گزارش دستاوردهای بسیج; از ایجاد شغل گرفته تا فداکاری برای رهایی مردم از چنگال کرونا


ساعت: 13:22
تاریخ انتشار: 09/04/1401
کد خبر: 1913524

در ابتدای شیوع ویروس کرونا، بسیاری از مردم از ترس خود را در خانه حبس کردند و به هیچ وجه نمی خواستند خانه خود را به جز کارهای ضروری ترک کنند، اما بسیج فداکارانه در این منطقه نیز با مراجعه به بیمارستان ها، پزشکی و درمانی ظاهر شد. مراکز، مراکز خدمات و ضد عفونی خدمات درخشانی انجام دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذر، بسیج در عرصه های مختلف جامعه فعالیت های ویژه و جهادی انجام می دهد و در این گزارش تنها به گوشه ای از خدمات بسیج در دو سال اخیر می پردازیم:


ایجاد اشتغال و کارآفرینی

بسیج در این زمینه کارنامه درخشانی دارد به گفته حسن پور رئیس بسیج اصناف یکی از اقداماتی که بسیج اصناف دنبال می کند رفع موانع تولید و راه اندازی کارگاه های تولیدی به منظور افزایش ظرفیت است. کارخانه ها و واحدهای تولیدی کوچک برای ایجاد اشتغال استفاده شود.

یکی دیگر از برنامه های بسیج برای افزایش اشتغال طرح استاد و کار آموزی است که به گفته رئیس بسیج اصناف در طرح کار آموزی بسیاری از فارغ التحصیلانی که بازار کار مشخصی ندارند پس از فارغ التحصیلی و با کمک آموزش می بینند. بسیج دانش آموختگان در واحدهای کارگاهی یا مغازه های تولیدی و صنعتی در فضای واقعی کسب و کار قرار می گیرند و جوانان در واحدهای تولیدی مورد علاقه خود مانند کفش، پوشاک، کیف، مکانیک و تعمیر لوازم خانگی به کارورزی مشغول می شوند و در نهایت کار آنها مشروط بودن.”

این در حالی است که به گفته معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان در سال گذشته و نیمه اول امسال برای 619 نفر از طریق بسیج سازندگی استان ایجاد اشتغال شد.

وی افزود: در پنج سال گذشته برای 6 هزار و 345 نفر شغل ایجاد شده و بیش از 600 نفر در 32 حوزه حمایت از امنیت غذایی تسهیلات دریافت کرده اند که در حوزه های کشاورزی، دامپروری، پرورش قارچ، دامپروری و طیور و… زنبورها بودند.


توزیع 900 هزار بسته معیشتی در گیلان از آغاز شیوع کرونا

در ابتدای شیوع ویروس هولناک کرونا، بسیاری از مردم از ترس خود را در خانه های خود حبس کردند و به هیچ وجه به جز کارهای ضروری نمی خواستند خانه های خود را ترک کنند، اما بسیج ایثارگران در این منطقه نیز از بیمارستان های خدماتی، مراکز درمانی، مراکز خدماتی و مراکز ضد عفونی خدمات درخشانی انجام داده اند که متاسفانه در جامعه آنطور که باید دیده نمی شود.

029bd8f7 ab9f 4f40 8283 189f5a9828f1 خبر خاکستری

3d03f21a faac 4356 8130 39b5fe3ef959 خبر خاکستری

امسال همزمان با آغاز هفته بسیج در قالب آموزه های جهادی فاطمی در گیلان 40 هزار بسته معیشتی بین اقشار کم درآمد توزیع می شود این در حالی است که به گفته مدیر برنامه ریزی بسیج سپاه قدس گیلان. از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 900 هزار بسته معیشتی توزیع شده است.

وی در این خصوص گفت: این بسته های معیشتی با توجه به ظرفیت پایگاه های بسیج، گروه های جهادی و خیران در مناطق فقیرنشین و مناطق هدف، بین خانوارهای آسیب پذیر شناسایی و سازماندهی شده توسط پایگاه ها توزیع می شود.


آبرسانی به 6 شهر و ساخت 2000 بلوک مسکونی برای اقشار ضعیف اجتماعی

به گفته معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان در حال حاضر بیش از 20 پروژه در حال اجراست که بزرگترین آنها آبرسانی در شهرهای رشت، تالش، آستارا، همام، رودبار و سیاهکل است. در چارچوب اجرای این پروژه 750 کیلومتر خط لوله و حفاری 31 حلقه چاه، احداث 48 مخزن و احداث 48 ایستگاه پمپاژ پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه گیلان دارای 3500 گروه جهادی ثبت نام شده است و در هفته بسیج امسال شاهد فعالیت 800 گروه خواهیم بود، به ساخت و تحویل 2000 واحد مسکونی برای مستضعفان گیلان در چهار سال گذشته توسط بسیج سازندگی و سازندگی اشاره کرد. گفت: در فاز سوم ساخت 500 واحد دیگر در دست اقدام داریم. همچنین منازل نیازمند به نوسازی و تعمیر از طریق پایگاه های مقاومت بسیج شناسایی و ساخت و ساز از طریق گروه های جهادی بسیج انجام می شود.

fa47fce0 a891 4003 9e53 e78117c51a2b خبر خاکستری

دستاوردهای بسیج در یک گزارش خلاصه نمی شود و باید کتاب های زیادی درباره فداکاری بسیج در همه عرصه ها نوشته شود که مهم ترین آن بحث امنیت است که امروز بیش از هر روز دیگری احساس امنیت می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید