گام آموزشی هرمزگان کنکور 1401

زمان: 09:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۷
کد خبر: 1792953

بیت اللهی گفت: برنامه کلی ارتقای کیفیت آموزشی استان با رویکرد موفقیت دانش آموزان در آزمون سراسری 1401 و دسترسی به دانشگاه ها و دانشگاه های پیشرو کشور و ارتقای جایگاه استان در سطح کشوری اجرا می شود. آزمون ورودی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ایرج بیت اللهی مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به ویژگی های کلی این طرح گفت: و پایه دوازدهم باید با رویکردی کل نگر در دو بخش دانش آموزان و معلمان اعمال و دنبال شود.

وی ادامه داد: در بخش ویژه آزمون سراسری با انتخاب 200 دانش آموز مستعد و نخبه روستایی در سه رشته; دروس تجربی، ادبی و ریاضی از پایه دوازدهم، برنامه آموزشی آنها توسط معلمان کشوری که عمدتاً مؤلف کتاب های درسی و کمک آموزشی هستند، اجرا می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به جزئیات این طرح و روند انتخاب دانش آموزان برگزیده افزود: حدود پنج هزار دانش آموز از 12 هزار و 500 دانش آموز پایه دوازدهم در آزمون تشخیصی این طرح شرکت می کنند که در نهایت 200 نفر را شامل می شود. افرادی که توسط دانش آموزان نخبه و برتر استان انتخاب می شوند و آموزش های تخصصی لازم را از مربیان مجرب کشوری فرا می گیرند.

بیت اللهی با بیان اینکه این برنامه منحصر به دانش آموزان پایه دوازدهم نیست و یک برنامه جامع پایه دوازدهم است، گفت: علاوه بر تمرکز لازم و بسیج امکانات و ظرفیت برای دانش آموزان پایه دوازدهم، یکی دیگر از برنامه های آموزشی در استان تقویت علمی است. آموزش برای دانش آموزان پایه یازدهم است و دانش آموزان تیزهوش با معدل 18 در پایه دهم به این طرح هدایت می شوند تا زیر نظر مربیان واجد شرایط و کارشناسان مجرب آموزش های لازم را ببینند.

وی با بیان اینکه این برنامه ها به صورت مجازی و چهره به چهره طبق تقویم با دقت و نظم لازم دنبال می شود، تاکید کرد: با توجه به ظرفیت استان و حضور دانش آموزان مستعدی که استعداد ممتاز خود را در دو سال اخیر در عرصه های علمی نشان داده اند. نانو المپیک و 4 مدال; طلا و نقره و برنز به استان آوردند.

این مقام مسئول همچنین به ایجاد مرکز المپیک استانی که برای اولین بار اجرا می شود اشاره کرد و گفت: در این مرکز 150 دانش آموز نخبه و مستعد استان برای شرکت در المپیادهای علمی و نانو شناسایی و آموزش دیده اند. اساتید مجرب ما آنها را اعمال می کنیم که می تواند نتایج بسیار خوبی برای استان در این دو المپیک مهم داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در ادامه به برنامه توانمندسازی معلمان و معلمان استان اشاره کرد و گفت: در راستای تربیت، دانش و کسب مهارت های تخصصی و همچنین ارتقای صلاحیت حرفه ای معلمان استان با بهره گیری از پیشرو معلمان در کشور آموزش های لازم را دارند این بخش معرفی می کند که این ظرفیت با برنامه آموزشی دانش آموزان در دو بخش المپیادها و آزمون های سراسری قابل تکمیل است.

وی در این خصوص افزود: در حال حاضر 500 معلم دبیرستان در حال آموزش هستند و تلاش می کنیم مشارکت بیشتر معلمان در طرح را تضمین کنیم.

بیت اللهی افزود: در راستای برنامه های جامع برای تقویت بنیه علمی و آموزشی دانش آموزان و معلمان، در نظر داریم این مهم را از مقطع ابتدایی پیگیری کنیم و با توانمندسازی دانش آموزان و معلمان، رشد علمی و آموزشی را از پایه دنبال کنیم. دوره های آموزش عالی

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با قدردانی از توجه ویژه و حمایت همه جانبه استاندار هرمزگان به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش استان، یادآور شد: آموزش و پرورش زمینه تقویت برنامه های آموزشی را فراهم کرد و امیدواریم شاهد اجرای حداکثری برنامه های هدفمند باشیم. و پشتیبانی همه جانبه

وی افزود: توجه ویژه استاندار هرمزگان به آموزش و پرورش و اولویت دادن به این مجموعه مهم تنها به مسائل آموزشی خلاصه نمی شود و شاهد حمایت های عملی وی در عرصه های مختلف علمی، آموزشی و اجتماعی از معلمان و دانش آموزان هستیم.

به گفته بیت الله؛ علاوه بر تامین اعتبار برای توسعه و تجهیز درمانگاه و باشگاه فرهنگیان که پس از بازدید از این مجتمع ها عملی شد، شاهد نظارت و اهتمام مستمر استاندار هرمزگان برای اجرای مصوبات شورای آموزش و پرورش هستیم که نشان می دهد این امر نهاد در افق دولت ارشد در استان بسیار بالاست و قابل تامل است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید