گروهی از مقامات رژیم صهیونیستی طی 10 سال گذشته به عربستان سعودی سفر کرده اند

بر اساس این گزارش، روزنامه اسرائیلی الیوم فاش کرد که گروهی از مقامات اسرائیلی از جمله وزیر نظامی کنونی این رژیم، بنی گانز که در آن زمان رئیس ستاد مشترک ارتش بود، طی ده سال گذشته به عربستان سعودی سفر کرده اند. .

این روزنامه افزود: تامیر فردو، رئیس سابق موساد و یوسی کوهن و میربن شباط، رئیس سابق شورای امنیت ملی، از جمله مقاماتی هستند که مخفیانه به ریاض سفر کردند.

این روزنامه یهودی ادامه داد که این فقط یک دیدار عمومی بوده و آن دیدار بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق اسرائیل در نوامبر 2020 بود که رئیس موساد آن را همراهی می کرد.

آرتس گزارش می دهد که اسرائیل به درخواست عربستان سعودی در حال بررسی توافقی مشترک بر سر نیروهای بین المللی در جزایر تیرانا و صنافیر در دریای سرخ است.

منابعی در هفته های اخیر گفتند: «اگر دو طرف در این مورد به توافق برسند، این اولین توافق عمومی بین آنها خواهد بود و اسرائیل امیدوار است که این موضوع محقق شود». توافقات بیشتر را حفظ کنید.

وی گفت: «اما در حال حاضر سعودی‌ها تمایلی به برقراری روابط رسمی با اسرائیل ندارند و هنوز راه زیادی تا عادی‌سازی روابط باقی مانده است».

در همین حال، شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارشی از سفر محرمانه یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی جمعه شب به ریاض را فاش کرد.

بر اساس این گزارش، مقام ارشد امنیتی رژیم صهیونیستی چند روز پیش به ریاض رفت و با طرف سعودی قرارداد امنیتی امضا کرد.

بر این اساس، دستور کار دیدارهای این مقام صهیونیست با همتایان سعودی خود در زمینه همکاری های امنیتی مرحله ای بود.

دیدگاهتان را بنویسید