گرد و غبار نفس بوشهر را گرفت/ وضعیت بوشهر و دلم در شرایط خطرناک جوی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تشکر. بر اساس اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر میزان ریزگردها در دیلم همسایه با استان خوزستان به یک هزار و 509 میکروگرم بر مترمکعب و گناوه به یک هزار و 308 میکروگرم بر مترمکعب رسید.

بر این اساس هوای این دو شهر در شرایط خطرناک قرار دارد و در بوشهر میزان ریزگردها 349 میکروگرم بر متر مکعب و هوا در شرایط ناسالم قرار دارد.

کارشناس هواشناسی همچنین دید افقی در گناوه 500 متر، بوشهر 800 متر، دلم 1000 متر و هارگ 2000 متر اعلام کرد.

به گزارش هواشناسی بوشهر، بررسی تصاویر ماهواره ای هواشناسی حاکی از نفوذ گرد و غبار فرامنطقه ای به استان و دریا است که پیش بینی می شود غلظت گرد و غبار طی ساعات آینده افزایش یافته و به دنبال آن دید افقی و کیفیت هوا همراه باشد.

بر این اساس از مردم به ویژه کودکان، سالمندان و بیماران درخواست می شود در مواقع گرد و غبار از خانه خارج نشوند.

سازمان هواشناسی همچنین توصیه کرد هوشیاری دریا، مراقبت از محصولات کشاورزی و جلوگیری از آسیب احتمالی تاسیسات گرد و غبار مورد توجه قرار گیرد.

کوروش دهگان مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر گفت: پس از تشکیل جلسه کمیته اضطرار در صورت نیاز محدودیت هایی برای اطلاع رسانی به مردم اعمال می شود.

حال باید دید این پدیده زمینی تا کی میزبان مردم استان بوشهر خواهد بود و چه زمانی دست از گلوی مردم بردارد البته مسئولان استانی نیز باید سریعتر در این زمینه تصمیم گیری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید