گام های مهم مجلس یازدهم در حمایت از اقتصاد دانش بنیان


ساعت: 10:51
تاریخ انتشار: 1401/01/08
کد خبر: 1818141

نماینده مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد؛

نماینده مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس یازدهم از بدو تاسیس تاکنون گام های مهمی در راستای حمایت از اقتصاد دانش بنیان برداشته است، گفت: مجلس یازدهم در راستای حمایت از اقتصاد دانش بنیان گام های مهمی برداشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن فاتی در گفتگو با کردی، وی گفت: تاکید مکرر بر کلید واژه تولید در شعارهای اخیر نشان دهنده تمرکز راهبردی مقام معظم رهبری بر تثبیت اندیشه ها و ظرفیت کشور برای ارتقای تولید و رسیدگی به مهمترین مسائل است.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که دنیا به سمت «تجاری شدن علم» پیش می رود. به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در تولید علمی رتبه پانزدهم جهان را داریم، بیش از 6000 شرکت دانش بنیان در کشور داریم که با این ظرفیت عظیم و با بهره گیری از پتانسیل ها می توانیم گام های محکمی برداریم. به سمت رشد اقتصادی برای مقاومت در برابر شوک های بین المللی و حذف وابستگی به فناوری های وارداتی.

وی افزود: دستیابی به این اهداف بر اولویت بندی منابع محدود کشور متمرکز است. اکثر استان ها و مناطق کشور مانند کردستان با توانمندی های متفاوتی که دارند می توانند در تحقق شعار سال نو نقش آفرینی کنند چرا که استقلال اقتصادی و حل مشکلات معیشتی مردم مبتنی بر دانش است.» راهبرد تولید بومی و دانش بنیان امکان پذیر شد با رویکرد اشتغال زایی

فاطی گفت: برای گسترش حوزه دانش بنیان به موازات توسعه زیرساخت های فیزیکی، مالی و حقوقی باید با موضوعاتی همچون نخبگی و شایستگی در بخش های مدیریت کارشناسی ساختار حاکمیتی و دستگاه های اجرایی، حمایت ویژه از شرکت های دانش بنیان و کالای ایرانی «قاچاق کالا و جلوگیری از ورود کالاهای قابل تولید در کشور نیز محقق می شود که در این صورت به فضل الهی بسیار امیدوارم. ، مردم و مسئولان، 1401 زمینه ساز تحولات اساسی برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید