گرد و غبار ۱۴ استان را فرا گرفت/ بارش باران در برخی مناطق تا روز شنبه ادامه دارد


ساعت: 10:18
تاریخ انتشار: 1401/01/31
کد خبر: 1823349

سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه گرد و غبار امروز ۱۴ استان کشور را فراگرفته، از بارش در برخی نقاط کشور تا روز شنبه هفته آینده خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سازمان هواشناسی گفت: امروز در برخی مناطق شمال غرب، غرب و دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین و البرز بارش پراکنده باران و وزش باد است. در بعدازظهر بارش های کوتاه مدت در استان های گیلان و مازندران پیش بینی می شود.

جوی آرام و پایدار با افزایش نسبی دما در سایر نقاط کشور برقرار است. روز پنجشنبه با گذر موج تراز میانی از غرب کشور در استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، دامنه های جنوبی البرز در زنجان، قزوین، البرز و تهران، دامنه های زاگرس مرکزی در همدان، مرکزی. ، کوم، لرستان، ایلام و در جنوب غربی اصفهان و شمال فارس هوای ابری و رعد و برق پیش بینی می شود.

در شمال دریای خزر در استان های گیلان، مازندران و گلستان بارش با کاهش نسبی دما رخ می دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز جمعه در بخش هایی از سواحل شرقی دریای خزر، خراسان شمالی، خراسان شمالی رضوی، سمنان، شمال اصفهان و ارتفاعات یزد و کرمان بارش باران همراه با وزش باد موقت و گاهی رعد و برق پیش بینی می شود.

شنبه هفته آینده در مناطق کوهستانی شرق البرز، مناطقی از شمال خراسان، خراسان رضوی، رشته کوه های کرمان و سواحل خزر بارش کوتاه مدت و وزش باد خواهد بود و سامانه بارشی از مرزهای شرقی کشور خارج می شود.

آسمان امروز و فردا در استان های نوار غربی کشور غبارآلود و دریای خزر فردا طوفانی است.

توضیحات سیستم: سرعت باد را در جهت شمال – شمال غربی افزایش دهید

زمان شروع: پنجشنبه صبح 1401/02/01

زمان پایان : بعدازظهر پنجشنبه 14/01/02/01

نوع خطر: افزایش سرعت باد به 25 گره و ارتفاع موج تا 1 متر در ساحل و تا 1.5 متر در مناطق فراساحلی.

حوزه عمل:

پنجشنبه 140/02/01: گیلان، مازندران، گلستان

اثر خطر: آسیب به قایق های تفریحی و کشتی های سبک، احتمال آسیب به قفس و پارگی تورهای ماهیگیری و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی.

توصیه: حرکت قایق های تفریحی و شناورهای سبک را محدود کنید، مراقب فعالیت های دریایی باشید و اقدامات لازم را برای جلوگیری از آسیب های احتمالی انجام دهید.

توضیحات سیستم: تشکیل گرد و غبار در کشورهای همسایه غربی و انتقال ذرات در کشور

زمان اختتامیه: چهارشنبه 1401/01/31

نوع خطر: کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید

حوزه عمل:

چهارشنبه 1401/01/31: آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، زنجان، قزوین، البرز، مرکزی، کوم، خوزستان.

اثر ریسک: کاهش شعاع دید، کاهش کیفیت هوا، قطع شدن ترافیک و احتمال قطع پرواز.

توصیه: از حضور در فضای باز به ویژه افراد آسیب پذیر، پرهیز از فعالیت های فیزیکی در فضای باز، انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از آسیب احتمالی تجهیزات حساس به گرد و غبار و احتیاط در سفرهای بین شهری.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید