گاهی اوقات بازداشت شبانه زندگی حزبی را مختل می کند/ سیستم قضایی می تواند از بسیاری از انحرافات جلوگیری کند


ساعت: 11:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۲
کد خبر: 1807757

در جلسه مشترک شورای قضایی و رئیس کل دادگستری استان اصفهان مطرح شد.

رئیس قوه قضائیه گفت: گاهی اوقات بازداشت یک شبه برای خانواده ها بسیار مهم است و باید خود را به جای مردم بگذاریم. گاهی یک شب به زندان رفتن و در بند ماندن زندگی مردم را مختل می کند.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی در نشست مشترک شورای قضایی و مدیران قضایی استان اصفهان، با تبریک فرا رسیدن چهل و سومین بهار پیروزی انقلاب، گفت: در چشم انداز. امام خمینی (ره)، همه چیز جز خدا. کم بود و همین مشکل باعث شد که امام راحل دل همه را به دست آورد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به تفاوت های محسوس و عینی گام اول و دوم انقلاب گفت: جمهوری اسلامی ایران در گام دوم انقلاب از نظر توان علمی، اقتدار نظامی و قدرت بیان در منطقه و شرایط جهانی گام اول.

رئیس قاضی با اشاره به پیشرفت چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف طی 43 سال گذشته علیرغم خصومت و فشار ظالمانه مستکبرین در سراسر جهان و شکنجه های آنان، گفت: انقلاب و خون شهدای آنها پابرجاست. .

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در ادامه با بیان اینکه وقتی پای عدالت در جامعه به میان می آید لزوماً نام قوه قضائیه در اذهان مردم نقش می بندد، گفت: نهادها و نهادهای بسیاری مسئولیت برقراری عدالت و رفع فساد را بر عهده دارند در این میان. ، اگر قوه قضائیه به وظایف خود به درستی عمل کند می تواند جلوی بسیاری از کجروی ها را بگیرد و امید به آینده را در دل مردم افزایش دهد.

رئیس قوه قضائیه نیروی انسانی را سرمایه اصلی قوه قضائیه خواند و گفت: اگر این سرمایه در ابعاد مختلف مورد توجه قرار نگیرد، بسیاری از کارها در این زمینه موفق نخواهد بود، حفاظت، ارتقا و تربیت نیروی انسانی در قوه قضائیه. «این ضروری و یک اولویت است.

سپس حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی با استناد به بازدید از دادگاه و دادگستری اصفهان از کمبود تجهیزات، امکانات و فضای اداری مناسب در این مرکز و قوه قضائیه پرهیز کرد و در این خصوص گفت: در بازدیدی که داشتم. امروز دیدم که به دلیل کمبود فضای اداری شعبه به یک اتاق متوسط ​​و اتاق به دو قسمت تقسیم شد. .

رئیس قوه قضائیه گفت: در بازدید امروز خود از دادسرای اصفهان به دلیل ازدحام جمعیت تنها توانسته به چند شعبه مراجعه کند و ضمن شنیدن درخواست ها و درخواست های آنها دستوراتی را صادر کردم.

رئیس کل دادگستری همچنین به کارکنان قضایی و سایر مسئولان و مسئولان شهرستان و استان اصفهان برای بازدید از مراکز و مراجع قضایی توصیه کرد و تاکید کرد: این بازدیدها و بازدیدها و رصد نواقص و نواقص در رفع بسیاری از مشکلات موثر خواهد بود.

رئیس قوه قضائیه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در صورت لزوم نباید قرار بازداشت موقت یا قرار بازداشت صادر شود، بر لزوم تناسب مجازات و مجازات به انحاء مختلف تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی در این باره گفت: در مواردی که بازداشت متهم ضرری نداشته باشد و ترس از فرار یا تبانی او وجود نداشته باشد و یا تحقیقات ضعیف باشد و بخواهند فرد را برای تکمیل بازداشت کنند. در تحقیق و جمع‌آوری اطلاعات، قرار بازداشت موقت نباید صادر شود، زیرا ضرر این امر قطعاً بیش از منفعت آن است.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: اگر فردی بازداشت موقت است و ممکن است پس از مدتی آزاد شود باید سریعاً آزاد شود و در این گونه موارد نباید منتظر پایان مدت بازداشت موقت و سپس بازداشت شده باشیم. منتشر شد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای از مقامات قضایی استان اصفهان خواست تا بهترین شرایط را فراهم کنند تا فرد مورد نظر بتواند وثیقه خود را تامین کند یا موضوع را به وکیل خود اطلاع دهد. رئیس قوه قضائیه در این خصوص گفت: گاهی اوقات بازداشت یک شبه برای خانواده ها بسیار مهم است و باید خود را به جای مردم بگذاریم؛ یک شب بازداشت همچنین می تواند بسیاری از وظایف مهم افراد و خانواده ها را مختل کند. گاهی زندان رفتن و یک شب در زندان ماندن زندگی مردم را به هم می زند.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: اقدامات مربوط به جمع آوری اسناد و ارجاعات باید قبل از بازداشت فرد انجام شود و نباید در جمع آوری اسناد پس از اجرای قرار بازداشت تازگی داشته باشد.

رئیس قوه قضائیه در پایان ضمن توصیه به مراجع قضایی استان اصفهان برای بازدید از زندانهای اصفهان به مزایای بی شماری که در این بازدیدها نهفته است اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال در بازدید امروز از زندان اصفهان شاهد موردی که در آن می توان به این مرد کمک کرد تا زودتر از زندان خارج شود. مسئولان و قوه قضائیه امروز می توانند از گزینه های قانونی به عنوان جایگزین حبس استفاده کنند تا به افرادی مانند او کمک کنند تا زودتر از زندان خارج شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید