گردنه ایجاد شده در دامنه کوه مساحت روستا را در پایین کوه مشخص می کند.


ساعت: 12:41
تاریخ انتشار: 1401/03/08
کد خبر: 1842300

گزارش یک سازنده در اطراف روستای بنی کوه زنجان;

اخیراً در اطراف روستای پایین کوه ساخت و سازهایی صورت گرفته است که ابتدا از سوی بنیاد مسکن اعلام شد، اما به گفته مسئولان بنیاد مسکن، زمین قبل از سال 96 به افراد واگذار شده و عملیات عمرانی اخیر نیز توسط مالکان انجام شده است. . .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; ویدئویی در فضای مجازی که در آن مردی از اطراف روستای دردکوه زنجان عکس می گیرد و می گوید: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کوه روستای درد کوه را گرفته و به مردم می فروشد.

او می گوید همه این محله ها به کانون فساد تبدیل می شود: مگر کمتر از ساحل بندر انزلی است که کوه را بلند می کنند و می خورند؟

این فرد خاطرنشان می کند: دقت کنید و ببینید چه تعداد کلنگ (پتک تخریب) در این منطقه قرار داده شده است که شبانه روز کار می کنند و همین امر باعث شده تا انواع موجودات از جمله مار، لاک پشت، چرا و خزندگان به روستا هجوم آورند. .

وی گفت: به خاطر داشته باشید که آنها شبانه روز کار می کنند و طبیعت را تخریب می کنند.

این مرد می افزاید: سوال من این است که آیا اینجا جایی که الان کار می کنند منبع ملی نیست؟ !!

پخش این ویدئو خبرنگار را وحشی کرد; از متولیان و مسئولان پیگیری کنید.


* نده منتشر کننده فیلم یکی از متصرفین و متخلفین است

نگی همتی مرکز زنجان در گفت و گو با موج رسا; وی با اشاره به این ویدئو که در فضای مجازی منتشر شده است، گفت: این ویدئو نیز سال گذشته منتشر شده و برای امسال نیست.

وی با بیان اینکه فردی که این فیلم را ارسال کرده نیز کوه را در آنجا شلیک کرده و ساختمان دارد، افزود: مقصر اصلی خودش است که آمده کوه را اشغال کرده و در خارج از منطقه ساختمانی بسازد.

همتی با بیان اینکه پرونده تخلف این فرد در حال حاضر در بخشداری وجود دارد، خاطرنشان کرد: اراضی مذکور طبق روال قانونی بوده و تخلفی در این اراضی صورت نگرفته و اراضی ملی و منابع طبیعی وجود ندارد.

منطقه مرکزی زنجان افزود: بنیاد مسکن هر استان بر اساس قانون موظف است زمین هایی را در روستاها آماده و به روستاییان تحویل دهد.


* زمین ها در سال 1396 به بنیاد مسکن واگذار شد

او در مورد مرد حاضر در این ویدئو که می گوید ویلاسازی می شود گفت: “اگر دقت کنید، این زمین ها زمانی برای فروش گذاشته شد که خود مردم محلی در گفتگو شرکت کردند و زمین ها را خریدند و در ابتدا بسیار ارزان بود.” اینجا ساخته شده است

همتی بیان کرد: زمانی که اهالی نتوانسته اند تمام زمین را بخرند، افراد دیگری می آیند و آن را می خرند یا روستاییان ابتدا آن را می خرند و سپس به افراد دیگر می فروشند.

منطقه مرکزی زنجان با تاکید بر اینکه واگذاری این اراضی از نظر تخلفات اداری مشکلی ندارد، گفت: مشکلی ندارد.


*بنیاد مسکن طبق قانون زمین را به مردم واگذار کرده است

وی گفت: این مرد گهگاه به روستا می رود و فیلم می سازد و جنجال می آفریند در حالی که هدفش سیاه نمایی و سوء استفاده است.

همتی گفت: واگذاری زمین قانونی است و تخلفی در آن وجود ندارد.

بخشدار مرکزی زنجان گفت: عده ای مریض هستند اما رسانه ها باید توجه داشته باشند که همه چیز طبق قانون است.

وی خاطرنشان کرد: طبق قانون به جز بنیاد مسکن هیچ نهادی حتی یک منطقه حق انجام این فعالیت ها را ندارد و بنیاد مسکن طبق قانون عمل کرده است.


*طرح هادی روستا در سال 1390 بازنگری شد و زمین ها در اختیار افراد قرار گرفت.

عباس محمدی، معاون توسعه روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با بیان اینکه طرح هادی روستا در سال 1385 تهیه شد، گفت: بلوک هایی که قبل از سال 1385 با تصرف اراضی ملی ساخته شده بود شناسایی و سپس طرح هادی برای روستای پایین تهیه شد تا طبق بخشنامه ها تملک شود. و در محدوده هستند.

وی با بیان اینکه برنامه دهیاری روستا برای نهایی شدن موضوع در سال 1390 بازنگری شد، گفت: در همان سال مبلغی معادل یک ردیف از بالا و اراضی ملی طبق قانون به بنیاد مسکن واگذار شد تا تعیین شود. تکلیف نهایی این واحدها در بالای روستا ساخته شده اند که برای نهایی کردن طرح هادی روستا اختصاص داده شده است.


* مالکان زمین خود را می سازند

محمدی با بیان اینکه این زمین در سال های اول ارائه به روستاییان ارزش چندانی نداشت و ساخت و ساز انجام نشد، گفت: به دلیل صخره بودن زمین در حال ساخت و ساز و استفاده از دستگاه های برشته کن سنگین هستند.

وی با تاکید بر اینکه زمین به افراد واگذار شده است، افزود: اکنون مردم و مالکان در آنجا مشغول ساخت و ساز و ساخت و ساز هستند و مساحت روستا بیش از این نخواهد بود. “


* گذرگاهی از دامنه کوه به روستا اضافه شد و کوهنوردی در کار نبود

معاون توسعه روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: گردنه ای که در این محل و در دامنه کوه احداث شده، آخرین گردنه ای است که برای تعیین حریم روستا و جلوگیری از ایجاد حریم روستایی احداث شده است. نفوذ آب های سطحی

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای جلوگیری از دسترسی و تصرف کوه و عدم تداوم این منطقه انجام شده است، گفت: اقدامات انجام شده توسط بنیاد مسکن و منابع طبیعی در این خصوص با نظارت و هماهنگی دستگاه های نظارتی انجام شده است.

محمدی گفت: در زمانی که بنیاد مسکن و منابع طبیعی به این موضوع رسیدگی می کرد، چند پارچه پرسود فروخته می شد و زمین ملی به فروش می رسید.

وی افزود: همه این موارد با هماهنگی دستگاه های نظارتی صورت گرفته و تخلفی وجود ندارد البته بخشی که الان می سازند طبق قانون تعیین تکلیف شده است.


* از سال 1396 به بعد هیچ گونه انتقالی به روستای پایین کوه انجام نمی شود

معاون توسعه روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه زمین های در حال ساخت صاحبان دارند، افزود: همانطور که گفته شد این زمین ها در سال 1390 بر اساس بازنگری در منطقه جانمایی شدند. طرح هادی روستا».

وی با بیان اینکه روستای پایین کوه از سه طرف توسط اراضی شیب دار احاطه شده است گفت: برای آبادانی روستا قسمتی از پایین کوه به اندازه یک ردیف به روستا اضافه شد تا طرح هادی بررسی شود. .

محمدی افزود: روستای پایینکوه در جنوب به خط لوله 250 متری محدود شده و توسعه از جنوب امکان پذیر نبود به همین دلیل بر اساس تصویب طرح هادی تعدادی در اطراف روستا اضافه شد.

محمدی گفت: طبق بررسی ها و هماهنگی های انجام شده از سال 1396 تاکنون هیچ گونه واگذاری زمین در این روستا صورت نگرفته است ضمن اینکه تمامی اقدامات در مراحل مختلف با اخذ دستور قضایی انجام شده است.


* مسکن بنیاد مسکن هیچ ملکی در روستای زیر ندارد

معاون توسعه روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با تاکید بر اینکه این موسسه در روستای پایینکوه نیست و زمین متعلق به افرادی است که در سال 1390 واگذار شده است، گفت: در اینجا برای آنها ویلا می سازد. کارکنان، در حالی که این درست نیست.

وی گفت: تمام اسناد موجود و قابل بررسی است و می توانند بررسی کنند که آیا بنیاد مسکن اقدامی نمی کند و زمین ها توسط مالکان خصوصی ساخته شده است.

محمدی با اشاره به بازدید اخیر از منطقه گفت: دهیار و اعضای شورای روستا نیز با حضور در این بازدید توضیحات و اطلاع رسانی لازم را ارائه کردند که طبق دستورالعمل و بخشنامه تمامی کارها به درستی انجام شد و کوهپیمایی پیشنهاد شد. نیست.

وی با بیان اینکه اراضی ملی نزدیک روستاها در قالب طرح هادی به بنیاد مسکن واگذار می شود، افزود: کوهنوردی.

آنچه مشخص است افزایش مساحت روستا طبق قانون بوده و زمین متعلق به اشخاصی است که با سند مالک خصوصی هستند و ساخت و ساز توسط خود افراد انجام می شود و همانطور که در فیلم گفته شده صحت ندارد. به گفته مسئولان مربوطه

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید