گرمای هوا و افزایش مصرف آب و برق؛ نیاز به مصرف انرژی همگانی


ساعت: 12:00
تاریخ انتشار: 1401/03/31
کد خبر: 1877477

دمای هوا در استان ایلام افزایش یافته است و لازم است همه برای عبور از وضعیت، مصرف آب و برق را رعایت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ایلام بیدار، زندگی انسان های امروزی وابسته به انرژی است و بدون آنها زمین در مسیر نزولی قرار دارد، بنابراین هر روز روش های جدیدی برای تامین انرژی مورد نیاز مردم برای تامین امنیت آینده ارائه می شود.

با ورود برق به زندگی مردم، جامعه با تحولی مواجه شده است که زندگی را آسان می کند و در واقع می توان گفت برق اساس پیشرفت بشر است و بدون آن جامعه نمی تواند تصور کند.

امروزه حتی با کوچک ترین راه ها نیز می توان برق در دنیا تولید کرد، بنابراین کشورهای برنامه ریزی باید به دنبال راه هایی برای استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و در عین حال توسعه نیروگاه هایی با جدیدترین تجهیزات برای مصرف بهینه باشند.

امروز متاسفانه در تامین برق ایران با مشکل مواجه هستیم که لزوم صرفه جویی بیشتر در مصرف آب و مصرف برق را بیش از پیش آشکار کرده است. البته ناگفته نماند که کارکنان نیز ضعف خود را در تامین برق مردم نشان داده اند.


همه باید در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند

«رضا احمدی» از چاردوولی در گفت و گو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: برق امری مهم و ضروری در زندگی مردم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: امروزه همه مشاغل وابسته به برق هستند و کمبود آن حتی برای چند ساعت خسارت زیادی به جان مردم وارد می کند.

احمدی ادامه داد: با وجود کم کاری کارکنان، مردم باید در مصرف انرژی به ویژه آب و برق صرفه جویی کنند تا در آینده شاهد مشکلات بیشتری نباشیم.

این شهروند چاردوولی خاطرنشان کرد: برق ارتباط تنگاتنگی با زندگی مردم دارد و همه باید در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند.


62b155030643c file خبر خاکستری


ما باید به سمت انرژی های جدید حرکت کنیم

رستمی کارشناس صنعت برق در گفتگو با ایلام بیدار گفت: هم اکنون همه باید همکاری کنند تا شاهد روشنی در حوزه آب و برق نباشیم.

وی افزود: عوامل مختلفی مانند استفاده از تجهیزات نیروگاهی، حضور معدنچیان، عدم توسعه انرژی های نو و راه های جدید تامین برق و همچنین عدم توسعه نیروگاه های انرژی هسته ای و تامین برق مشکلاتی را ایجاد کرده است. و زمانی است که کارمندان انرژی خود را تحویل دهند.

رستمی گفت: در شرایط کنونی همه ما نیازمند صرفه جویی در مصرف آب و برق هستیم تا بتوانیم از این وضعیت عبور کرده و مشکلات سال های آینده را برطرف کنیم.


صرفه جویی در انرژی یک وظیفه عمومی است

حجت الاسلام احمد امرایی امام جمعه درهشهر در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: در قرآن و روایات همواره بر صرفه جویی و هدر ندادن تاکید شده است تا هرکس به اندازه نیاز مصرف کند و زیاده روی نکند. “

وی افزود: قطعی برق مشکلات زیادی را به همراه داشته و بنگاه های اقتصادی را دچار آسیب کرده است که در این شرایط اقتصادی نیازمند مشارکت همه مردم در صرفه جویی در مصرف برق برای رهایی از این شرایط است.

امام جمعه چاردوال گفت: البته در این زمینه کم کاری شده است که به گفته رهبر معظم انقلاب، مسئولان باید برق مورد نیاز کشور را از طرق مختلف و از راه های جدید تامین کنند. .

امرایی بیان کرد: مسئولان نیز باید از طریق رسانه ها امنیت مردم را تامین کنند تا مردم متوجه ضرر ناشی از زمان وقفه ها نشوند.


اداراتی که پاسخگوی مصرف برق نباشند برخورد می شود

عبدالمیرایاقوتی، مدیرکل مدیریت انرژی و برنامه ریزی مشترکان صنعت برق به رسانه ها گفت: هیئت وزیران این دستگاه ها را برای کاهش مصرف انرژی تصویب کرده است، بنابراین ادارات باید در پایان کار 70 درصد مصرف انرژی خود را کاهش دهند. ‘ساعت.” کاهش مصرف برای مدت مشابه سال گذشته.

وی ادامه داد: بخش اداری باید پس از پایان ساعت کاری نسبت به ساعت مشابه سال گذشته 60 درصد مصرف خود را کاهش دهد.

مدیر عامل مدیریت انرژی و برنامه ریزی مشتریان توانیر گفت: مصرف برق در بخش اداری با ابزار هوشمند و رعایت دقیق برنامه های ادارات از طریق دید و کنترل از راه دور و یا حضور تیم های نظارتی در هر شهر کنترل می شود. اتفاق می افتد.

یاگوتی افزود: بر اساس این مصوبه در صورت عدم رعایت سقف مصرف مجاز توسط دستگاه های روشن، برق متخلفان با اخطار قبلی قطع می شود.

انتهای پیام/ص

دیدگاهتان را بنویسید