گزارش سالم و ایجاد فضای سالم لازمه عدالت فرهنگی و سیاسی / وظیفه دولت است. حفظ امنیت مردم در فضای مجازی


ساعت: 13:06
تاریخ انتشار: 1400/11/24
کد خبر: 1808362

حجت الاسلام ذبیح اله نعیمیان گفت: فوایدی که برخی فرهنگ های سوزان از این فضای مجازی می گیرند به مصلحت عدالت فرهنگی و سیاسی در رسانه ها نیست، بنابراین اگر کنترلی بر فضای مجازی نداشته باشیم طبیعتاً کنترل خود را از دست خواهیم داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام ذبیح الله نعیمیان، استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: در حال حاضر به دلیل مهجور بودن فضای مجازی، مشکلات سیاسی و فرهنگی جامعه در خدمت گروه کوچکی است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در مسائل سیاسی پیرمرد و پیرزنی که سابقه عضویت در گروهک منافقین در آلبانی را دارند مدام ذهنیت متفاوتی را برای مردم ایران ایجاد می کنند و عدالت فرهنگی را زیر پا می گذارند.

این کارشناس افزود: ممکن است قشر کوچک انحرافی مدام ذهنیت دیگران را خراب کند در حالی که اخبار و فضای سالم لازمه عدالت فرهنگی و سیاسی است.

حجت الاسلام نعیمیان گفت: مزایایی که برخی فرهنگ های سوزان از این فضای مجازی می گیرند به صلاح عدالت فرهنگی و سیاسی در رسانه ها نیست، بنابراین اگر حاکمیت سایبری نداشته باشیم طبیعتاً کنترل آن را از دست خواهیم داد.

وی گفت: با تغییر حاکمیت ملی به نفع حاکمیت مجازی فراملی نمی توان انتظار تحقق عدالت فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را داشت و قوه قضاییه در عرصه عمومی از این طریق تضعیف و تضعیف می شود.

وی خاطرنشان کرد: امنیت در کشورهای بزرگ و توسعه‌یافته مانند آمریکا و آلمان بسیار مهم است و آنها هرگز نمی‌پذیرند که امنیت آنها به خطر بیفتد، بنابراین باید با هر چیزی که سد راه امنیت است مقابله کرد و زمینه را تغییر داد.

حجت الاسلام نعیمیان ادامه داد: امنیت جامعه باید حفظ شود، امنیتی که به طور مستقیم و غیرمستقیم زندگی همه افراد جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر امنیت شغلی از طریق نفوذ، تعرض و تجاوز به حریم خصوصی خدشه دار شود، طبیعتاً کل جامعه آسیب می بیند و حفظ امنیت در زندگی مردم بر عهده دولت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید