گرد و خاک؛ مهمان ناخوانده تبریز


ساعت: 16:31
تاریخ انتشار: 1401/01/19
کد خبر: 1820432

مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: با توجه به وزش باد شدید فعلی و ورود گرد و غبار محلی، هوای استان ناسالم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تبریز بیدار، داود قاسم زاده، مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: میانگین 24 ساعت گذشته شاخص آلودگی هوای تبریز امروز پنجشنبه 18 فروردین ماه بر اساس ذرات 2.5 میکرونی 106 بوده است. برای گروه های آسیب پذیر ناسالم است.

وی افزود: وزش باد و طوفان از پدیده های طبیعی است که در استان ما رخ می دهد اما زمانی که گرد و غبار به آن اضافه شود مشکلات و آلودگی هوا را ایجاد می کند.

کاسم زاده همچنین با اشاره به دلایل این پدیده تصریح کرد: خشکسالی سال های اخیر، خشکسالی تالاب ها، پروژه های راهسازی و شهری، تشدید استخراج معادن روباز و نبود پوشش گیاهی مناسب در مراتع و منابع طبیعی از دلایل اصلی این امر است. وضعیت هستند.

وی افزود: در شرایطی که هوا برای گروه های آسیب پذیر ناسالم است، توصیه می شود افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان از فعالیت های طولانی مدت و سنگین در فضای باز خودداری کنند.

شاخص آلودگی هوا از 0 تا 50 هوای پاک، از 50 تا 100 هوای قابل قبول، از 100 تا 150 هوای ناسالم برای گروه های حساس و همچنین از 150 تا 200 هوای ناسالم برای همه گروه ها و شاخص آلودگی بیشتر است. 200. وضعیت بحرانی آلودگی هوا را نشان می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید