گرانی بانک ها و تضییع حقوق مردم در بانکداری

ساعت: 16:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۱۹
کد خبر: 1783276

جدای از بحث ربای بانکی و ممنوعیت دریافت مبالغ توسط این بنگاه های اقتصادی فرااقتصادی، در مواردی مانند معوقات، در سایر موارد بانکی، اغلب بانک ها شاهد گرانی و تضییع حقوق مردم در کشور هستند که شاید مورد توجه قرار نگیرد. توسط هر کسی، اما چهره های بزرگی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ جدای از تذکرات مراجع تقلید مبنی بر ربوی بانک ها و ممنوعیت تأخیر در اخذ وام های بانکی و البته بی توجهی بانک ها و نهادهای مسئول در این زمینه، موضوع تضییع حقوق بانک هاست. مشتریان با فروش گران خدمات بانکی مشکل دیگری است که بانک ها باید به آن توجه کنند.

این ابر بنگاه ها که به ویژه پس از جهش کشور و نظام پولی کشور به الکترونیک تبدیل به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی مردم شده اند. طبیعی است که وقتی امور مردم به اجبار به بانک ها مرتبط می شود، باید کنترل بیشتری بر بانک ها اعمال شود.

امروز کشور به سمتی رفته است که از پرداخت آب، برق، گاز و… برای خرید اینترنتی یا حتی خرید حضوری، همه به بانک وابسته هستند و باید درآمد خود را مستقیماً در بانک واریز کنند تا بتوانند از آن برای هزینه های مشخص شده استفاده کنند. عمر خود را خرج می کنند.

در چنین شرایطی که مشتریان بانک ها نسبت به جمعیت کشور منهای تعداد بسیار اندک هستند، هزار تن گران فروشی یک بانک در یک سرویس بانکی می تواند رقم بسیار بزرگی باشد.

عجیب است که نهادهای مسئول در این زمینه مانند بانک مرکزی و سایر نهادها که وضعیت را به جایی رسانده اند که مردم با کارت بانکی نان می خرند، چرا این قصور فاحش و جان مردم را دنبال نمی کنند. عنان به طور کلی. خود بانک ها تمام تلاش خود را برای حل این مشکل انجام داده اند.

چگونه همه مسائل زندگی مردم توسط دولت تنظیم می شود و مصوبه ای برای ساماندهی دستگاه های خدمات رسان وجود دارد، اما بانک هایی با چنین تأثیر گسترده ای بر زندگی مردم و با این همه تأثیرگذاری بر اقتصاد کشور به حال خود رها شده اند. ? تصمیم بگیرید چگونه خدمات خود را به مردم ارائه دهید!؟

به عنوان مثال قیمت فعال سازی پیامک برای برداشت و واریز کارت بانکی در بانک سالانه پنج هزار تن بود و سال بعد به شش هزار تن رسید و ناگهان به 10 هزار تن رسید. دلیل این جهش قیمت چیست؟

اگر این بانک 100 میلیون کارت حقیقی و حقوقی ثبت شده داشته باشد و در این زمینه تنها دو هزار تن بفروشد، تنها با یک قلم سالانه 200 میلیارد تن فروش داشته است.

حال جالبتر این است که در حالی که قیمت فعال سازی پیامک در این بانک 10 هزار تن است، در همان سال این قیمت در بانک دیگری 30 هزار تن تعیین شده است و این نشان می دهد که این ارقام حساب نشده و حساب شده است و هر کدام بانک مقدار خود را دارد. او می خواهد این نیاز را در مردم قفل کند.

بانک های گران قیمت تنها نمونه نیستند و این را در بسیاری از موارد می توان دید.

به عنوان مثال دیگر، هزینه انجام امور مربوط به وام بانکی به یکباره برای وام 35 میلیون تنی در بانک 100 هزار تن و در عین حال در بانک دیگر برای وام 15 میلیون تنی 150 هزار تن است. در حالی که بانک رسما پورسانت، سود و … دریافت می کند. جداگانه برای وام دادن

این بانک که حدود هزار و 400 شعبه دارد، اگر در هر شعبه فقط روزی 5 نفر اجازه دهد، فقط این اختلاف 50 هزار تنی معادل 350 میلیون تن در روز و 10 میلیون و 500 میلیون در ماه می شود، یعنی 10 میلیارد و 500 میلیون. تومان که برابر است با حقوق 3500 تومان برای 3500 کارگر.

50 هزار تن تنها افزایش قیمت یک بانک نسبت به بانک دیگر است و رقمی که معقول است و باید از رقم 150 هزار تن آن بانک برداشت شود باید مشخص شود.

یکی دیگر از مصادیق افزایش قیمت بانک ها، طرح جدید صندوق بازنشستگی کشوری و بانک ها برای صدور کارت جدید برای بازنشستگان است. کارت های بانکی با عکس پرینت شده یک بازنشسته که به نظر می رسد کاربردهای دیگری غیر از امور بانکی دارند.

صندوق بازنشستگی کشوری در دستورالعمل دریافت این کارت ها به صراحت اعلام کرده است که «قیمت کارت توسط بانک عامل ارائه می شود، برای بستگان بازنشسته کارمزدی دریافت نمی شود» اما بانک عامل برای صدور هر کدام سه هزار جلد از بازنشستگان دریافت کرده است. نقشه

اگر این رقم را در تعداد بازنشستگان کشوری حدود یک میلیون و 500 هزار نفر ضرب کنیم به رقم چهار میلیارد و 500 میلیون تن می رسیم. به عبارتی این بانک برخلاف تعهدات خود با صدور یک کارت بالغ بر چهار میلیارد و پانصد میلیون تن فروخته است.

اینها صرفا بررسی عملکرد بانک ها و گران فروشی و تضییع حقوق بشر توسط بانک ها در سه سرویس بانکی است و البته بررسی عمیق، دقیق و جامع تر بانک ها ابعاد جدیدی از گران فروشی این اقتصادها را نشان خواهد داد. ابرقدرت ها

مجددا تاکید می شود که همه این موارد جز نظام ربوی بانکی است که سال هاست توسط علمای دین غسل تعمید داده شده و فریادهای آیت الله جوادی آملی مبنی بر جنگ با خدا در سیستم بانکی کشور طبق آیات قرآن کریم در صفحات تاریخ بمان. وی به همراه سایر علما سال هاست که اعلام می کند نظام بانکی کشور و روش های وام دهی مشروع نیست اما به این موضوع رسیدگی نشده است. این کشور می گوید آنها در حال رشد و پیشرفت هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید