گردشگری می تواند اولین درآمد پایدار کشور باشد


ساعت: 12:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۱
کد خبر: 1915073

ضرغامی گفت: با توجه به جاذبه های منحصر به فردی که در نقاط مختلف ایران اسلامی وجود دارد، گردشگری می تواند اولین منبع درآمد پایدار برای کشور باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش دیار آفتاب؛ عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز جمعه در دومین روز از سفر خود به استان مرکزی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه صنعت گردشگری در کشور با مشکلات زیادی مواجه است، گفت: مسائل و چالش هایی که از ابتدای دولت تاکنون با آن مواجه بوده است، پیگیر مسائل مختلفی هستیم و در یک سال گذشته گام های بزرگی برداشته شده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حوزه گردشگری را فرابخشی دانست و نهادهای مختلف باید برای رفع مشکلات این حوزه دست به دست هم دهند و افزود: تفاهم نامه های خوبی با 11 نهاد مرتبط منعقد شده که می تواند برای حل آن کلید بزند. مشکلات بخش گردشگری

وی ادامه داد: با توجه به جاذبه های منحصر به فردی که در نقاط مختلف ایران اسلامی وجود دارد، گردشگری می تواند اولین منبع درآمد پایدار برای کشور باشد، به هر حال با 50 میلیارد تومان اعتبار برای بخش گردشگری کشور و کمبود اعتبار، اقدامات موثری انجام می شود. و برنامه ریزی انجام می شود.

ضرگامی با اشاره به اینکه در حوزه صنایع دستی و فروش و عرضه این محصولات با مشکلاتی مواجه هستیم، افزود: بازارهایی برای رفع مشکلات عرضه ایجاد شده و برنامه های ویژه ای برای رفع این مشکلات هدف گذاری شده است. اعطای وام برای خرید صنایع دستی.

ضرغامی در بخشی دیگر از سخنان خود ضمن عذرخواهی از تاخیر در سفر به استان مرکزی گفت: از روز گذشته تصمیمات خوبی در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی استان گرفته شده است و امیدواریم با اجرایی شدن این موارد شاهد تحول محسوسی در بخش گردشگری استان مرکزی خواهیم بود، زیرا این منطقه از ظرفیت های خوبی در زمینه گردشگری و صنایع دستی برخوردار است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخشی دیگر از سخنان خود از حمایت های آیت الله دری نجف آبادی قدردانی کرد و خاطرنشان کرد: تاکنون به بیش از 110 شهر سفر کرده ام و تمام وقت خود را صرف سفرهای استانی و رسیدگی به مسائل و مشکلات کرده ام. گردشگری و صنایع دستی رفتم

به گزارش دیار آفتاب ؛ وزیر میراث فرهنگی در اولین روز سفر خود به استان مرکزی از کاروانسرای دو دهک، شهر تاریخی نراق و اماکن تاریخی و گردشگری آن، غار نخجیر دلیجان و … بازدید کرد. مجتمع های گردشگری و تفریحی محلات و نیم وار در اولین روز سفر خود به استان کردستان مرکزی، ضرگامی در سفر به خمین از ارگ تاریخی میشیگان، خانه تاریخی امام راحل و قلعه سالار محشم نیز بازدید کرد.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، بازدید از روستاهای هدف گردشگری انجدان و هزاوه اراک و بازدید از شهر تفرش از برنامه های وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در آخرین مورد است. روز سفر به استان مرکزی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید