گرفتن و بسته شدن «ارز» را به پرواز در می آورد قیمت «دلار سکه» 45 هزار تومان شد.

گرفتن و بسته شدن «ارز» را به پرواز در می آورد قیمت «دلار سکه» 45 هزار تومان شد.

افزایش نرخ ارز به عوامل مختلفی بستگی دارد. رشد اقتصادی ما در سال جاری بسیار ناچیز بوده است، پیش بینی می شود رشد نقدینگی تا پایان سال از 6300 حمت فراتر رود. در این شرایط اگر نرخ تورم را هم محاسبه کنیم و روی قیمت دلار اعمال کنیم، نرخ دلار به بالای 40 هزار تومان خواهد رفت. همچنین احتمال کاهش یا نوسان فروش نفت تا پایان سال و همچنین افزایش کسری بودجه دولت از 300 هزار میلیارد تومان نیز وجود دارد. با این تفاصیل به احتمال بسیار زیاد در آینده نزدیک شاهد قیمت دلار بالای 40 هزار تومان باشیم. قیمت سکه به دلار (محاسبه نرخ دلار بر اساس نرخ سکه) در حال حاضر 45 هزار تومان است.

هیرش سعیدیان – نرخ دلار تا ظهر سوم آذرماه از 38 هزار و 500 تومان گذشت و سکه بهار آزادی به 18 میلیون و 551 هزار تومان رسید. همچنین خبر ورود 2000 خودروی وارداتی به بنادر جنوب و کراس اوور چانگان به گمرکات شمال کشور نتوانست آن طور که انتظار وزارت حراست، التهاب قیمت ها در بازار خودرو را مهار کند. مدیرعامل ایران خودرو با برگزاری نشست خبری روز دوشنبه و اعلام افزایش تولید 115 هزار دستگاهی خودرو در سال جاری به دنبال تاثیرگذاری بر پیش بینی های فعالان بازار خودرو بود.

افزایش چشمگیر قیمت خودروهای تولید داخل حتی حامیان مسئولین را نیز شوکه کرد. قیمت پراید در هفته جاری به نرخ تاریخی ۲۳۸ میلیون تومان رسید. روزنامه جوان متعلق به سپه این افزایش قیمت را «ویرانگر» خواند و نوشت: هر روز دلار و ماشین و خانه رقم ویرانگری می شود، دیگر آرامشی بر جای نمی گذارد.

افزایش قیمت خودرو در حالی رخ داد که انجمن خودروسازان اروپا اعلام کرد تولید خودرو ایران در فاصله ژانویه تا سپتامبر امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 31.2 درصد افزایش داشته است. وزیر صامت که برای دریافت کارت زرد به مجلس احضار شده بود دلیل افزایش قیمت خودرو را افزایش قیمت بازار ارز عنوان کرد و قیمت خودرو را وابسته به مبادلات ارزی دانست. نرخ.

در بازار ارز، متقاضیان همچنان می توانند با ثبت درخواست خود در اپلیکیشن بله با ارائه کارت ملی، 2000 دلار ارز دریافت کنند. دبیر انجمن واردکنندگان موبایل همچنین در گفتگو با آفتاب نیوز از آنچه «توزیع مدبرانه ارز نیمایی توسط بانک مرکزی واردکنندگان» نام برد، تمجید کرد. بهروز محبی نجم آبادی، نماینده مجلس نیز به آفتاب نیوز گفت: درآمد دولت از فروش نفت و میعانات گازی بهبود نسبی داشته و درآمدهای ارزی نیز افزایش یافته است. تزریق پول بانک مرکزی به بازار ارز نشان می دهد که شاخص های اقتصادی این بازار با تورم قیمتی همخوانی ندارد، هرچند پس لرزه های افزایش قیمت ارز باعث برکناری معاون رئیس جمهور شد. بانک مرکزی.

برخی کارشناسان پارامترهای سیاسی و موج محکومیت ها و احتمال تحریم های بیشتر در آینده را یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ها در بازار سکه، ارز و خودرو عنوان می کنند. پس از اجرای دومین اعدام و اعلام لیست مجازات های طولانی مدت بازداشت شدگان اعتراضات اخیر، موجی از واکنش ها و انتقادات شدید بین المللی آغاز شد، محکومیت هایی که به گفته کارشناسان روابط بین الملل می تواند منجر به تحریم های بیشتر علیه ایران شود. جمهوری اسلامی. شورای اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل امروز (سه شنبه) به قطعنامه اخراج ایران از کمیسیون زنان سازمان ملل رای می دهد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز «بسته جدید تحریم ها علیه ایران» را به جمعی از خبرنگاران در مقر این اتحادیه ارائه کرد. این تحریم ها به دلیل آنچه او «نقض حقوق بشر و استفاده از مجازات اعدام علیه معترضان» خواند، اعمال شد. جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه انگلیس اخیراً به رسانه ها اعلام کرد که این کشور تحریم های جدیدی را علیه چندین مقام و نهاد جمهوری اسلامی ایران اعمال کرده است. وزارت خزانه داری آمریکا و دولت کانادا نیز بسته جدیدی از تحریم ها را علیه نهادها و مقامات ایران معرفی کردند. درخواست تجدیدنظر کاردار ایران در فرانسه، بیانیه قوی عفو بین الملل، بیانیه شورای حقوق بشر سازمان ملل و اظهارات وزرای خارجه آلمان، اتریش، سوئد و استرالیا نیز بخشی دیگر از واکنش های بین المللی را تشکیل می دهد. به تصمیمات دادگاه در ایران . میلیاردر بریتانیایی سر ریچارد برانسون، نماینده فرانسوی مود پتی، رئیس پارلمان نروژ نوربرت روتگن از جمله صدها شخصیت بین المللی بودند که به طور مستقل به این موضوع واکنش نشان دادند.

بازارهای ملتهب و تورمی ایران این بحران شدید بین المللی را با افزایش ناگهانی قیمت در حوزه ارز، سکه و خودرو ترجمه و به نمایش گذاشت.

سکه دلار 45 هزار تومان

سجادبور بور کارشناس بازارهای مالی به آفتاب نیوز گفت: افزایش نرخ ارز به عوامل مختلفی بستگی دارد. رشد اقتصادی ما در سال جاری بسیار ناچیز بوده است، پیش بینی می شود رشد نقدینگی تا پایان سال از 6300 حمت فراتر رود. در این شرایط اگر نرخ تورم را هم محاسبه کنیم و روی قیمت دلار اعمال کنیم، نرخ دلار به بالای 40 هزار تومان خواهد رفت. همچنین احتمال کاهش یا نوسان فروش نفت تا پایان سال و همچنین افزایش کسری بودجه دولت از 300 هزار میلیارد تومان نیز وجود دارد. با این تفاصیل به احتمال بسیار زیاد در آینده نزدیک شاهد قیمت دلار بالای 40 هزار تومان باشیم.

وی افزود: در این میان تنها مشکل زمان، شدت و ضعف این حادثه است. فعالان بازار به رفتار بانک مرکزی اشراف پیدا کرده اند، وقتی این نهاد در بازار گازنبری وارد عمل می شود و افرادی به جرم معاملات ارز و سکه دستگیر می شوند، بازار به این نتیجه می رسد که اتفاقی در شرف وقوع است و این موضوع تا قیمت تمام می شود. بلند می شود و فرار می کند دلار است. قیمت سکه نیز از نرخ طلای مذاب فاصله گرفته است، قیمت سکه به دلار (محاسبه نرخ دلار بر اساس نرخ سکه) در حال حاضر 45 هزار تومان است. وقتی سیاست گذار بازار دلار فردا را جمع آوری کند و روز شنبه ذوب طلا محدود شود، طبیعی است که قماربازان این حوزه به بازار سکه روی بیاورند و قیمت سکه افزایش یابد. صرافی های تهران برخلاف کانال های مجازی بازار بسیار شفافی را برای دلارهای فردا ایجاد کرده بودند که توسط بانک مرکزی جمع آوری شد. البته در حال حاضر برخی صرافی ها شکل کوچک تری از این بازار را در به اصطلاح حیاط خلوت بازآفرینی کرده اند.

این کارشناس در خصوص تاثیر تحریم ها بر دلار گفت: مردم ما توانایی پیش بینی تورم را پیدا کرده اند، طبیعتا زمانی که تحریم ها اعمال می شود این جو روانی ایجاد می شود که تورم افزایش می یابد و این مشکل بر بازارهای مالی تاثیری نخواهد داشت. سرمایه‌گذاری آینده را می‌خرد و هر چه آینده نامطمئن‌تر به نظر برسد، تأثیر منفی بیشتری بر شاخص‌های اقتصادی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید