گدیر; نقطه عطف آزمون ولایت/ عاشورا میوه تلخ فراموشی غدیر است.


ساعت: 09:04
تاریخ انتشار: 1301/04/27
کد خبر: 1883945

غدیر عید ولایت و گواهی فضیلت حضرت علی (ع) و آزمون بزرگ ولایت، روز شادی پیروان ولایت و روز یأس و ناامیدی برای دشمنان اسلام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آروم نیوز، روز هجدهم ماه ذی الحجه، روز عید غدیر خم و روز بزرگی است، روزی که دین مبین اسلام با اعلام امامت و ولایت امیرالمومنین(ع) تکمیل می شود. (مانند).

غدیر در واقع روز آزمون بزرگ حکومت داری است و روز عهد و پیمان و ترسیم و یادآوری زندگی صالحان و پیوند دو اصل مهم نبوت و امت و استقرار اندیشه عدم جدایی دین از سیاست و روز برائت و نمونه کامل تولی و طبری.

تاریخ غدیرخم در برخی از روایات به تفصیل ذکر شده و کوتاه و بلند آن چنین است: «مراسم وداع در سال آخر عمر پیامبر گرامی صلی الله علیه و آله و سلم با با شکوه در پیشگاه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به پایان رسید و رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم در دهمین سال پس از هجرت و پس از آخرین حج اعلام شد. حضرت علی علیه السلام با اعلام حدیث «من کنتو مولاهو، فاحسو علی مولاهو. اللهم و المن والله، و عاد «من عده» به امر خداوند برای جانشینی ایشان و به عنوان امام امت بر همه مسلمانان عرضه شد. .

غدیر، عید ولایت، مهمترین برنامه پیامبر اسلام (ص) برای ماندگاری، عزت و شکوه اسلام و سند فضیلت حضرت علی (ع)، تجلی عظمت و پشتوانه قوی آن حضرت از مهدویت است. انتظار و ولایت فقیه و محاکمه بزرگ برای مدیریت ولایت، روز سعادت، روز یأس پیروان ولایت و ناامیدی برای دشمنان اسلام است.

از طرفی مسئله غدیر بسیار مهم است و داستان عظیمی است که حوادث بزرگی مانند ماجرای کربلا از آن به وضوح دیده می شود و درس های زیادی در آن نهفته است.


آنچه در غدیرخم مطرح شد، مسئله ولایت، امارت و حکومت علی بن ابی طالب علیه السلام بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در بیانات خود در مورد مسئله غدیر؛ می گوید: عید غدیر خم عید ولایت و امامت بود و در غدیر خم ولایت امیرمومنان (ع) برپا شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی گفت: چگونه ممکن است دینی که برای ریزترین مسائل زندگی ما دستور و برنامه دارد به مسئله ارث پیامبر اکرم (ص) توجه نکند. ).

وی با بیان اینکه محکم ترین دلیل در موضوع غدیر علاوه بر اسناد، روایات و آیات، دلیل عقلی و منطقی است، گفت: اگر غدیرخم نبود دین ناقص بود و در واقع عید غدیر خم است. روز اکمال دین و اتمام نعمت».

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه مسئله غدیرخم در روایات اهل سنت و شیعه آمده است، گفت: در غدیرخم دوستی و محبت نبود، بلکه مسئله ولایت، امارت و حکومت علی بن ابی طالب بود. ما همچنین می دانیم که این رویداد عظیم را بیشتر و بیشتر درک می کنیم.


غدیرخم ادامه نبوت و تکمیل کننده رسالت پیامبر اسلام (ص) است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری نیز در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه غدیرهم ادامه نبوت و ولایت است و امامت کامل کننده رسالت پیامبر اسلام است، اظهار داشت: غدیرهم ادامه دهنده نبوت و ولایت است. ص) مرتفع است و اگر غدیر نباشد، مأموریت ناقص به نظر می رسد.

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری با بیان اینکه دین اسلام بدون امامت و ولایت ناقص است، افزود: این امر به قدری مهم است که اگر پیامبر اسلام (ص) به این دستور الهی عمل نکند، گویی که حضرت رسول (ص) به این امر عمل نمی کند. ماموریت خود را انجام نداده بود.

وی بیان کرد: پیام غدیر این است که مردم بدون ولی هدایت نمی شوند و این راه باید ادامه یابد همانطور که پیامبر گرامی اسلام (ص) از حاضران در این اجتماع خواستند که پیام خود را به غایبان و پیام خود برسانند. غدیر تا روز قیامت نسل به نسل منتقل می شود.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حق گدیر را آن گونه که شایسته است ادا نکرده ایم و عظمت مقام او را درک نکرده ایم، تصریح کرد: حق بزرگی بر گردن گدیر بر دوش ماست و هیچ کدام از او نیست. نتوانست در تعطیلات واجد شرایط شود. و جای غدیر را باید تعیین کرد که نام این عید عید الله است و این نام به دلیل عظمت و عظمت غدیر و پیام آن است.


عاشورا نتیجه فراموشی غدیر است

حجت الاسلام مهدی صادقی در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه مسئله غدیر خم بسیار مهم است، گفت: عید غدیر خم مناسبتی بسیار مهم برای نسل جوان به اهل بیت (ع) به ویژه حضرت علی (ع) است. الف) شناخت عمیق و شناخت فلسفه عید غدیر خم در تاریخ اسلام.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه در اسلام عید مهمتری از عید غدیر نداریم، تصریح کرد: عید غدیر روزی است که خداوند متعال نعمت های خود را تکمیل کرد و همه ما موظفیم برای بیان عظمت این روز از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه می توان دید یک ماه مانده به محرم مردم برای عزاداری محرم آماده می شوند و غدیر بیرم را فراموش می کنند، افزود: آنچه باعث ظهور عاشورا شد جدایی مسلمانان از واقعه غدیر بود که خم شده بود و این باید انجام شود. در جامعه قابل درک و تبیین است.

صادقی تصریح کرد: باید بدانیم که تکریم و بزرگداشت روز عید غدیر خم کمتر از نماز محرم نیست.

در قرآن از واقعه غدیر به عنوان روز اکمال دین یاد شده است و از این رو باید به این روز بیش از پیش بها داد و به آن توجه و درک کرد که نیازمند تأمل و تحقیق در این زمینه است. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید