گرفتن 2 ضامن برای وام ازدواج غیرقانونی و غیرقانونی است

گرفتن 2 ضامن برای وام ازدواج غیرقانونی و غیرقانونی است

مدیرکل دفتر توسعه و برنامه ریزی اجتماعی وزارت ورزش و جوانان با انتقاد از وضعیت بازپرداخت وام ازدواج و وام فرزندان در کشور گفت: گرفتن 2 ضامن برای وام ازدواج و اعتبار سنجی غیرقانونی است. در بانک ها از روی هوس انجام می شود.

حجت الاسلام «مهدی متقی فر» روز پنجشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان یزد با بیان اینکه نباید از مقررات غافل شد، گفت: متقاضیان وام در شهرستان ها با مشکل مواجه هستند و نمی توانند تسهیلات دریافت کنند. به عنوان مثال در استان یزد بیش از پنج هزار نفر در نوبت دریافت وام تولد و ازدواج در بانک ها هستند.

این مسئول با بیان اینکه در سیاست های جوانان باید به شهرهای اولویت دار توجه بیشتری شود، گفت: آمار طلاق در 199 شهر ایران بالاتر از میانگین کشوری است.

به گفته وی، از این تعداد تنها 10 شهر مرکز استان هستند و مابقی شهرهای کوچک هستند، در حالی که برنامه ریزی شهرهای کوچک ارزان و کارآمد است، اما معمولاً امکانات در مرکز استان متمرکز است و در شهرهای کوچک هزینه نمی شود. .

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان یادآور شد: از عوامل مهم طلاق، نداشتن مهارت های زندگی و عدم دقت در انتخاب همسر است که اگر آموزش ببینند، بسیاری از این مشکلات قابل حل است. ، در حالی که مرحله مشاوره بعد از طلاق کمک کننده است، نتیجه نمی دهد و نتیجه نمی گیریم.

متقی فر افزود: از آنجایی که وزارت ورزش و جوانان متولی آموزش پیش از ازدواج در کشور است، اگر مشاوره قبل از ازدواج در کشور به عنوان پایلوت در استان یزد شناسایی و ارزیابی شود و سپس در کشور اجرا شود، از نظر مالی نیز کمک خواهیم کرد.

امسال 16 میلیارد تومان برای مشاوره رایگان ازدواج در نظر گرفته شده است. امسال 16 میلیارد تومان برای مشاوره رایگان در نظر گرفته شده و آماده همکاری هستیم.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی اداره کل ورزش و جوانان گفت: طرح غیرحضوری در مجلس تصویب شد تا افرادی که غایب یا بدهکار به بانک هستند ضمن حذف محدودیت سنی از تسهیلات فرزند و ازدواج استفاده کنند. برای وام های زناشویی

مهران فاطمی استاندار یزد نیز در این جلسه گفت: متاسفانه عدم هماهنگی منابع باعث شده تا برخی از بانک های مرکز تسهیلات ازدواج را متوقف کنند و بیشتر منابع بانکی ما مربوط به چند شرکت سهامی استان یزد است.

وی گفت: 10 هزار میلیارد تومان به بهانه پرداخت سود سهام از بانک های استان از منابع استان برداشت شد، بنابراین ارزیابی باید مشخص شود که آیا سوء مدیریت بوده یا منابع نیز موجود نیست زیرا ازدواج، تولد فرزند و خانواده تاکید و فرمایش مقام معظم رهبری است و ابلاغیه دولت سیزدهم هست و همه ما ملزم به انجام وظیفه هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید