گردشگری؛ توزیع عادلانه ثروت در دورترین مناطق روستایی / صنعتی که توسعه پایدار و اشتغال در مناطق روستایی را تعیین می کند.

ساعت: 09:16
تاریخ انتشار: 1400/08/25
کد خبر: 1784650

گردشگری ثروت را عادلانه تقسیم می کند و وقتی گردشگر خارجی وارد کشور می شود و وارد یک کلبه بوم گردی روستایی در مکانی دورافتاده می شود، ارز را مستقیماً به خانواده روستایی تزریق می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ سیستان و بلوچستان از هامون تا مکران مملو از پتانسیل های بکر گردشگری است، جاذبه های فراوانی که در کمتر جای دنیا می توان آن ها را دید، فرصتی بی نظیر که می تواند عامل مهم و متنوعی برای توسعه و اشتغال پایدار در منطقه به ویژه روستاهای دور افتاده باشد. مناطق.

به لطف هوای پاک، وجود صنایع دستی و غذاهای متنوع و طبیعت بکر در روستاهای این منطقه، بدون شک افزایش زیرساخت های گردشگری و اقامتگاه های بوم گردی می تواند صنعت گردشگری را رونق بیشتری بخشد، صنعتی که اگر مورد توجه قرار گیرد. و توسعه یافته است. می تواند بسیاری از مشکلات معیشتی و اشتغال جمعیت بومی را حل کند.

فرصت خوبی که در سال های اخیر گردشگران زیادی از آن استفاده کرده اند و نشان داده اند که چقدر از گذراندن اوقات فراغت در هوای بکر روستاهای این منطقه لذت می برند، شرایطی که خود می تواند عاملی برای تسریع در رونق این منطقه باشد. توجه جدی. مسئولان مسئول این امر هستند.

گردشگری موثر در اشتغال و رشد اقتصادی

میتبی میرحسینی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: گردشگری امروزه یکی از علمی ترین و تخصصی ترین فعالیت ها در زمینه اشتغال و رشد اقتصادی است. ، شخصیت بین بخشی. این یک صنعت چتر است یعنی اگر گوشه چتر سوراخ شود نمی تواند به محصول نهایی برسد.

وی ادامه داد: تا قبل از سال 1950 گردشگری اغلب برای تفریح ​​انجام می شد و کسانی که ثروتمندتر بودند بیشتر سفر می کردند و تا سال 1970 گردشگری به یک ضرورت تبدیل شد و افرادی که در کارخانه ها کار می کردند اگر مسافرت می کردند و بهره وری آنها افزایش می یافت. بنابراین با توجه به لزوم رفع خستگی در محل کار و افزایش بهره وری پس از بازگشت از سفر، گردشگری به یک ضرورت برای مردم تبدیل شده است.

این مقام مسئول گفت: از سال 80 گردشگری به عنوان حق دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی و آموزش تبدیل شد و دولت ها و دولت ها تلاش می کنند زمینه تحقق این حق را در جامعه فراهم کنند.

وی گفت: جهانگردی حق است نه نیاز به تفریح، گردشگری از نظر دستاوردهای انسان و عبرت آموزی مزایایی دارد و خداوند بارها در قرآن توصیه کرده است که در زمین سفر کنید.

میرحسینی افزود: یکی از محصولات گردشگری آرامش و امنیت است. اکثر کشورهای اروپایی تا جنگ جهانی دوم با یکدیگر جنگیدند و صلح آنها نیز مسلح شد، اما پس از جنگ جهانی دوم گروه های توریستی از آلمان به فرانسه رفتند و از راه دیگری رفتند و مذاکراتی صورت گرفت.

497f4fcf 6378 418d 96b9 384346c59f87 خبر خاکستری


80 درصد گردشگران از کشورهای همسایه هستند

وی گفت: سهم خاورمیانه از گردشگری جهان پنج درصد است و این صنعت بدترین فعالیت اقتصادی در جهان است. در خاورمیانه، سیاست استکبار و استبداد این بود که مردم جهان را نسبت به حقیقت اسلام و مردم ساکن در آن سرزمین کمتر آگاه کند.»

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: طی 50 سال گذشته بحران‌ها و گروه‌های مختلفی مانند داعش و القاعده را داشته‌ایم که سهم گردشگری در این زمینه را به همراه داشته است. منطقه کاهش یابد.

وی افزود: هر کشور 80 درصد گردشگران خود را از کشورهای همسایه دارد، در فرانسه که 85 میلیون گردشگر دارد، 80 درصد آنها از کشورهای همسایه هستند.

میرحسینی ادامه داد: در گذشته سیاست دقیقی در این زمینه نداشتیم و فکر می کردیم گردشگر فردی است که از اروپا آمده است، در حالی که در بهترین زمان که یک گردشگر اروپایی وارد کشور می شد، 300 هزار نفر بود. مردم. 400000 نفر.”

برنامه ریزی برای جذب گردشگر در سال 1404

وی گفت: ما سیاست داریم تا سال 1404 حدود 20 میلیون گردشگر داشته باشیم و با تعامل با همسایگان و امکانات جدیدی که در این منطقه وجود دارد، تعداد مناسب را پیدا کنیم.

این مقام مسئول گفت: از 1.3 میلیارد گردشگر که سالانه به جهان سفر می کنند، پنج درصد حدود 60 میلیون نفر در خاورمیانه هستند.

وی گفت: رویکرد کشور ما گردشگری فرهنگی است، یعنی 35 درصد گردشگری دنیا فرهنگی است و تقریباً به همین تعداد 18 تا 20 میلیون گردشگری است که سیاست گذاری داریم.

میرحسینی ادامه داد: سهم ما از گردشگری جهان 20 میلیون است و هر چه با طرح های گردشگری در خاورمیانه آرامش و امنیت ایجاد کنیم، سهم این منطقه افزایش می یابد و سهم ایران از گردشگران وارداتی بیشتر می شود. “بودن.

4a916863 867b 4d42 b461 90e404195463 خبر خاکستری


افزایش سرمایه گذاری در گردشگری زاهدان، چابهار و سیستان

وی گفت: امیدی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری وجود دارد، در اطراف زاهدان، چابهار و سیستان سرمایه گذار داریم، مردم در دوران پس از تاج گذاری به دنبال فضاهای آرامش بخش هستند و این امکانات در اشتغال، رشد اقتصادی، بازآفرینی شهری و فضایی است. بازاریابی نیز تاثیرگذار است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: برای تبدیل شدن سیستان و بلوچستان به یکی از مقاصد گردشگری، توجه به زیرساخت های گردشگری علاوه بر ساماندهی ضروری است. رویدادهای حومه شهر به افزایش تعداد گردشگران کمک می کند.

وی ابراز امیدواری کرد که با افزایش روند واکسیناسیون در استان رویدادهای مختلف گردشگری برگزار شود و در مرحله اول از مردم ایران دعوت کنیم و پس از بازگشایی مرزها از مردم بین المللی برای حضور در استان دعوت شود. ما می توانیم از این امکانات در حومه شهر استفاده کنیم و از امکانات توریستی خود بهره ببریم.

میرحسینی گفت: گردشگری ثروت را عادلانه تقسیم می کند. زمانی که یک گردشگر خارجی وارد کشور می شود و وارد یک اقامتگاه بوم گردی روستایی در مکانی دورافتاده می شود، مستقیما ارز را به خانواده روستایی تزریق می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید