی برای نسل های آینده خواهیم داشت.


مسئولان هرمزگان باید با قاچاق سوخت برخورد جدی تری داشته باشند


9fd2bb08 89b1 4cff ae88 6fbdf8327bee خبر خاکستری

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان یکی از معضلات امروز کشور را قاچاق سوخت می داند و می گوید: قاچاق سوخت باعث آسیب به مردم و کشور می شود. زیرا شامل افراد خلاق جامعه شده است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه بسیاری از جوانان هرمزگانی در پدیده قاچاق گم شده اند، گفت: در جلسه ائمه جمعه که به عنوان نماینده ائمه جمعه در کشور صحبت کردم، اینجانب مشکل قاچاق را مطرح کرد اما حل نشد چالش قاچاق چند بعدی است و همه نهادهای دولتی و دولتی باید برای حل این معضل کار کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده با اشاره به اجرای طرح رزاق در استان سیستان و بلوچستان گفت: طرح رزاق طرح خوبی است که در صورت بلوغ می تواند تاثیر خوبی در جلوگیری از قاچاق سوخت در هرمزگان داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان استان هرمزگان باید با جدیت بیشتری نسبت به قاچاق سوخت اقدام کنند و برنامه های خوبی برای اجرای آن ارائه کنند.


محکومیت ۱۱۶ میلیارد قاچاقچی سوخت در هرمزگان


022c1fa6 10d7 4f14 a86a a4200b9fb9e5 خبر خاکستری

مرتضی ممیزی مدیرکل زندان دولتی هرمزگان نیز گفت: در دو فقره کشف 230 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در شهرستان های جاسک و هامر، متهمان به 116 میلیارد ریال محکوم شدند.

ممیزی ادامه داد: مدتی پیش 183 هزار و 683 لیتر گازوئیل در شهرستان جاسک کشف و پرونده در اداره امور جنایی دولت رسیدگی شد.

وی افزود: در این پرونده متهمان به پرداخت 75 میلیارد و 60 میلیون ریال محکوم شدند.

ممیزی بیان می کند: همچنین در دو پرونده جداگانه کشف 25 هزار و 600 لیتر و 21 هزار و 200 لیتر گازوئیل توسط پلیس آگاهی شهرستان بندر همر و تحقیقات در شعبه چهارم، متهمان به پرداخت 22 میلیارد و 680 میلیون و 18 فقره محکوم شدند. میلیارد و 759 میلیون ریال

این مقام مسئول از وصول 24 میلیارد و 863 میلیون ریال از متهمان پرونده بندرخمیر خبر داد.

مدیرکل زندان دولتی هرمزگان همچنین با بیان اینکه مجوز اتحادیه در قشم ممهور به مهر تخلف شده است گفت: بر اساس تخلف گران فروشی و وصول وجه بالاتر از تعرفه در ثبت اظهارنامه مالیات بر درآمد مشاغل برای اشخاص حقیقی و حقوقی. اشخاص، پرونده در شهرستان قشم بررسی شد.

ممیزی افزود: متهم به پرداخت 16 میلیارد و 566 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت و ممهور به مهر صدور پروانه واحد با مهر اولین تخلف محکوم شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید