گرفتار شدن ماهیگیران در شبکه مشکلات بیمه! / ماهیگیران احساس راحتی نمی کنند

زمان: 10:04
تاریخ انتشار: 1400/07/26
کد خبر: 1776998

با فرا رسیدن فصل ماهیگیری ، ماهیگیرانی که دل خود را برای دریا کشیدن یک لقمه نان به سفره خانواده خود گذاشته اند با مشکلات زیادی روبرو هستند و تداوم این مشکلات باعث شکایت آنها شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، ماهیگیری یکی از فعالیت های قدیمی و سختی است که مردم ساحلی انجام می دهند و ماهیگیران برای امرار معاش به دریا می روند تا بتوانند یک لقمه نان برای خانواده خود تهیه کنند.

متأسفانه در سالهای اخیر مشکلات مختلف مانند آلودگی دریاها و صید غیرقانونی ماهیگیران باعث کاهش تور ماهیگیران شده است.

علاوه بر مشکلات موجود ، از سال گذشته با کاهش یارانه بیمه کشاورزی توسط دولت ، ماهیگیران برای افزایش سهم بیمه با مشکل جدیدی روبرو شده اند و در حالی که سایت بلاغ گزارش هایی در مورد این مشکل تهیه کرده بود ، این چالش ها هنوز طعمه ماهیگیران مازندرانسکی

جالب است که متأسفانه کارکنان در سطوح مختلف که می توانند اقدامات لازم را برای رسیدگی به مشکلات موجود ماهیگیران انجام دهند ، سعی می کنند با انتقال این مشکلات به یکدیگر ، از مسئولیت اجتناب کنند.

ماهیگیری یکی از فعالیتهای دشوار ساکنان ساحلی کشورمان است که مدتی است سوددهی نداشته است ، زیرا معیشت صیادان با تعطیلی ماهیگیری و نبود چتر این وضعیت را ایجاد کرد که تور ماهیگیران خالی است.

عدم وجود صنایع بیمه و فرآوری مربوط به شیلات ، عدم پرداخت مطالبات ماهیگیران دولتی ، ورود فاضلاب های صنعتی به دریا و عدم بهبود سیستم فاضلاب شهری ، ممنوعیت ماهیگیری در برخی از فصول سال از دغدغه های همیشگی سخت کوشان است. مردم ساحلی ماهیگیری بوده و هست.

ماهیگیری یکی از اصلی ترین فعالیت های مردم مازندران در کنار کشاورزی و دامداری است. معیشت ماهیگیران در مشکل است و این کار در دسترس آنها نیست.

علاوه بر این مشکلات ، ماهیگیران از عدم امنیت شغلی رنج می برند ، زیرا ماهیگیران فقط 6 ماه در سال فعالیت می کنند و عملا هیچ فعالیتی در 6 ماه باقی مانده ندارند. پرداخت حق بیمه بالا برای آنها بسیار دشوار است. ماهیگیران می گویند که پرداخت حق بیمه بالا برای آنها بسیار گران است ، حتی در فصل ماهیگیری ، زیرا درآمد حاصل از ماهیگیری اغلب برابر است با پرداخت حق بیمه برای آنها.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید